ΟΛΘ: Aνοίγουν οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανοίξουν οι φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές των τριών εταιρειών-κολοσσών που διεκδικούν την προβλήτα 6 της ΟΛΘ Α.Ε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, «το παιχνίδι στρατηγικής» θα μετατεθεί στο στάδιο που ακολουθεί μετά το άνοιγμα των προσφορών.
Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη Τρίτη, η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. απέρριψε τις ενστάσεις που είχαν καταθέσει η Dubai σε βάρος της Hutschison και η Hutschison σε βάρος της Dubai και της Cosco.
Οι ενστάσεις αφο
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανοίξουν οι φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές των τριών εταιρειών-κολοσσών που διεκδικούν την προβλήτα 6 της ΟΛΘ Α.Ε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, «το παιχνίδι στρατηγικής» θα μετατεθεί στο στάδιο που ακολουθεί μετά το άνοιγμα των προσφορών.
Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη Τρίτη, η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. απέρριψε τις ενστάσεις που είχαν καταθέσει η Dubai σε βάρος της Hutschison και η Hutschison σε βάρος της Dubai και της Cosco.
Οι ενστάσεις αφορούσαν στα δικαιολογητικά, δηλαδή πιστοποιούν ποια είναι η κάθε εταιρεία, είναι τυπικά και όπως αναμενόταν συνέβη και ό,τι και στην ΟΛΠ Α.Ε., να απορριφθούν και οι τρεις.
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν πέντε ημέρες να υποβάλλουν προσφυγή, προθεσμία η οποία λήγει αύριο. Αν δεν συμβεί αυτό, τότε θα ανοίξουν οι φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές. Στη φάση αυτή μπορούν να κατατεθούν νέες ενστάσεις.
Ο πλειοδότης, και εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικές προστριβές ανάμεσα στους τρεις διεκδικητές, Dubai Ports World, Cosco και Hutchison, υπολογίζεται ότι θα κριθεί με αντάλλαγμα σε καθαρά παρούσα αξία πάνω από 400 εκατ. ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα ενοίκια και η προκαταβολή των 40 εκατ. ευρώ.
Και αυτό παρόλο που η δυναμικότητα της Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα είναι στο ένα τρίτο της αντίστοιχης του Πειραιά.
Ανεβαίνει ο υδράργυρος
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θέλουν διακαώς τόσο οι Κινέζοι με την Cosco και τη Hutschison, όσο και οι Αραβες με την Dubai.
Kαι οι τρεις εταιρείες έχουν κάνει τα στρατηγικά τους σχέδια. Οι Αραβες ελέγχουν το λιμάνι της Κωστάντζας στη Ρουμανία. Οπότε εάν βάλουν πόδι στη Θεσσαλονίκη θα ελέγχουν τις πύλες στη Μαύρη Θάλασσα και στα Βαλκάνια.
Οι Κινέζοι της Hutschison ελέγχουν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Οπότε, εάν πάρουν και τη Θεσσαλονίκη, αποκτούν μεγάλα πλεονεκτήματα και κάνουν δύσκολη τη ζωή στους Αραβες.
Η Cosco από την άλλη πλευρά, ανοίγεται τώρα προς τα Βαλκάνια. Πρόσφατα επιθεώρησαν το λιμάνι του Μαυροβουνίου και ταυτόχρονα χτυπάνε Θεσσαλονίκη για να κάνουν το double.Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr