Ναυτιλία : Ξεπερνάει πλέον τα 60 δισ. δολάρια ο δανεισμός

Ναυτιλία : Ξεπερνάει πλέον τα 60 δισ. δολάρια ο δανεισμός

Στην δεκαετία που διανύουμε το σύνολο των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων των 50 και πλέον τραπεζών που στηρίζουν την ελληνόκτητη ναυτιλία έχει σχεδόν εξαπλασιαστεί. Η εμπειρία και η δυναμική των ελλήνων πλοιοκτητών σε συνδυασμό με τις μακροχρόνιες και δοκιμασμένες σχέσεις έχουν αναπτύξει με τις μεγάλες  ναυτιλιακές τράπεζες, οδήγησαν την χρηματοδοτική αγορά σε ιστορικά ύψη.

Το σύνολο των δανείων προς την ελληνόκτη

Ναυτιλία : Ξεπερνάει πλέον τα 60 δισ. δολάρια ο δανεισμός

Στην δεκαετία που διανύουμε το σύνολο των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων των 50 και πλέον τραπεζών που στηρίζουν την ελληνόκτητη ναυτιλία έχει σχεδόν εξαπλασιαστεί. Η εμπειρία και η δυναμική των ελλήνων πλοιοκτητών σε συνδυασμό με τις μακροχρόνιες και δοκιμασμένες σχέσεις έχουν αναπτύξει με τις μεγάλες  ναυτιλιακές τράπεζες, οδήγησαν την χρηματοδοτική αγορά σε ιστορικά ύψη.

Το σύνολο των δανείων προς την ελληνόκτητο ναυτιλία ξεκίνησε την τρέχουσα δεκαετία με 10 δισ. δολ. ΗΠΑ για να ξεπεράσει τα 60 δισ. δολάρια.

Η αλματώδης αυτή αύξηση του ναυτιλιακού δανεισμού οφείλεται αφενός στην διατήρηση της τραπεζικής πίστης στον έλληνα εφοπλιστή και αφετέρου στην αύξηση των τιμών των πλοίων σε ιστορικά ρεκόρ.

Πιστοληπτική ικανότητα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που ανακύπτει ως προϊόν αυτής της κρίσης είναι η μείωση της πιστοληπτικής τους ικανότητας με αποτέλεσμα να εξανεμίζονται οι ελπίδες τόσο εξεύρεσης κεφαλαίων όσο και δανειοδότησης από τις τράπεζες.

Η χρηματιστηριακή εξεύρεση κεφαλαίων γίνεται κυρίως με τραπεζική χρηματοδότηση. Οι τράπεζες όμως στην παρούσα χρονική συγκυρία δείχνουν μια τάση αποστροφής σε κάθε είδους νέας χρηματοδότησης και ειδικά σε εταιρείες με μειωμένη πιστοληπτική ικανότητα ενώ προτιμούν να διατηρήσουν τα κεφάλαιά τους για να καλύψουν τις δικές τους κεφαλαιακές ανάγκες και να διατηρήσουν ένα «ανεκτό» επίπεδο ρευστότητας.

Κλείσιμο

Η άλλη πηγή εξεύρεσης κεφαλαίων είναι μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ή μέσω δευτερεύουσας προσφοράς μετοχών κτλ.

Είναι σχεδόν απίθανο όμως να πετύχει κάτι τέτοιο μια εισηγμένη εταιρεία με πτωτική κεφαλαιοποίηση και σε ένα περιβάλλον όπου οι επενδυτές δυσπιστούν για τη μελλοντική ανάκαμψη των αγορών.

Πλήγμα για την κεφαλαιοποίηση

Η πρωτοφανής κρίση του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος «χτύπησε» το διεθνές εμπόριο το οποίο εξυπηρετείται κατά 80% από τη ναυτιλία. Αλυσιδωτές οι αντιδράσεις οδήγησαν τη ναυτιλία  στη δίνη της οικονομικής κρίσης.

Η κατακόρυφη πτώση των ναύλων και των τιμών των πλοίων αποτελούν μια πραγματικότητα την οποία οι εφοπλιστές πρέπει να χειριστούν όσο το δυνατό καλύτερα προκειμένου να την ξεπεράσουν με τις λιγότερο δυνατές απώλειες.

Οι πρώτες εταιρείες που διαπίστωσαν άμεσα την επίδραση της κρίσης ήταν οι  εισηγμένες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες στα ξένα χρηματιστήρια. Χωρίς καμία εξαίρεση οι εταιρείες αυτές είδαν την κεφαλαιοποίησή τους να κατακρημνίζεται αφού η τιμή των μετοχών τους πέφτει με ρυθμούς που αγγίζει κατά μέσο όρο το 68% από την αρχή του έτους.

Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο των εισηγμένων εταιρειών στα χρηματιστήρια των ΗΠΑ στις αρχές του έτους έφτανε τα 19,5 δισ. δολ. ποσό που σήμερα έχει πέσει στα 6,3 δισ. δολ.

Οι εταιρείες αυτές έχουν χάσει δηλαδή 13,2 δισ. δολ. από την κεφαλαιοποίησή τους ποσό που φαίνεται δυσθεώρητο για το επενδυτικό κοινό.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης