Ασφαλιστική Κάλυψη Απασχολουμένων σε Θαλάσσια Ταξί…
Ασφαλιστική Κάλυψη Απασχολουμένων σε Θαλάσσια Ταξί…
Επιστολή προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας Γ. Κουτρουμάνη,σχετικά με την Ασφαλιστική Κάλυψη Απασχολουμένων σε Θαλάσσια Ταξί, μικρά Επιβατηγά και Τουριστικά...
Επιστολή προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας Γ. Κουτρουμάνη,σχετικά με την Ασφαλιστική Κάλυψη Απασχολουμένων σε Θαλάσσια Ταξί, μικρά Επιβατηγά και Τουριστικά κάτω από 10 κόρους έστειλε ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Δ. Καρύδης.
Ειδικότερα, αναφέρει:
«Αγαπητέ Γιώργο,
Σε μια δύσκολη περίοδο για τον κλάδο των απασχολουμένων στα θαλάσσια Ταξί, τα Επιβατηγά και τα Τουριστικά κάτω από 10 κόρους, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, των υψηλών τιμών στα καύσιμα και στο κόστος συντήρησης των σκαφών, οι εργαζόμενοι καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα ιδιόρρυθμο ασφαλιστικό καθεστώς που επιβαρύνει αναιτιολόγητα τον καθένα.
Η πλειοψηφία των εργαζομένων στα μέσα αυτά είναι ταυτόχρονα ιδιοκτήτες και κυβερνήτες στα σκάφη. Με απόφαση της διοίκησης του ΥΘΥΝΑΛ ζητείται με την πρώτη ιδιότητα να ασφαλίζονται στον ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ) και στο ΝΑΤ με την δεύτερη ιδιότητα. Σημειωτέον, ότι μέχρι σήμερα είναι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ) ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Η κατάσταση αυτή προέκυψε από την ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 913/78, άρθρα 1 και 3 και του Ν. 2575/98, άρθρο 4 παρ.2 α και β.
Ειδικότερα, αναφέρει:
«Αγαπητέ Γιώργο,
Σε μια δύσκολη περίοδο για τον κλάδο των απασχολουμένων στα θαλάσσια Ταξί, τα Επιβατηγά και τα Τουριστικά κάτω από 10 κόρους, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, των υψηλών τιμών στα καύσιμα και στο κόστος συντήρησης των σκαφών, οι εργαζόμενοι καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα ιδιόρρυθμο ασφαλιστικό καθεστώς που επιβαρύνει αναιτιολόγητα τον καθένα.
Η πλειοψηφία των εργαζομένων στα μέσα αυτά είναι ταυτόχρονα ιδιοκτήτες και κυβερνήτες στα σκάφη. Με απόφαση της διοίκησης του ΥΘΥΝΑΛ ζητείται με την πρώτη ιδιότητα να ασφαλίζονται στον ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ) και στο ΝΑΤ με την δεύτερη ιδιότητα. Σημειωτέον, ότι μέχρι σήμερα είναι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ (ΤΕΒΕ) ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Η κατάσταση αυτή προέκυψε από την ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 913/78, άρθρα 1 και 3 και του Ν. 2575/98, άρθρο 4 παρ.2 α και β.
Το καθεστώς αυτό πέρα από την υπέρογκη επιβάρυνση (η οποία ανέρχεται περίπου στα 1000 € το μήνα) και την έντονη δυσαρέσκεια των ενδιαφερομένων αποτελεί ανεξήγητη διπλή υποχρέωση να είναι ασφαλισμένοι ταυτόχρονα σε δύο (2) ασφαλιστικά ταμεία.
Είναι σαφές ότι όσοι εργάζονται στα σκάφη αυτά και δεν είναι ιδιοκτήτες θα πρέπει αναμφισβήτητα να ασφαλίζονται στο ΝΑΤ.
Κύριε Υπουργέ, θα σας παρακαλούσα, με την ευαισθησία που σας διακρίνει, να εξετάσετε το πρόβλημα αυτό και να απαντήσετε θετικά στο αίτημα των εργαζομένων στον κλάδο, λαμβάνοντας αν είναι απαραίτητο, την αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία, διότι δεν πρόκειται για μια ευνοϊκή ρύθμιση, αλλά αντίθετα, για την αποκατάσταση της λογικής του δικαίου στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.
Με εκτίμηση
Δημήτρης Καρύδης”
Είναι σαφές ότι όσοι εργάζονται στα σκάφη αυτά και δεν είναι ιδιοκτήτες θα πρέπει αναμφισβήτητα να ασφαλίζονται στο ΝΑΤ.
Κύριε Υπουργέ, θα σας παρακαλούσα, με την ευαισθησία που σας διακρίνει, να εξετάσετε το πρόβλημα αυτό και να απαντήσετε θετικά στο αίτημα των εργαζομένων στον κλάδο, λαμβάνοντας αν είναι απαραίτητο, την αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία, διότι δεν πρόκειται για μια ευνοϊκή ρύθμιση, αλλά αντίθετα, για την αποκατάσταση της λογικής του δικαίου στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.
Με εκτίμηση
Δημήτρης Καρύδης”
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα