Ένοπλους φρουρούς στα πλοία ζητούν οι εφοπλιστές

Ένοπλους φρουρούς στα πλοία ζητούν οι εφοπλιστές

Τη σύσταση διεθνούς στρατιωτικού σώματος από όλα τα κράτη το οποίο θα επανδρώνει τα πλοία που διαπλέουν περιοχές που δρουν οι πειρατές προτείνει η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).

Ένοπλους φρουρούς στα πλοία ζητούν οι εφοπλιστές
Τη σύσταση διεθνούς στρατιωτικού σώματος από όλα τα κράτη το οποίο θα επανδρώνει τα πλοία που διαπλέουν περιοχές που δρουν οι πειρατές προτείνει η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).

Η διεθνής κοινότητα έκπληκτη παρακολουθεί τους Σομαλούς σύγχρονους «Τζακ Σπάροου» να δρουν ανενόχλητοι στις θάλασσες. Πέραν της διεθνούς κρίσης, το διεθνές εμπόριο και οι διεθνείς διαμεταφορές έχουν πλέον να απορροφήσουν και το υψηλό κόστος των πειρατειών.

Στις αρχές της εβδομάδας, με εγκύκλιό του ο πρόεδρος του Committee Χαράλαμπος Φαφαλιός, έκανε εκτενή αναφορά στα προβλήματα που δημιουργεί η πειρατεία στο διεθνές εμπόριο και τη ναυτιλία, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις.

Σε λίγες ημέρες ξεκινάει στο Λονδίνο η 89η Συνόδου της Επιτροπής Ασφαλείας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με βασικό θέμα την πειρατεία, αλλά και την πρόταση για επάνδρωση των πλοίων με οπλισμένους σεκιούριτι.

Βέβαια οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούν ότι η επάνδρωση των πλοίων με στρατιωτικό προσωπικό δεν είναι η καλύτερη λύση, καθώς υποστηρίζουν ότι μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο και η ζωή του πληρώματος του πλοίου σε περίπτωση εμπλοκής. Όμως πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επιλέξει αυτή τη λύση.
Κλείσιμο

Σύμφωνα με εκτιμήσεις οικονομικών αναλυτών  η πειρατεία κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία 7-12 δισ.δολάρια ετησίως και το ποσό αυτό θα αυξηθεί σημαντικά εάν οι πλοιοκτήτες υποχρεωθούν να οδηγηθούν σε εναλλακτικά μέτρα, όπως έχουν ήδη κάνει κάποιοι από αυτούς.
 
Πάντως η  απόφαση  ναυτιλιακών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και ελληνικές, να  προσλάβουν ενόπλους ιδιωτικούς σεκιούριτι για να προστατεύουν το πλοίο από τους σύγχρονους πειρατές έχει διχάσει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η χρήση όπλων έστω και για αυτοάμυνα από  τους «φύλακες» των πλοίων έχει ως αποτέλεσμα να αλλάξουν τακτική και οι πειρατές και πλέον να επιτίθενται ακόμη και με ρουκέτες.
 
«Το θέμα βέβαια είναι ότι οι  ναυλωτές προτιμούν πλοία με περισσότερες αντιστάσεις-άμυνες στην πειρατεία αφού κινδυνεύει λιγότερο το φορτίο τους. Από την άλλη όμως η ύπαρξη ενόπλων πάνω στο πλοίο  μπορεί να σημαίνει όπως δεξαμενόπλοια μπορεί να σημαίνει ανταπόδοση πυρών αφού χτυπούσαν στον αέρα για εκφοβισμό άρα αν πέσει μία ρουκέτα στο δεξαμενόπλοιο  θα γίνει το έλα να δεις» επισημαίνουν εφοπλιστικοί κύκλοι.
 
 Της εγκυκλίου του Χ.Φαφαλιού έχει προηγηθεί  επιστολή του  Σπύρου Μ. Πολέμη, Προέδρου του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου, ο οποίος επεσήμαινε:  

«Δυστυχώς, μέχρι να πείσουμε τις κυβερνήσεις, η χρήση των ένοπλων φρουρών στα πλοία είναι πολύ πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται».

Την συγκεκριμένη πρόταση είχε απορρίψει η  ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα  με το σκεπτικό ότι μια τέτοια κίνηση ενδέχεται να οδηγήσει σε κλιμάκωση της βίας σε βάρος της ζωής των πληρωμάτων και να προκαλέσει σωρεία νομικών και ασφαλιστικών προβλημάτων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης