Ναυτιλία : Η κρίση οδηγεί σε φθηνές αγορές πλοίων και σε εξαγορές

Εφοπλιστές: Έφτασαν τα 90 δισ. ευρώ οι επενδύσεις!

Σε φθηνές αγορές πλοίων, εν μέσω οικονομικής κρίσης, προχωρούν έλληνες εφοπλιστές, δείχνοντας την άλλη πλευρά του νομίσματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή εταιρεία Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου αγόρασε από την Mitsui OSK Lines, το χωρητικότητας 50.000 τόνων, handymax “Cosmos”, ναυπήγησης 2001, έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

Το πλοίο πωλήθη

Σε φθηνές αγορές πλοίων, εν μέσω οικονομικής κρίσης, προχωρούν έλληνες εφοπλιστές, δείχνοντας την άλλη πλευρά του νομίσματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ναυτιλιακή εταιρεία Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου αγόρασε από την Mitsui OSK Lines, το χωρητικότητας 50.000 τόνων, handymax “Cosmos”, ναυπήγησης 2001, έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

Το πλοίο πωλήθηκε σε τιμή που είναι 70% χαμηλότερη από τα επίπεδα τιμών που ίσχυαν για τα handymax τον περασμένο Ιούλιο.

Άλλωστε τον εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνο τον συνοδεύει η φήμη του ανθρώπου που ξέρει να επιλέγει τη σωστή στιγμή για επενδύσεις στη ναυτιλία.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, προηγήθηκε μία ακόμη αγορά σε τιμή ευκαιρίας από Έλληνα εφοπλιστή. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, πρόκειται για το panamax Nord Sun, ναυπήγησης 2004 και χωρητικότητας 76.000 τόνων που ανήκε στη Norden of Denmark και το οποίο αγοράστηκε από την Target Marine του εφοπλιστή Αντώνη Κομνηνού, έναντι 30 εκατ. δολαρίων.

Όπως και στην περίπτωση της Eastmed, η τιμή αγοράς αντικατοπτρίζει μια πτώση στις αξίες των πλοίων αυτής της ηλικίας, της τάξεως του 70%.

Είσοδος σε μετοχικά κεφάλαια

Η Navig8 στην οποία μεγαλομέτοχος είναι ο John Fredriksen αγόρασε το 7,8% της εισηγμένης στο Nasdaq και ανταγωνίστριας εταιρείας Aries Maritime Transport του Γαβριήλ Πετρίδη.

Απόδειξη ότι η κρίση στην παγκόσμια οικονομία δημιουργεί πλέον ευκαιρίες για εξαγορές ή συγχωνεύσεις.

Η εταιρεία διαχείρισης στόλου με product tankers προχώρησε στην κίνηση αυτή γιατί οι μέτοχοί της πιστεύουν ότι οι μετοχές της Aries είναι υποτιμημένες και υπάρχουν περιθώρια κέρδους.

Η αγορά των 2,3 εκ.μετοχών, μέσω της θυγατρικής της Parmenides, κόστισαν 2,04 εκ.δολάρια, εκ των οποίων το 1,8 σε μετρητά, με την μετοχή της Aries να κλείνει την περασμένη Παρασκευή στα 0,91 δολάρια.

Αγορές και εξαγορές

Η ελεύθερη όσο και ραγδαία πτώση της ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου αλλά και τις τιμής των φορτηγών πλοίων οδήγησαν την εισηγμένη Diana Shipping να αποφασίσει το πάγωμα της καταβολής μελλοντικών μερισμάτων.

Ωστόσο έχει εγκριθεί η καταβολή μερίσματος για τα γ’ τρίμηνο του 2008, ύψους 0,95 δολ. ανά μετοχή καθώς και ένα buy back πρόγραμμα για μετοχές αξίας 100 εκατ. δολαρίων.

Ο εφοπλιστής Συμεών Παληός που βρίσκεται στο τιμόνι της Diana προβλέπει την επιστροφή σε τακτικές πληρωμές μερισμάτων στο μέλλον, αλλά παρουσιάζει το πάγωμα καταβολής από το τέταρτο τρίμηνο και μετά, ως μια ευκαιρία να διατηρήσει η εταιρεία την οικονομική της ρευστότητα και να επωφεληθούν από χαμηλή αξία του ενεργητικού.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης