Ακτοπλόοι : Προσέφυγαν στο Σ.τ.Ε. για τις άγονες (upd)
Στα δικαστήρια πάνε την κυβέρνηση οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για τις άγονες γραμμές, θεωρώντας ότι οι όροι του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε παραβιάζουν την κοινοτική νομοθεσία.
Μετά την αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας που κατέθεσε η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κατά δύο προκηρύξεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, θα ακολουθήσουν και άλλες κινήσεις.
Πιο συγκεκριμένα
Στα δικαστήρια πάνε την κυβέρνηση οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για τις άγονες γραμμές, θεωρώντας ότι οι όροι του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε παραβιάζουν την κοινοτική νομοθεσία.
Μετά την αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας που κατέθεσε η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κατά δύο προκηρύξεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, θα ακολουθήσουν και άλλες κινήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, θα κατατεθεί αίτηση ασφαλιστικών για να μην ανοίξουν οι φάκελοι των προσφορών για τους συγκεκριμένους διαγωνισμούς, και αν αυτό δεν έχει αποτέλεσμα, τότε θα γίνονται ενστάσεις για μία προς μία τις γραμμές.
Ειδικότερα, στην αίτηση ακυρώσεως επισημαίνονται οι ακόλουθες αντικοινοτικές, όπως τις χαρακτηρίζει η ΕΕΑ, εθνικές ρυθμίσεις:
α) Το κοινοτικό καθεστώς της ελεύθερης προηγούμενης δηλώσεως του πλοιοκτήτη για τα δρομολόγια που επιθυμεί να πραγματοποιήσει έχει, κατά την ενσωμάτωσή του στο εθνικό δίκαιο, μετατραπεί σε καθεστώς προηγούμενης κρατικής εγκρίσεως.
β) Μέσω των επιβαλλόμενων κρατικών τροποποιήσεων των δηλώσεων των πλοιοκτητών, το καθεστώς της ελεύθερης επιλογής δρομολογίου καθίσταται καθεστώς κρατικά επιβαλλόμενης δρομολογήσεως, δίχως ουσιαστική δυνατότητα διαπραγματεύσεως εκ μέρους των πλοιοκτητών.
γ) Οι τρεις ρυθμιζόμενες από τον ειδικό νόμο -και όχι από το Κοινοτικό Δίκαιο- διαδικασίες, ήτοι η διαδικασία της τακτικής αναθέσεως (πρώτο στάδιο), η διαδικασία συνάψεως συμβάσεως δημόσιας υπηρεσίας διά προσκλήσεως ενδιαφέροντος (δεύτερο στάδιο) και η προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού (τρίτο στάδιο), προβλέπονται, κατά τρόπο αόριστο, ως παράλληλες δυνατότητες για το κράτος.
«Τούτο μπορεί κάλλιστα να οδηγεί σε “φωτογραφικές” προκηρύξεις μειοδοτικών διαγωνισμών, χωρίς να έχουν προηγουμένως εξαντληθεί οι νομικές και πραγματικές δυνατότητες που προσφέρουν τα δύο προηγούμενα στάδια», επεσήμανε ο Απ. Βεντούρης και προσέθεσε:
«Παραβιάζονται οι αρχές της ελευθερίας των θαλάσσιων συγκοινωνιών, της μη διακρίσεως, της ισότητας, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της αναλογικότητας.
Κατανοούμε ότι η ενέργειά μας αυτή είναι ασυνήθιστη, θεωρούμε όμως (και πιστεύουμε ότι θα συμφωνήσετε μαζί μας), ότι δεν μας είχε μείνει άλλη επιλογή.
Ο κλάδος μας είναι αρκετά επιβαρημένος στα μάτια της κοινής γνώμης και το να δοθεί μεγάλος αριθμός άγονων γραμμών σε πλοία τύπου ΣΑΟΣ και τύπου “Δημητρούλας” θα ήταν ένα ακόμη βαρύ πλήγμα».
Περαιτέρω λόγοι ακυρώσεως που αφορούν λεπτομέρειες των ανωτέρω προκηρύξεων θα προβληθούν από την Ένωση με δικόγραφο πρόσθετων λόγων, το οποίο θα υποβληθεί τις επόμενες ημέρες.
Οι πρόσθετοι αυτοί λόγοι θα περιλαμβάνουν συγκεκριμένες αναφορές σε “φωτογραφικές” διατάξεις του διαγωνισμού και συγκεκριμένα παραδείγματα παράλογων και αυθαίρετων προδιαγραφών που, κατά τους ακτοπλόους, θέτει ο διαγωνισμός.
«Εκτιμούμε ότι η κατ’ αρχήν προσβολή του συνόλου του ν. 2932/2001 (γνωστού ως νόμου Παπουτσή) και στη συνέχεια η προσβολή του συνόλου της προκήρυξης, εξυπηρετούν καλύτερα τους στόχους της Ενωσης και θα είναι από άποψη διαδικασίας πιο αποτελεσματικές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr