Η κρίση χτυπά και τις θαλαμηγούς

Η κρίση χτυπά και τις θαλαμηγούς

Με τη ρήση «ό,τι ανεβαίνει, κατεβαίνει» και μετά  την παρατεταμένη άνοδο στις παγκόσμιες αγορές χρήματος και εμπορευμάτων, ήρθε και η στιγμή της …κρίσης.

Φυσικά ο χώρος των σκαφών αναψυχής, πάντοτε θα αντανακλά την οικονομική ευμάρεια των ιδιοκτητών του για αυτό και οι επενδύσεις αυτές γίνονται από προσωπικούς λογαριασμούς.

Τα τελευταία 10 χρόνια όμως οι τράπεζες διέκριναν  την ανάπτυξη της αγοράς αυτ

Η κρίση χτυπά και τις θαλαμηγούς

Με τη ρήση «ό,τι ανεβαίνει, κατεβαίνει» και μετά  την παρατεταμένη άνοδο στις παγκόσμιες αγορές χρήματος και εμπορευμάτων, ήρθε και η στιγμή της …κρίσης.

Φυσικά ο χώρος των σκαφών αναψυχής, πάντοτε θα αντανακλά την οικονομική ευμάρεια των ιδιοκτητών του για αυτό και οι επενδύσεις αυτές γίνονται από προσωπικούς λογαριασμούς.

Τα τελευταία 10 χρόνια όμως οι τράπεζες διέκριναν  την ανάπτυξη της αγοράς αυτής, με αποτέλεσμα τη χορήγηση δανείών με ευκολίες και όρους, ίδιους με αυτούς των στεγαστικών, σε ανθρώπους που δεν το άντεχαν οικονομικά σε βάθος χρόνου.

Μέσα στο κλίμα αυτό αναθεωρούνται τα πλάνα μεγάλων πελατών των ναυπηγείων που κατασκευάζουν υπερπολυτελείς θαλαμηγούς, πολλοί από τους οποίους είναι εφοπλιστές οι οποίοι βιώνουν  και αυτοί τη μεγάλη κρίση στο χώρο τους.

Και ενώ οι εφοπλιστές τα προηγούμενα χρόνια γέμιζαν τα βιβλία παραγγελιών των ιταλικών ναυπηγείων μέχρι και το 2010, σήμερα προχωρούν σε ακυρώσεις των option  που είχαν για να ναυπηγήσουν και άλλα σκάφη,  η συνολική αξία των οποίων ανέρχεται σε  δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την κάθε παραγγελία.

Αναλαμβάνουν μόνο να παραλάβουν  τα σκάφη που είναι παραδοτέα το 2009 τα οποία έχουν αποπερατωθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος τους αλλά συγχρόνως έχει καταβληθεί στα ναυπηγεία  και το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους , σε ποσοστό που ξεπερνάει το 50%.

Κλείσιμο

Οι πρώτες παραγγελίες που ακυρώνονται είναι εκείνες για τις οποίες δεν υπάρχουν ρήτρες σε βάρος  του πελάτη. Όμως. σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμη και στα συμβόλαια που υπάρχουν ποινικές ρήτρες έχει δοθεί το μήνυμα, με την πρώτη ευκαιρία που θα δοθεί, να προχωρήσουν σε καταγγελία για να την ακυρώσουν. 

Όμως τις τελευταίες εβδομάδες η κρίση επιδεινώθηκε με αποτέλεσμα να  προχωρούν και σε ακυρώσεις υπό ναυπήγηση yacht, προτιμώντας να χάσουν την προκαταβολή.

«Έχει δημιουργηθεί μία αγορά  δύο ταχυτήτων. Η μεν πρώτη  με πελάτες που δεν επηρεάζονται εύκολα από τις κρίσεις και έχουν τα εχέγγυα για  να την αντιμετωπίσουν όταν χρειαστεί η δε άλλη αποτελείται από πελάτες των τραπεζών οι οποίοι στηριζόντουσαν στη ρευστότητα  του συστήματος και της αγοράς προκειμένου να διατηρήσουν την καλή σχέση με την τράπεζα» επισημαίνει  ο Γιάννης Αρμενάκης ιδιοκτήτης μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες ασφάλισης, της Armenakis Insurance Services με εξειδίκευση στην ασφάλιση σκαφών επαγγελματικής χρήσης ή προσωπικής αναψυχής και πελάτες τα μεγαλύτερα ονόματα  της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του τόπου

«Με τους δείκτες της οικονομίας να έχουν κολλήσει στο κατώτερο σημείο αυτή την περίοδο και χωρίς να γνωρίζουμε ακόμη πόσο διάστημα θα παραμείνει το λεγόμενο «πάγωμα» της αγοράς το οποίο  έχει επηρεάσει όλο τον κόσμο των σκαφών υπάρχουν και χιλιάδες επαγγελματίες που ζουν και εργάζονται  στο χώρο αυτό και οι οποίοι βλέπουν τα  σχέδιά τους να αναθεωρούνται. Και αυτό γιατί παρατηρείται μία αναβλητικότητα και διστακτικότητα από την πλευρά των υποψήφιων πελατών η οποία διακρίνεται στα έως τώρα ναυτικά σαλόνια που δεν επιτρέπει το 2009 να είναι αισιόδοξο. Τα δε αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου  του 2009 θα είναι το δείγμα για το τι μέλλει γενέσθαι  το 2010», καταλήγει ο κ. Αρμενάκης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

Δείτε Επίσης