Ερχεται το Chrysler …500αράκι!
Δεν είναι μόνον οι τράπεζες που απειλούνται από την συνεχιζόμενη οικονομική κρίση. Δεν είναι μόνον ο χρηματοπιστωτικός κλάδος που χρήζει άμεσης ενίσχυσης ή αλλιώς κινδυνεύει με κατάρρευση και δη ... ηχηρή! Σε ίδια αν όχι χειρότερη μοίρα φαίνεται πως βρίσκονται και οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες, μεγάλες ή μικρότερες.
Στη Γαλλία τα τελευταία 24ωρα το μείζον θέμα συζήτησης είναι οι κινήσεις που θα επιλέξει τελικώς να κάνει η κυβέρνηση Σαρκοζί. Η οποία αναζητά εναγωνίως τρόπους στήριξη
Δεν είναι μόνον οι τράπεζες που απειλούνται από την συνεχιζόμενη οικονομική κρίση. Δεν είναι μόνον ο χρηματοπιστωτικός κλάδος που χρήζει άμεσης ενίσχυσης ή αλλιώς κινδυνεύει με κατάρρευση και δη ... ηχηρή! Σε ίδια αν όχι χειρότερη μοίρα φαίνεται πως βρίσκονται και οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες, μεγάλες ή μικρότερες.
Στη Γαλλία τα τελευταία 24ωρα το μείζον θέμα συζήτησης είναι οι κινήσεις που θα επιλέξει τελικώς να κάνει η κυβέρνηση Σαρκοζί. Η οποία αναζητά εναγωνίως τρόπους στήριξης των γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών, των οποίων οι πωλήσεις έχουν μειωθεί δραματικά λόγω της οικονομικής ύφεσης.
Όπως όλα δείχνουν ο Νικολά Σαρκοζί έχει ήδη πάρει την απόφαση να εκταμιεύσει τεράστια ποσά για τη διάσωση των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το μόνο που μελετά είναι το πως θα διαθέσει αυτά τα ποσά, δηλαδή το κατά πόσον το κράτος θα μετεξελιχθεί σε μεγαλομέτοχο των αυτοκινητοβιομηχανιών, μέσω της χορήγησης ρευστού έναντι μετοχών, ή θα επιλέξει το δανεισμό των εταιριών έναντι προνομιακών επιτοκίων και με περίοδο χάριτος και μακρά διάρκεια αποπληρωμής.
Η κρίση όμως μπορεί να αντιμετωπισθεί ποικιλοτρόπως. Όταν μάλιστα οι εμπλεκόμενοι μοιάζουν αδύναμοι να αντιμετωπίσουν μόνοι τους το ... εχθρικό περιβάλλον που μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται, τότε αυτό που προ μηνών έμοιαζε έως και απίθανο, τώρα φαντάζει και πιθανό και λογικό.
Ο λόγος για την διαφαινόμενη στενή συνεργασία μεταξύ της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Fiat και της αμερικανικής Chrysler, οι οποίες εξετάζουν την προοπτική μίας στρατηγικής συμμαχίας, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εφημερίδας Wall Street Journal και του περιοδικού Automotive News.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα εάν η συνεργασία προχωρήσει η μεν Fiat θα αποκτήσει πρόσβαση στην αμερικανική αγορά, με πιθανότερο σενάριο να εξάγει τα άκρως επιτυχημένα μικρομεσαία οχήματά της Fiat 500 και Alfa Romeo Mito, αφού εκτιμούν οι ιθύνοντές της πως τέτοιου είδους μικρά και μη ενεργοβόρα οχήματα έχουν τύχη στην ταλανισμένη εσχάτως από την ενεργειακή και οικονομική κρίση αμερικανική αγορά.
Όσον αφορά τώρα στους Αμερικανούς της Chrysler τα πιθανά οφέλη τους είναι εμφανή: θα βρουν εταίρο πρόθυμο να τους ανοίξει την ευρωπαϊκή αγορά, θα εντάξουν στην γκάμα τους μικρού και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα που τώρα δεν έχουν και θα καλύψουν έτσι και τις υποχρεώσεις που ανέλαβαν έναντι της αμερικανικής κυβέρνησης όταν η εταιρία εντάχθηκε στο πακέτο ενίσχυσης και έλαβε βοήθεια ύψους 5,5 δισ. δολαρίων.
Την ίδια ώρα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota ανακοίνωνε πτώση των πωλήσεών της για το 2008 αλλά και ζημίες, τις πρώτες στην ιστορία της! Κάτι που επισπεύδει, όπως όλα δείχνουν, την αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της.
Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο - όπως ανακοινώθηκε - ο νυν Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Κατσουάκι Γουατανάμπε θα παραδώσει τα ηνία της Toyota Motor στον κληρονόμο και εγγονός του ιδρυτή της, τον κύριο Άκιο Τογιόντα.
Ήδη πάντως η Toyota έχει ανακοινώσει μείωση των εργάσιμων ημερών στις μονάδες που διαθέτει στις Ηνωμένες Πολιτείες και παράλληλα τον περιορισμό του προσωπικού της κατά 5.000 άτομα στην Βόρειο Αμερική και κατά 3.000 άτομα στην Ιαπωνία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr