Οι Έλληνες εφοπλιστές που πήραν το στοίχημα των 5 δισ. δολαρίων

Οι Έλληνες εφοπλιστές που πήραν το στοίχημα των 5 δισ. δολαρίων

Μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 οι «Greeks» έχουν κάνει επενδύσεις 2,8 δισ. δολαρίων, ενώ η συνολική αξία των παραγγελιών που υλοποιούν ξεπερνάει τα πέντε δισ. δολάρια - Ποιοι πρωταγωνιστούν

LNG-efoplistes
Πρωταγωνιστές και στις ναυπηγήσεις πλοίων είναι οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 έχουν κάνει επενδύσεις 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η συνολική αξία των παραγγελιών που υλοποιούν ξεπερνάει τα πέντε δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτή τη χρονική περίοδο και σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Co-operation Committee) 167 πλοία διαφόρων κατηγοριών βρίσκονται υπό παραγγελία σε ναυπηγεία κυρίως της Άπω Ανατολής.

Η χρηματοδότηση για ναυπηγικά προγράμματα ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 12,92% παρά τη μείωση των ελληνικών παραγγελιών. Λόγω των ικανοποιητικών αποδόσεων των ναυλαγορών εξαιρουμένων των δεξαμενόπλοιων, οι τράπεζες επικεντρώθηκαν στη χρηματοδότηση αγοράς ή ναυπήγησης πλοίων ως μία δυνητικά κερδοφόρα επένδυση. Τα δάνεια καλύπτουν το 60%-65% για την ναυπήγηση.

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny οι Έλληνες, μέσα στο 2022 έχουν παραγγείλει 32 πλοία έναντι 49 το αντίστοιχο α΄ τρίμηνο του 2021 με την αξία των επενδύσεων να παραμένει στο ίδιο επίπεδο. Αυτό συνέβη διότι πέρσι οι παραγγελίες αφορούσαν φορτηγά και δεξαμενόπλοια ενώ εφέτος containerships και LNG carriers που είναι ακριβότερα.

Από τα 32 πλοία τα 21 είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επτά μεταφοράς LNG, δύο φορτηγά και δύο δεξαμενόπλοια.

Κλείσιμο
Οι 22 από τις συνολικά 32 παραγγελίες έχουν τοποθετηθεί σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας.

Νέες παραγγελίες έχουν βάλει, μεταξύ άλλων, η Μαρία Αγγελικούση, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο Όμιλος Τσάκου, ο Γιώργος Προκοπίου, ο Δρ. Ιωάννης Κούστας και ο Αριστείδης Πίττας.

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: «έχουν περιοριστεί οι παραγγελίες νέων πλοίων ιδιαίτερα για bulkers και τάνκερ. Επιπλέον, οι παραγγελίες πλοίων που δεν είναι φορτηγά ή δεξαμενόπλοια γεμίζουν τα ναυπηγεία, γεγονός που περιορίζει περαιτέρω το πεδίο για νέες συμβάσεις πλοίων στο τμήμα ξηρού/υγρού».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: https://www.newmoney.gr/
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης