Jumbo : Ανεβαίνουν τα κόστη, αλλάζουν τα πλάνα
«Μήπως το πολυετές πάρτι της Jumbo βαίνει προς το τέλος του;» Αυτό το ερώτημα προκύπτει εδώ και ημέρες λόγω μιας σειράς εκτιμήσεων που φέρνουν την εισηγμένη εταιρεία του κ. Απόστολου Βακάκη να επανεξετάζει την στάση της σε ορισμένα από τα επενδυτικά της σχέδια..
Μόλις χθες ο διεθνής οίκος Citigroup μείωσε την τιμή-στόχο για την εταιρεία στα 25 ευρώ ανά μετοχή από τα 27 ευρώ.
Ο διεθνής οίκος αναφέρει στην έκθεσή του ότι, αν και μειώνει τις εκτιμήσεις του για τα κέρδη ανά μετοχή τ
«Μήπως το πολυετές πάρτι της Jumbo βαίνει προς το τέλος του;» Αυτό το ερώτημα προκύπτει εδώ και ημέρες λόγω μιας σειράς εκτιμήσεων που φέρνουν την εισηγμένη εταιρεία του κ. Απόστολου Βακάκη να επανεξετάζει την στάση της σε ορισμένα από τα επενδυτικά της σχέδια..
Μόλις χθες ο διεθνής οίκος Citigroup μείωσε την τιμή-στόχο για την εταιρεία στα 25 ευρώ ανά μετοχή από τα 27 ευρώ.
Ο διεθνής οίκος αναφέρει στην έκθεσή του ότι, αν και μειώνει τις εκτιμήσεις του για τα κέρδη ανά μετοχή της Jumbo κατά 9% για την περίοδο 2008-2010 αλλά και την τιμή-στόχο, θεωρεί πάντως πως η μετοχή είναι ιδιαίτερα ελκυστική.
Την ίδια ώρα η εταιρεία αναθεώρησε τα πλάνα ανάπτυξής της στην αγορά της Ρουμανίας για το πολύ μακρινό 2013, με την επίσημη δικαιολογία πως «η ανάπτυξη στη Βουλγαρία υπήρξε πέρα από τις προσδοκίες, επομένως θα υπάρξει αρχική επικέντρωση εκεί και… βλέπουμε».
Οπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η μεγάλη εξάρτηση της εταιρείας από την ασιατική αγορά, σε συνδυασμό με το ράλι των πρώτων υλών, σταδιακά την οδηγεί σε απώλεια σημαντικών εμπορικών πλεονεκτημάτων της.
Δηλαδή η φθηνή Jumbo στα παιχνίδια σταδιακά μόνο ως ιδέα μπορεί να μείνει, καθώς το εργατικό κόστος βαίνει αυξανόμενο στην Κίνα, ενώ το πετρέλαιο ολοένα και ανεβαίνει.
Αμφιλεγόμενη στροφή
Για τον παραπάνω λόγο εδώ και καιρό η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει στροφή στα είδη σπιτιού, αλλοιώνοντας όμως τον γνωστό της χαρακτήρα.
Δεν είναι τυχαίο πως ένα μέσο κατάστημα Jumbo φθάνει να πουλάει παιχνίδια σε επιφάνεια έως και 1/3 της συνολικής, με τον υπόλοιπο χώρο να έχει άλλη ταυτότητα και άλλα προσφερόμενα είδη.
Μια παράλληλη αγωνία έχει να κάνει με τη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι δαπανούν πλέον για πιο άμεσες και αναγκαίες αγορές και όχι τόσο για παιχνίδια και άλλα είδη τα οποία ενδεχομένως να θεωρούνται δεύτερης προτεραιότητας.
Πάντως, κύκλοι της εταιρείας αναφέρουν πως οι όποιες εκτιμήσεις είναι βραχυπρόθεσμες και η Jumbo από την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα σημάνει τη χειμερινή της αντεπίθεση.
Και είναι αλήθεια πως ο Απόστολος Βακάκης θα πρέπει να βάλει όλες τις εμπνεύσεις του τόσο σε επίπεδο ευρηματικών διαφημίσεων όσο και στο πεδίο των επιχειρηματικών στρατηγικών για να οδηγήσει την εταιρεία προς το μέλλον.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr