«Πόλεμος» για το ωράριο στο Μετρό
Με σύνθημα «όχι άλλες προβληματικές αστικές συγκοινωνίες» αντικρούουν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ) τη βούληση του υπουργού Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη να παρατείνει κατά δύο ώρες το ωράριο του μετρό τις βραδινές ώρες. Διαμηνύουν μάλιστα στον υπουργό ότι εάν η κυβέρνηση επιμείνει στην εφαρμογή του μέτρου, δεν θα διστάσουν να κλιμακώσουν τις αντιδράσεις τους, απειλώντας ακόμα και με κλείσιμο των σταθμών.
Το σωματείο των εργαζομένων χαρακτηρίζει επιζήμι
Με σύνθημα «όχι άλλες προβληματικές αστικές συγκοινωνίες» αντικρούουν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ) τη βούληση του υπουργού Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη να παρατείνει κατά δύο ώρες το ωράριο του μετρό τις βραδινές ώρες. Διαμηνύουν μάλιστα στον υπουργό ότι εάν η κυβέρνηση επιμείνει στην εφαρμογή του μέτρου, δεν θα διστάσουν να κλιμακώσουν τις αντιδράσεις τους, απειλώντας ακόμα και με κλείσιμο των σταθμών.
Το σωματείο των εργαζομένων χαρακτηρίζει επιζήμιο το σχέδιο της παράτασης που, όπως λέει, θα κοστίσει σε μηνιαία βάση στην ΑΜΕΛ 300.000 ευρώ, ποσό που ετησίως θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της εταιρείας με περίπου 3,6 εκατ. ευρώ.
Θα γράψει ζημιές…
«Η ΑΜΕΛ είναι σήμερα η μόνη κερδοφόρα εταιρεία αστικών συγκοινωνιών. Εάν προχωρήσουμε στην εφαρμογή του μέτρου, τότε είναι βέβαιο ότι από το 2009 η εταιρεία θα βρεθεί στο κόκκινο», αναφέρει ο κ. Κώστας Ευσταθόπουλος, γενικός γραμματέας του σωματείου των εργαζομένων και εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ στο διοικητικό συμβούλιο της ΑΜΕΛ. Ο ίδιος μάλιστα παραπέμπει στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, όταν το μετρό λειτουργούσε όλο το 24ωρο και με 1,5 εκατ. επισκέπτες, τις βραδινές ώρες δεν κόβονταν περισσότερα από 400 εισιτήρια.
Ο υπουργός Μεταφορών σχεδιάζει να επιμηκύνει δοκιμαστικά το ωράριο λειτουργίας του δημοφιλούς μέσου μεταφοράς μέσα στο επόμενο δίμηνο (Παρασκευή έως Σάββατο από τις 24.00 έως και τις 2 τα ξημερώματα), υποστηρίζοντας ότι δεν θα εφαρμοστεί εάν η κίνηση του επιβατικού κοινού είναι περιορισμένη.
Δώρο της ΑΜΕΛ στον Κακλαμάνη
Το σχέδιο βρίσκει σύμμαχο και τον δήμαρχο Αθηναίων κ. Νικήτα Κακλαμάνη, ο οποίος δηλώνει ένθερμος υποστηρικτής του μέτρου. Ο κ. Κακλαμάνης έχει μπει στο στόχαστρο των εργαζομένων του μετρό και για έναν επιπλέον λόγο. Το διάστημα των Χριστουγέννων τα διαφημιστικά πλαίσια του μετρό «γέμισαν» με διαφημίσεις για τις εορταστικές εκδηλώσεις του δήμου, χωρίς στην ΑΜΕΛ να καταλήξει ούτε ένα σεντ. Οπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, οι διαφημίσεις στους σταθμούς του Μετρό αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων της εταιρείας, που σε ετήσια βάση τής αποφέρουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και διατυπώνουν εύλογα ερωτήματα για τη γενναιόδωρη αυτή «χορηγία» της επιχείρησης.
Οι εργαζόμενοι στο Μετρό τονίζουν επίσης ότι η επιβολή του μέτρου της παράτασης του ωραρίου θα προκαλέσει προβλήματα στη συντήρηση του δικτύου που γίνεται μετά τη λήξη της βάρδιας και θα απαιτήσει την πρόσληψη τουλάχιστον 45 επιπλέον εργαζομένων στο τεχνικό τμήμα.
Υποστηρίζουν μάλιστα ότι θα δημιουργήσει άλλη μια προβληματική εταιρεία, η οποία θα κληθεί να χρηματοδοτηθεί από τον κρατικό κορβανά, με αποτέλεσμα ένα μέσο αστικής συγκοινωνίας που καλύπτει τις ανάγκες της πόλης να συντηρείται με τα χρήματα του ‘Ελληνα φορολογούμενου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr