LIVE

Κορωνοϊός

Εμ. Γκριμάλντι: Τα σχέδια για την επέκταση του ιταλικού ομίλου στην Ελλάδα

Στόχος η περαιτέρω επέκταση του ομίλου στην εγχώρια αγορά με νέους προορισμούς, κόντρα στη συγκυρία και τα προβλήματα του κλάδου

Το μεγάλο ερώτημα στην παγκόσμια ναυτιλιακή  βιομηχανία είναι πώς θα καταφέρει να μετατρέψει την οικονομική κρίση σε ευκαιρία επενδύσεων και ανάπτυξης. Ενας από τους κλάδους που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης είναι η επιβατηγός ναυτιλία. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα που δίνει τον δικό της αγώνα.
Στο Παλέρμο της Σικελίας, στο 16ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο  για την Επιβατηγό Ναυτιλία, είναι χαρακτηριστικό ότι η ερώτηση που έκαναν οι Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι σε όποιον Ελληνα έβλεπαν μπροστά τους ήταν: «Ποια εταιρεία θα σκάσει πρώτη στην ακτοπλοΐα;». Την άκουγες μάλιστα ακόμη και στο γεύμα εργασίας.

Μέσα σε αυτό το κλίμα αυτό κεντρικό πρόσωπο αναδείχθηκε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι, επικεφαλής του ομώνυμου ομίλου που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω των Μινωικών Γραμμών στη γραμμή Ηράκλειο -Πειραιάς και της Hellenic Seaways όπου είναι μεγαλομέτοχος με 33,35%. Ισχυρή είναι η παρουσία του ομίλου στην Αδριατική, όπου «έσπασε» την πολύχρονη κυριαρχία των Ελλήνων.

Στόχος  του είναι η απόκτηση ολοένα μεγαλύτερου μεριδίου από την πίτα της αγοράς, αυξάνοντας τις δραστηριότητες με νέους προορισμούς. Αμεσα θα συνδέσει την Πάτρα με τη Ραβένα αλλά και τη Σικελία μέσω του Μπρίντεζι, αφού δύο πλοία  θα κάνουν το δρομολόγιο Ραβένα - Μπρίντεζι - Κατάνια. Από το καλοκαίρι ο όμιλος δραστηριοποιείται με ακόμα δύο πλοία στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπρίντεζι, όποτε θα γίνονται μεταφορτώσεις  για Ραβένα ή Κατάνια.

Επιπροσθέτως, από τα τέλη Νοεμβρίου, ο όμιλος θα δρομολογήσει στη γραμμή της Ανκόνας το μεγαλύτερο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο, το «Europa Link», το οποίο έχει μεταφορική ικανότητα 270 φορτηγών, σχεδόν διπλάσια από ό,τι των άλλων πλοίων που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική. Ολα κρίνονται στον τομέα μεταφοράς φορτηγών οχημάτων.

Επενδύσεις μέσα στην κρίση για τον ιταλικό όμιλο, που μέσα στον Αύγουστο απέκτησε έξι πλοία Ro-Ro από την Pacific Basin Shipping, εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ αντί 153 εκατ. ευρώ, τα οποία θα παραλάβει σταδιακά τα επόμενα τρία χρόνια.

Ενδιαφέρον έχει η άποψη του κ. Γκριμάλντι, με τον οποίο μιλήσαμε στο περιθώριο του συνεδρίου για τον τρόπο που διοικεί τον όμιλο στις δύσκολες οικονομικές θάλασσες, ιδιαίτερα τις ελληνικές:
«Η Ελλάδα είναι δύσκολη αγορά. Είναι ξεκάθαρο ότι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις έχουν χάσει πολλά λεφτά. Είμαι χαρούμενος γιατί χάσαμε λιγότερα από τις άλλες εταιρείες στην Ελλάδα», μας επεσήμανε και πρόσθεσε: «Ωστόσο, μπορούμε να αντέξουμε το να κάνουμε δουλειές στην Ελλάδα γιατί έχουμε… δυνατούς ώμους. Η κρίση είναι μεγάλη στην Ευρώπη. Εμείς, όμως, καταφέραμε να έχουμε μείωση σε ποσοστό 10%. Το 2009 ήταν η χειρότερη χρονιά, όμως είχαμε κέρδη. Φέτος είχαμε μια καλή χρονιά και η επόμενη θα είναι καλύτερη».

Το μυστικό, σύμφωνα με τον Ιταλό εφοπλιστή, είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, η τιμή των οποίων έχει εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη.

«Το πρώτο εξάμηνο του 2012 η μέση τιμή ήταν 550 δολάρια/τόνο, αυξημένη κατά 100 ευρώ σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά. Αυτό σημαίνει ότι για να μεταφέρουμε το ίδιο φορτίο που μεταφέραμε το 2011 θα έπρεπε να ξοδέψουμε άλλα 150 εκατ. ευρώ μέσα στο 2012. Αποφασίσαμε να βρούμε λύσεις μελετώντας τα δρομολόγιά μας και ερχόμενοι σε συμφωνίες με τους συνεργάτες μας. Για παράδειγμα, στις Μινωικές καταφέραμε το πρώτο εξάμηνο του 2012 να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμων κατά 26% σε σύγκριση με πέρυσι και υπάρχει πολύ δρόμος ακόμα. Δεν έχουμε στύψει ακόμη το λεμόνι», ανέφερε και συμπλήρωσε:
«H μείωση της κατανάλωσης καυσίμων είναι η μόνη λύση προς το παρόν. Ο όμιλος βρίσκεται σε καλύτερη θέση από τους ανταγωνιστές του, αφού τα καύσιμα αποτελούν το 25% του τζίρου του σε σύγκριση με το 40%-50% άλλων εταιρειών. Και αναζητούμε συνεχώς λύσεις. Στα πλοία των Μινωικών θα βάλουμε ειδικές προπέλες που εξοικονομούν ενέργεια, θα τα βάψουμε με μπογιές σιλικόνης, που μειώνουν την αντίσταση του νερού, άρα και την κατανάλωση σε ποσοστό 20%». Ο ίδιος κατέληξε:
«Ψηφίζονται νόμοι από την ΙΜΟ και την Ε.Ε. για νέου τύπου καύσιμο προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι, το οποίο θα αυξήσει ακόμη περισσότερο το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου. Ψηφίζουν νόμους όμως χωρίς να έχουν βρει πριν τη λύση για την εφαρμογή τους. Πρώτα βρίσκεις τη λύση και μετά ψηφίζεις τον νόμο. Εμείς, πάντως, προετοιμαζόμαστε και για τις νέες απαιτήσεις».

Σύμφωνα με τον κ. Γκριμάλντι, για να ξεπεράσει μία εταιρεία την κρίση με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες θα πρέπει να διαβάζει την αγορά και να παίρνει γρήγορα αποφάσεις: «Σε αυτή τη λογική κινηθήκαμε στην Αδριατική την περασμένη άνοιξη. Είδαμε ότι η γραμμή της Βενετίας δεν είχε κίνηση, αφού κυρίως οι Γερμανοί τουρίστες αποφάσισαν να μην έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές. Αποφασίσαμε άμεσα να αποδρομολογήσουμε τα δύο πλοία μας. Αν είχαμε μείνει στη γραμμή, οι Μινωικές θα είχαν σοβαρότατο οικονομικό πρόβλημα. Πήγαμε στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπρίνετζι και πήραμε ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς, μεταφέροντας 90.000 επιβάτες και 15.000 φορτηγά. Στη γραμμή αυτή συνεργαζόμαστε πλέον με τη ΝΕΛ, που έχει καλό εμπορικό δίκτυο, η οποία αγόρασε 800 θέσεις φορτηγών στα πλοία μας και θα παίρνει προμήθεια».

Οσον αφορά στην περαιτέρω δραστηριοποίηση του ομίλου στις ελληνικές θάλασσες, ο κ. Γκριμάλντι δεν το απέκλεισε: «Καταρχήν διατηρούμε το ενδιαφέρον μας για τη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς. Επίσης, στο Αιγαίο έχουμε δυνατή παρουσία μέσω της HSW, στην οποία είμαστε μεγαλομέτοχοι. Η κίνηση που κάναμε με τη ΝΕΛ αφορά στην Αδριατική. Πάντοτε μελετάμε την αγορά και μετά κρίνουμε και αποφασίζουμε».

Ο ισχυρός ανήρ του ομίλου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο μέλλον της Ελλάδας στην Ευρώπη: «Η Ελλάδα θα μείνει στο ευρώ. Η Ε.Ε. πρέπει να υποστηρίξει την Ελλάδα. Ο ελληνικός πολιτισμός είναι η κληρονομιά μας, οι ρίζες μας, ιδιαίτερα για εμάς στη Νότιο Ιταλία». 

Ο Όμιλος
Ο όμιλος Grimaldi έχει έδρα τη Νάπολη. Ελέγχει έναν στόλο με περισσότερα από 100 πλοία και απασχολεί περίπου 8.000 εργαζομένους. Το 2011 έχει μεταφέρει πάνω από 2,8 εκατομμύρια επιβάτες, πάνω από 3 εκατομμύρια Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα και 1,52 εκατομμύρια ρυμουλκούμενα, φορτηγά αυτοκίνητα και εμπορευματοκιβώτια.
Στον επιβατικό τομέα, εκτός από τη Grimaldi Lines, ο όμιλος ελέγχει τη Finnlines, που κατέχει ηγετική θέση στη Βαλτική και τις Μινωικές στην Ελλάδα.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης