Αποκλειστικό: το έγγραφο-βόμβα για την επόμενη ημέρα σε ΟΛΠ και ΟΛΘ
Τρισέλιδη επιστολή στην οποία αναπτύσσουν τις θέσεις και τα επιχειρήματά τους για τη μη ιδιωτικοποίηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ έστειλε, στις 2 Ιανουαρίου, στα κόμματα και τους αρμόδιους φορείς η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος και η Ενωση Λιμενεργατών.
Τα βασικά σημεία της αποκαλύπτουμε σήμερα. Στο μεταξύ, η ΟΜΥΛΕ ανακοίνωσε την κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων έως το τέλος Ιανουαρίου. Η ΟΜΥΛΕ ανακοίνωσε ότι «μετά την εξέλιξη της απεργιακής κινητοποίη
Τρισέλιδη επιστολή στην οποία αναπτύσσουν τις θέσεις και τα επιχειρήματά τους για τη μη ιδιωτικοποίηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ έστειλε, στις 2 Ιανουαρίου, στα κόμματα και τους αρμόδιους φορείς η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος και η Ενωση Λιμενεργατών.
Τα βασικά σημεία της αποκαλύπτουμε σήμερα. Στο μεταξύ, η ΟΜΥΛΕ ανακοίνωσε την κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων έως το τέλος Ιανουαρίου. Η ΟΜΥΛΕ ανακοίνωσε ότι «μετά την εξέλιξη της απεργιακής κινητοποίησης, η οποία είχε απόλυτη επιτυχία, αποφάσισε την κλιμάκωση-επέκταση των κινητοποιήσεων ως εξής:
1) 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση σε όλα τα λιμάνια μέλη της σ τις 15 και 16 Ιανουαρίου 2008
2) Αποχή από υπερωριακή εργασία καθώς και αποχή από εργασία Σαββάτου και Κυριακής μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2008.
Η επιστολή
Τα κυριότερα σημεία της επιστολής έχουν ως εξής:
«Στην προσπάθειά της η Κυβέρνηση να εφαρμόσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων βασικών τομέων της οικονομίας προτάσσει ως βασικό επιχείρημα ότι ο Ελληνας πολίτης δεν μπορεί να πληρώνει τα ελλείμματα που δημιουργούνται στις επιχειρήσεις δημόσιου χαρακτήρα. Αποκρύπτει βέβαια τον κοινωνικό ρόλο και την προσφορά αυτών των επιχειρήσεων, όπως προκύπτει επίσης και τον παρεμβατικό –κομματικό τρόπο στο μοντέλο διοίκησής τους.
Προκειμένου για τον ΟΛΠ και ΟΛΘ η Κυβέρνηση στερείται παντελώς αυτού του επιχειρήματος.
Οι οργανισμοί αυτοί έχουν μία διαχρονική κερδοφορία, η οποία βασίζεται στους εμπορικούς τομείς αυτών και ιδιαίτερα στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων.
Τα στοιχεία που παραθέτουμε αποδεικνύουν πλήρως την αλήθεια.
-Το 65% των συνολικών εσόδων του ΟΛΠ και το 69% των συνολικών εσόδων του ΟΛΘ προέρχονται από τις δραστηριότητες των Σ.ΕΜΠΟ. Τα ποσοστά αυτά επί των εσόδων τροφοδοτούν την κερδοφορία των δύο Οργανισμών, η οποία το 2007 αυξήθηκε το 9μηνο κατά 75% για τον ΟΛΠ και κατά 200% για τον ΟΛΘ. Με στοιχεία του 2007, για τον ΟΛΠ ο δείκτης αποδοτικότητας παγίου ενεργητικού είναι 14% και ο δείκτης αποδοτικότητας ιδίων κεφαλαίων 17%. Οι ίδιοι δείκτες για τον ΟΛΘ είναι 12% και 10% αντίστοιχα.
Οι Σ.ΕΜΠΟ, τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ, εξυπηρετούν τη διακίνηση (εισαγωγές-εξαγωγές) του εγχώριου φορτίου, καθώς επίσης και του φορτίου transit (μεταφόρτωση). Η ετήσια δυναμικότητα από τον Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΠ ανέρχεται σε 1,6 εκατ. ΤΕUs. Το 46% του διακινούμενου φορτίου αφορά την εγχώρια αγορά (εισαγωγές-εξαγωγές). Το φορτίο αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό ανελαστικό και εξαρτάται άμεσα από την αύξηση του ΑΕΠ. Το υπόλοιπο φορτίο είναι φορτίο transit και ο Σ.ΕΜΠΟ του Πειραιά αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα διαμετακομιστικά κέντρα της Μεσογείου. Το φορτίο αυτό έχει ανελαστική ζήτηση και βρίσκεται σε ανταγωνιστικό επίπεδο».
H Θεσσαλονίκη
Ο Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΘ έχει δυναμικότητα 400 χιλ. TEUs, εκ των οποίων το 79% απευθύνεται στην εγχώρια αγορά (εισαγωγές-εξαγωγές), το 17% στη διαμετακόμιση και το 4% στη μεταφόρτωση. Ιδιαίτερα το φορτίο που διακινείται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί στο 40% του Ακαθάριστου Προϊόντος της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Στην έντονα αναπτυσσόμενη μεταφορτωτική αγορά η Θεσσαλονίκη παρουσιάζει δυναμική προοπτική.
Οι επενδυτικές δυνατότητες
Στην επιστολή η ΟΜΥΛΕ αναφέρει επίσης: «Οι επενδυτικές δυνατότητες των δύο οργανισμών είναι μεγάλες και βρίσκονται σε εξέλιξη έργα υποδομής και αναδομής που καθιστούν τον ΟΛΠ και ΟΛΘ ανταγωνιστικούς και ικανούς να ανταποκριθούν στις σημερινές και μελλοντικές απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς».
Σκόπιμη υπονόμευση
Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για σκόπιμη υπονόμευση: «Η κερδοφορία των δύο Οργανισμών, τα υπάρχοντα αποθεματικά τους και η μεγάλη δανειοληπτική ικανότητά τους εξασφαλίζουν άνετα τα απαιτούμενα επενδυτικά κεφάλαια. Οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις οφείλονται σε σκόπιμη υπονόμευση υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων, ώστε αυτό να χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για την εκποίηση-παραχώρηση των Σ.ΕΜΠΟ στους ιδιώτες.
Είναι χαρακτηριστική η πολύμηνη διένεξη του πρώην ΥΕΝ και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ, καθώς και ο ρόλος που διαδραμάτισε ο Διευθυντής του πρώην ΥΕΝ ως μέλος του ΔΣ/ΟΛΠ».
Ακρίβεια και απολύσεις
Οι εργαζόμενοι αμέσως μετά στο κείμενό τους αναφέρονται στις συνέπειες τις ιδιωτικοποίησης:
«Η παραχώρηση των Σ.ΕΜΠΟ σε ιδιώτες θα παραδώσει το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας στις βουλήσεις μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών. Είναι φανερό ότι θα έχουμε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, το οποίο θα ελέγχει πλήρως την οικονομική ζωή της χώρας. Λόγω της ανελαστικότητας του φορτίου αυτού, η ιδιωτική εταιρεία θα έχει την απόλυτη κυριαρχία επί της τιμολογιακής πολιτικής. Οι αυξήσεις στα τιμολόγια είναι βέβαιο ότι θα μετακυλιστούν στην κατανάλωση και θα έχουμε εκρήξεις τιμών. Το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο θα φύγει από τον δημόσιο έλεγχο και θα τεθεί υπό τον έλεγχο ξένης ιδιωτικής δύναμης.
Οι εμπειρίες ιδιωτικοποίησης άλλων λιμανιών -χαρακτηριστικό παράδειγμα τα βρετανικά λιμάνια, όπως του Λίβερπουλ- καταδεικνύουν ότι ένα τέτοιο μοντέλο οδηγεί σε επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, μειώσεις μισθού, απολύσεις, συμβάσεις εργασίας της μίας ημέρας και δραματική μείωση των θέσεων εργασίας.
Η παράνομη και αντισυνταγματική ενέργεια της κυβέρνησης, τον Αύγουστο του 2007, να θέσει τους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους εκτός ισχύουσας ΣΣΕ ΟΛΠ και ΟΛΘ, με αμοιβές 700 ευρώ και ο καθορισμός κανόνων έξω από το πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού αναδεικνύει περίτρανα τους στόχους της ιδιωτικοποίησης και τη διολίσθηση σε εργασιακό μεσαίωνα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr