Ανατιμήσεις σε 100 προϊόντα στα ράφια…
Αισιόδοξη δηλώνει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για την πορεία των τιμών μέσα στο φθινόπωρο, όμως οι πρώτες ενδείξεις και τα στοιχεία που αλυσίδες σούπερ μάρκετ δίνουν στη δημοσιότητα δείχνουν πως και η φετινή σεζόν θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τα εισοδήματά μας.
Περί τα 30 έφτασαν λοιπόν τα αιτήματα ανατιμήσεων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που αφορούν σε περίπου 100 κωδικούς προϊόντων, αν και όπως δηλώνουν παράγοντες της αγοράς «σαφώς οι αιτήσεις ανατιμήσεων κινούνται… δειλά
Αισιόδοξη δηλώνει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για την πορεία των τιμών μέσα στο φθινόπωρο, όμως οι πρώτες ενδείξεις και τα στοιχεία που αλυσίδες σούπερ μάρκετ δίνουν στη δημοσιότητα δείχνουν πως και η φετινή σεζόν θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τα εισοδήματά μας.
Περί τα 30 έφτασαν λοιπόν τα αιτήματα ανατιμήσεων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που αφορούν σε περίπου 100 κωδικούς προϊόντων, αν και όπως δηλώνουν παράγοντες της αγοράς «σαφώς οι αιτήσεις ανατιμήσεων κινούνται… δειλά». Τι εννοούν δηλαδή; Μα, πως οι αυξήσεις θα κινηθούν σε ποσοστό από 2% έως 4%, χαμηλότερα από τον πληθωρισμό. Πάντως, όχι πως δεν θα συμβούν και καθόλου, όπως διατείνονται στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, άλλωστε η έκρηξη του δείκτη τιμών παραγωγού τον Ιούλιο παραπέμπει ακριβώς σε ανατιμήσεις.
Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι σταδιακές αυξήσεις υπάρχουν ήδη και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας γνωστής αλυσίδας της αγοράς, ενώ ανάλογες κινήσεις αναμένεται να εξελιχθούν και σε όλο το φάσμα της αγοράς καθώς για αρκετές επιχειρήσεις έχει λήξει η περίοδος χάριτος που είχε αναγγελθεί στις αρχές του καλοκαιριού.
Φέτος κατά παράδοξο τρόπο οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ως τώρα τουλάχιστον, παρουσιάζονται αυξημένες σε ποσοστό πολύ κοντά στον πληθωρισμό. Ως εκ τούτου, υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις οι οποίες μπορούν να εκμεταλλευθούν οι βιομηχανικές και εισαγωγικές εταιρείες για να κερδίσουν περισσότερα αυξάνοντας τις τιμές.
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι ο πληθωρισμός, ο οποίος κινείται ήδη σε ανοδική τροχιά, θα επιβαρυνθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες, δεδομένου ότι οι επιπτώσεις πρωτίστως της ανόδου των τιμών του πετρελαίου και ακολούθως της ανόδου των τιμών των προϊόντων δεν φαίνεται να μπορούν να ελεγχθούν.
Οπως τόνισε στο protothema.gr ο πρόεδρος της εταιρείας ΠΕΝΤΕ Α.Ε. κ. Μαυρόπουλος: «Το πάγωμα τιμών στο οποίο κι εμείς συμμετέχουμε δεν αποτελεί τη λύση για το πρόβλημα. Είναι μπάλωμα». Την ίδια ώρα πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη οι αυξήσεις στα ζυμαρικά φέτος δεν θα είναι μεγάλες όπως έγινε πέρυσι καθώς οι διεθνείς τιμές δείχνουν κάμψη.
Από τη μεριά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης αρμόδιος για θέματα αγοράς κ. Γιώργος Βλάχος μιλώντας στο protothema.gr τόνισε πως παραμένει αισιόδοξος και πως η φθινοπωρινή μάχη κατά των κερδοσκόπων δείχνει να πηγαίνει προς αίσιο αποτέλεσμα. «Είμαστε αισιόδοξοι και τα πρώτα δείγματα μας αφήνουν να πιστεύουμε πως πάμε καλά», τόνισε στο protothema.gr.
Aνοιξαν τα σχολεία, άρχισαν τα βάσανα
Την ίδια ώρα φαίνεται να εκτινάσσεται το σχολικό «καλάθι» καθώς βασικά είδη για την πορεία των παιδιών στο σχολείο όπως τα τετράδια, τα στιλό και μια σειρά άλλων ειδών εκτινάσσονται έως και κατά 30% συγκριτικά με τις τιμές του 2007.
Σύμφωνα με υπολογισμούς της αγοράς, το μέσο καλάθι αγορών της ελληνικής οικογένειας για αγορές σχολικών ειδών, φέτος, επιβαρύνθηκε έως και κατά 15% στο σύνολο. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις ομολογουμένως αφορούν τα μικρότερα είδη (γόμες, μολύβια κ.ά.) κι όχι τσάντες οι άλλες μεγαλύτερες δαπάνες.
Την ίδια ώρα, με αγωνία η αγορά παρακολουθεί τη σταδιακή κάμψη των πωλήσεων έχοντας πικρή γεύση στο «στόμα» από την εκπτωτική περίοδο του καλοκαιριού. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως ήδη οι έμποροι του Πειραιά εξήγγειλαν παράταση της περιόδου προσφορών για δέκα ημέρες, ενώ αντίστοιχες είναι οι κινήσεις στην υπόλοιπη Αττική και στη Θεσσαλονίκη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr