Τα 758 στρατηγεία στήνουν το πάρτι της ναυτιλίας στην Ελλάδα

Τα 758 στρατηγεία στήνουν το πάρτι της ναυτιλίας στην Ελλάδα

H διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο «κτίζεται» μεθοδικά, βήμα-βήμα. Όλοι κάνουν λόγο για την εμπορική ναυτιλία και τα πλοία του ελληνικών συμφερόντων στόλου όμως μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας παραμένει η λυδία λίθος της προσπάθειας αυτής που είναι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα στην Ελλάδα.

Ο χάρτης με τα ελληνικά ναυτιλιακά στρατηγεία είναι αξιοσημείωτος. Ειδικότερα, οι ναυτιλιακές εταιρίες με έδρα και δραστηριότητα στην Ελλάδα

Τα 758 στρατηγεία στήνουν το πάρτι της ναυτιλίας στην Ελλάδα

H διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο «κτίζεται» μεθοδικά, βήμα-βήμα. Όλοι κάνουν λόγο για την εμπορική ναυτιλία και τα πλοία του ελληνικών συμφερόντων στόλου όμως μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας παραμένει η λυδία λίθος της προσπάθειας αυτής που είναι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα στην Ελλάδα.

Ο χάρτης με τα ελληνικά ναυτιλιακά στρατηγεία είναι αξιοσημείωτος. Ειδικότερα, οι ναυτιλιακές εταιρίες με έδρα και δραστηριότητα στην Ελλάδα ανέρχονται το 2008 σε 758 έναντι 725 το 2007, ποσοστό αύξησης 4,5% ανακόπτοντας. «Η αύξηση κατά 33 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες το 2008, δείχνει ότι παρά την παγκόσμια μόδα των συγχωνεύσεων, ο «πειρασμός» της ναυτιλίας είναι πολύ μεγάλος για τους πρώην πλοιοκτήτες αλλά και για διάφορους επιχειρηματίες ώστε να μείνουν έξω από αυτή την εξαιρετική αγορά , αναφέρεται σε έρευνα της Petrofin Research S.A.
Τα τελευταία τρία χρόνια έχει αναστραφεί το άσχημο κλίμα
που δημιουργούσε η φθίνουσα πορεία που παρατηρήθηκε από το 1998 και μετά όταν οι εταιρείες έκλειναν η μία πίσω από την άλλη.

Το 1998 ανέρχονταν σε 926. Στο χαμηλότερο επίπεδο έφθασαν το 2005 όταν καταγράφηκαν μόνο 690 εταιρίες. Η μείωση του αριθμού των ναυτιλιακών εταιριών, μεταξύ 1998 και 2005, αποδίδεται κυρίως στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας στις ναυτιλιακές μικρές εταιρίες, οι οποίες συνήθως, ελέγχουν και πλοία μεγάλης ηλικίας.

Στεριανά κεφάλαια

Η ναυτιλιακή αγορά, ενώ όλοι περίμεναν να σταματήσει την ραγδαία άνοδό τα και διορθώσει, δεν διόρθωσε, αλλά συνέχισε να ανεβαίνει και τα κέρδη ήταν πλέον πολύ μεγάλα για όσους ασχολούνταν με τη ναυτιλία. Και ήταν τόσο μεγάλα που ακόμη και στεριανοί επιχειρηματίες άρχισαν να επενδύουν στη θάλασσα μέσω των ξένων χρηματιστηρίων και των funds-επενδυτικών οργανισμών, δημιουργώντας καινούργιες εταιρείες.

Επίσης, πολλοί εφοπλιστές που τηρούσαν στάση αναμονής μπήκαν στο…παιχνίδι, γιατί είδαν ότι κινδύνευαν να χάσουν το τρένο. Άλλος ένας παράγοντας που συνετέλεσε στην αύξηση του αριθμού των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών ήταν και το γεγονός ότι παραδοσιακές ναυτιλιακές οικογένειες διαχωρίστηκαν και η επόμενη γενιά ίδρυσε δικές της εταιρείες. Αποτέλεσμα των εξελίξεων αυτών είναι ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών να αυξηθεί κατά 33 και να φθάσουν τις 758 το 2008.

Όποτε η ναυτιλία περνάει περίοδο ανάπτυξης, συνηθίζεται να αυξάνεται ο αριθμός των εταιριών, καθώς στο χώρο εισέρχονται νέοι επενδυτές. Σε διεθνές επίπεδο, όμως, ο ναυτιλιακός κλάδος οδηγείται προς τη συγκέντρωση-συγχώνευση, γεγονός το οποίο δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την ελληνική ναυτιλία τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα απαιτούνται πλέον μεγάλα κεφάλαια για την απόκτηση ενός πλοίου, είτε μεταχειρισμένου είτε υπό ναυπήγηση. Όμως στην πράξη αποδεικνύεται ότι οι μικροί πλοιοκτήτες δεν θα εκλείψουν , καθώς η εξειδίκευση σε ορισμένα είδη θαλάσσιων μεταφορών προσφέρει περιθώριο δράσης.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης