ΗΠΑ: Και General Motors και Chrysler και Ford έχουν θέμα!

ΗΠΑ: Και General Motors και Chrysler και Ford έχουν θέμα!

Ανησυχιών συνέχεια για την πορεία των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών με βάση τις εκτιμήσεις των πιστωτριών τραπεζών τους!

Μετά τις εξόχως αρνητικές προβλέψεις των μεγαλύτερων αμερικανικών χρηματοπιστωτικών οίκων για το άμεσο μέλλον της κολοσσιαίας αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors (οι μετοχές της οποίας έχουν κατρακυλήσει στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1953 και οι εκτιμήσεις μιλάνε ακόμα και για λουκέτο, εάν δεν εξευρεθεί μια επείγουσα πηγή εσόδων) τώρα έρχετα

ΗΠΑ: Και General Motors και Chrysler και Ford έχουν θέμα!

Ανησυχιών συνέχεια για την πορεία των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών με βάση τις εκτιμήσεις των πιστωτριών τραπεζών τους!

Μετά τις εξόχως αρνητικές προβλέψεις των μεγαλύτερων αμερικανικών χρηματοπιστωτικών οίκων για το άμεσο μέλλον της κολοσσιαίας αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors (οι μετοχές της οποίας έχουν κατρακυλήσει στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1953 και οι εκτιμήσεις μιλάνε ακόμα και για λουκέτο, εάν δεν εξευρεθεί μια επείγουσα πηγή εσόδων) τώρα έρχεται ένα ανάλογο καταστροφολογικό σενάριο από τους αναλυτές της JP Morgan, αυτή τη φορά για τις άλλες δύο μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες με έδρα το Detroit.

Οι αναλυτές της τράπεζας εκτιμούν πως σε εξαιρετικά δυσχερή θέση βρίσκονται πλέον τόσο η Ford Motor Co. όσο και η Chrysler LLC.

Κατά περίπτωση, το report της JP Morgan περιλαμβάνει λεπτομερείς αναλύσεις της ταμειακής θέσης των δύο μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και προβλέψεις για τη μελλοντική πορεία πωλήσεων και εσόδων.

Και περιγράφει με μελανά χρώματα το μέλλον τους, αφού για τη Ford θεωρεί πως η υπάρχουσα ρευστότητα στα ταμεία της δεν ξεπερνά σήμερα τα 29 δισ. δολάρια, εκ των οποίων τα 14 δισ. θα χρησιμοποιηθούν για τις άμεσες ανάγκες του ομίλου έως τα τέλη του 2009.

Συνεπώς, και εφόσον δεν βρεθεί κάποιος τρόπος έκτακτης χρηματοδότησης, η διοίκηση της Ford ίσως αναγκαστεί να εκποιήσει περιουσιακά της στοιχεία, με πιθανότερα το μερίδιό της (πλειοψηφικό) στη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, το οποίο και αποτιμάται σήμερα στα 3,5 δισ. δολάρια, είτε τη μειοψηφική της συμμετοχή στην ιαπωνική Mazda έναντι ποσού που δεν θα υπερβεί τα 2,5 δισ. δολάρια.

Σε ακόμα χειρότερη μοίρα φαίνεται πως βρίσκεται η Chrysler. Οι ειδικοί «βλέπουν» κατάρρευσή της, ίσως και πριν από τα τέλη του 2009, εάν δεν βρεθεί μια γενναία «ένεση ρευστότητας» για τα άδεια ταμεία της. Εκεί όπου σήμερα υπάρχουν μόλις 9 δισ. δολάρια, ποσό ικανό να «τρέξει» την εταιρεία μετά βίας έως το δεύτερο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς.

Μετά θα πρέπει να εξεταστεί το σενάριο είτε της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου είτε της εκποίησης εμπορικών της σημάτων (με πλέον «ακριβά» αυτά της Jeep και της Dodge Ram). Ακόμα κι έτσι όμως, οι αναλυτές δεν αισιοδοξούν πως ο όμιλος θα πάρει μεγάλη παράταση ζωής...

Ολα τελείωσαν λοιπόν; Οχι, λένε οι ίδιοι αναλυτές, υπό την προϋπόθεση όμως οι περί ων ο λόγος εταιρείες να κατορθώσουν να περάσουν σε κερδοφορία το αργότερο έως τις αρχές του 2010. Αν βέβαια φτάσουν αλώβητες μέχρι τότε...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης