Ακτοπλοϊα: Επί τάπητος τα ακριβά ναύλα
Την ανάγκη χάραξης ενός σχεδίου εθνικής ακτοπλοϊκής πολιτικής, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επιχειρηματίες, ναυτεργάτες, εκπρόσωπους των τοπικών κοινωνιών, ναυτικούς πράκτορες, κόμματα και φυσικά την Πολιτεία επεσήμανε ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας κατά τη συνάντηση που είχε με την Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, συμμετεί
Την ανάγκη χάραξης ενός σχεδίου εθνικής ακτοπλοϊκής πολιτικής, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επιχειρηματίες, ναυτεργάτες, εκπρόσωπους των τοπικών κοινωνιών, ναυτικούς πράκτορες, κόμματα και φυσικά την Πολιτεία επεσήμανε ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας κατά τη συνάντηση που είχε με την Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, συμμετείχε το προεδρείο της Ενωσης, ενώ τον νομάρχη Πειραιά συνόδευαν αντινομάρχες, ο διευθύνων σύμβουλος της Πειραϊκής Ανάπτυξης και ο γενικός γραμματέας της Νομαρχίας.
Αμέσως μετά το τέλος της συνάντησης ο πρόεδρος της ΕΕΑ δήλωσε: «Κατ’ αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τον νομάρχη Πειραιά κ. Γιάννη Μίχα που άμεσα ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της ΕΕΑ για συνάντηση. Συζητήσαμε για περίπου δύο ώρες θέματα σχετικά με την ακτοπλοΐα και τον Αργοσαρωνικό, ειδικότερα τα προβλήματα μετακίνησης που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών αυτών, αλλά και τα εμπόδια που υφίστανται για τις εταιρείες οι οποίες προσπαθούν να τους εξυπηρετήσουν. Η συνάντηση έγινε μέσα σε ένα πολύ θετικό κλίμα. Ακούσαμε τις απόψεις και τα επιχειρήματα του κ. Μίχα, όπως και αυτός άκουσε τις δικές μας σκέψεις και προβληματισμούς. Δεσμευθήκαμε και οι δύο ότι από σήμερα θα υπάρχει διαρκής επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων, καθώς τα προβλήματα είναι κοινά για νησιώτες και ακτοπλόους. Από τη δική μας πλευρά, δεσμευόμαστε ότι υπάρχουν οι προθέσεις, υπάρχει η βούληση για την εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα και σύντομα θα ξανασυναντηθούμε με τον κ. Μίχα για να τον ενημερώσουμε. Εμείς, ως Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, θα συνεχίσουμε και θα αποδεικνύουμε, καθημερινά και με κάθε τρόπο, ότι η βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των υπηρεσιών μας είναι εφικτή μέσα από ένα άλλο, ένα διαφορετικό καθεστώς κανόνων λειτουργίας. Εξάλλου, το μοντέλο των Κυκλάδων έδειξε τον δρόμο. Γι’ αυτό θα συνεχίσουμε το διάλογο με τους εκπροσώπους και τους πολίτες της νησιωτικής Ελλάδας και για μία ακόμη φορά ζητάμε και από το υπουργείο να συμμετέχει κι αυτό σ’ αυτήν την προσπάθεια πριν να είναι ήδη αργά για την ακτοπλοΐα και τους επιβάτες της».
Ο νομάρχης Πειραιά στη δική του τοποθέτηση στάθηκε ιδιαίτερα στα πολλά και ποικιλόμορφα προβλήματα της ακτοπλοΐας που ταλανίζουν τους νησιωτικούς, χερσαίους, επαρχιακούς δήμους και κοινότητες του νομού, τα οποία όπως τόνισε έχουν φέρει σε απόγνωση τους κατοίκους.
Ο κ. Μίχας παρουσίασε με στοιχεία τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι νησιώτες του Αργοσαρωνικού, των Κυθήρων και των Αντικυθήρων και ιδιαίτερα εκείνοι που μετακινούνται ακόμα και σε καθημερινή βάση λόγω εργασίας τους από και προς κάποιο νησί του Αργοσαρωνικού, όπως για παράδειγμα της Σαλαμίνας και της Αίγινας.
Ειδικότερα επεσήμανε ότι μέσα σε τέσσερα χρόνια οι αυξήσεις των ναύλων της ακτοπλοΐας από και προς τους νησιωτικούς και χερσαίους προορισμούς της Νομαρχίας Πειραιά αγγίζουν μέχρι και το 200%.
Τα πανάκριβα ναύλα έχουν εκτινάξει τις τιμές σε βασικά καταναλωτικά αγαθά που αγοράζουν οι νησιώτες. Παράλληλα, μειώνεται η τουριστική κίνηση, ενώ αυτή η χαώδης κατάσταση επηρεάζει αρνητικά και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στον επιβάτη.
Την ίδια στιγμή η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών της Νομαρχίας Πειραιά είναι ανεπαρκής και δυσχερέστατη, ενώ ιδιαίτερα η συχνότητα των δρομολογίων δεν καλύπτει ούτε υποτυπωδώς τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr