Μεγαλώνει ο φόβος για την ανεργία

Μεγαλώνει ο φόβος για την ανεργία

Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουμε οι πλέον απαισιόδοξοι στην Ευρώπη, παρά την οριακή βελτίωση που κατέγραψε τον Οκτώβριο η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην χώρα μας. Παράλληλα μεγαλώνει ο φόβος για αύξηση της ανεργίας, ενώ συνολικά το οικονομικό κλίμα στην χώρα μας βρίσκεται σε νέο χαμηλό ιστορικά επίπεδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για τον Οκτώβριο, το ποσοστό εκείνων που προβλέπουν επιδείνωση ή σημαντική επιδείνωση της οι

Μεγαλώνει ο φόβος για την ανεργία

Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουμε οι πλέον απαισιόδοξοι στην Ευρώπη, παρά την οριακή βελτίωση που κατέγραψε τον Οκτώβριο η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην χώρα μας. Παράλληλα μεγαλώνει ο φόβος για αύξηση της ανεργίας, ενώ συνολικά το οικονομικό κλίμα στην χώρα μας βρίσκεται σε νέο χαμηλό ιστορικά επίπεδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για τον Οκτώβριο, το ποσοστό εκείνων που προβλέπουν επιδείνωση ή σημαντική επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης υποχωρεί στο 62,7% (64% τον Σεπτέμβριο), ενώ το 6% αναμένει βελτίωση ή σημαντική βελτίωση.

Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους το προσεχές 12-μηνο κινούνται ανοδικά, κατά 3 μονάδες, τον Νοέμβριο, με το 74% των Ελλήνων καταναλωτών (77% τον Οκτώβριο) να είναι πάντως  λιγότερο ή περισσότερο απαισιόδοξο. Ωστόσο, και αυτόν τον μήνα, η Ελλάδα πρωτοπορεί και στον τομέα αυτό, παρά το γεγονός ότι χώρες όπως η Ισπανία, η Λιθουανία, η Πορτογαλία και η Ουγγαρία βρίσκονται επίσης ανάμεσα στις πιο απαισιόδοξες.

Επιπλέον, το Νοέμβριο σημειώνεται ενίσχυση της πρόθεσης για αποταμίευση τους προσεχείς 12 μήνες, από τις -57 στις -55 μονάδες, με το 20% να δηλώνει ότι είναι πιθανόν να αποταμιεύσει εντός του επόμενου έτους. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι Ούγγροι, οι Βούλγαροι και οι Πορτογάλοι καταναλωτές εμφανίζονται στο συγκεκριμένο τομέα περισσότερο απαισιόδοξοι σε σχέση με τους Έλληνες, ενώ τη μεγαλύτερη ροπή προς αποταμίευση εμφανίζουν οι Φινλανδοί. 

Αντίθετα με τους υπόλοιπους δείκτες, οι προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνες, επιδεινώνονται κατά 2 μονάδες τον Νοέμβριο, στις +60. Από τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, καμία δεν αναμένει υποχώρηση της ανεργίας, ενώ δυσμενέστερες προβλέψεις από εκείνες των Ελλήνων καταναλωτών καταγράφονται σε Λιθουανία, Ισπανία, Ουγγαρία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Συνέχεια στις αποπληθωριστικές προσδοκίες των καταναλωτών δίνεται τον Νοέμβριο καθώς ο σχετικός δείκτης για την εξέλιξη των τιμών τους προσεχείς 12 μήνες βελτιώνεται κατά 3 μονάδες, στις +41 μονάδες. Η τάση αυτή συγκλίνει με τα αποτελέσματα του Νοεμβρίου σε όλη την Ευρώπη, εκτός λίγων εξαιρέσεων όπως η Βουλγαρία, η Λιθουανία, η Μάλτα, η Ρουμανία και η Σλοβακία, ενώ στη Δανία υπερτερούν οι καταναλωτές οι οποίοι προβλέπουν μείωση των τιμών.

Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα συνολικά υποχωρεί, για ένατο συνεχή μήνα, ακολουθώντας στενά την πανευρωπαϊκή τάση υποχώρησης. Ο δείκτης διαμορφώνεται πλέον στις 66,7 μονάδες από τις 72,9 μονάδες τον Οκτώβριο, καταγράφοντας έτσι νέο χαμηλό ρεκόρ, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε αρκετές χώρες της ΕΕ. Η Ισπανία, το Ην. Βασίλειο, η Δανία και η Ολλανδία, είναι ορισμένες μόνο από τις χώρες όπου σημειώνεται ιστορικό χαμηλό τον Νοέμβριο. Στην Ελλάδα, όλοι οι δείκτες στους επιμέρους τομείς της οικονομίας υποχωρούν, ενώ ελαφρά βελτίωση σε σχέση με τα πολύ χαμηλά επίπεδα του Οκτωβρίου, παρουσιάζει η καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Από την άλλη πλευρά, συνέπεια της συνεχούς υποχώρησης της ζήτησης στο σύνολο της οικονομίας είναι και η διαμόρφωση αποπληθωριστικών προσδοκιών για το επίπεδο των τιμών, στους περισσότερους κλάδους της εγχώριας οικονομίας, γεγονός που αναμένεται και από την πλευρά των καταναλωτών. Αναλυτικότερα:

Στη Βιομηχανία, οι προβλέψεις για την πορεία της παραγωγής και της ζήτησης υποχωρούν έντονα, με τα αποθέματα όμως να περιορίζονται, έστω και οριακά.

Κλείσιμο

Στις Υπηρεσίες εξασθενούν οι θετικές εκτιμήσεις για την πορεία των εργασιών των επιχειρήσεων και την τρέχουσα ζήτηση, ενώ αποκλιμακώνονται έντονα και οι προβλέψεις για την εξέλιξή της βραχυχρόνια.

Στο Λιανικό Εμπόριο οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις υποχωρούν, όπως συμβαίνει άλλωστε και με τις προβλέψεις για την εξέλιξή τους επόμενους μήνες βραχυχρόνια, με τα αποθέματα όμως να παραμένουν στα ίδια επίπεδα.

Στις Κατασκευές το επίπεδο του προγράμματος εργασιών κρίνεται χαμηλό, ενώ δυσμενείς είναι και οι προβλέψεις για την απασχόληση του κλάδου.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης