Σημαντική κερδοφορία για την Tsakos Energy Navigation το 2010
Σημαντική κερδοφορία για την Tsakos Energy Navigation το 2010
Αξίζει να σημειωθεί πως η διοίκηση της εταιρείας ευελπιστεί στην περαιτέρω μείωση των εξόδων
Κέρδη 19,8 εκ. δολαρίων σημείωσε το 2010, η Tsakos Energy Navigation της οποίας τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 408,4 εκ. δολ. Το 2009 η εταιρεία είχε σημειώσει κέρδη 28,7 εκ. δολ. και έσοδα 444,9 ,6 εκ. δολ.
Τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν ωστόσο στα 80,69 εκ. δολ. από 72.4 εκ. δολ. καθώς μειώθηκαν τα έξοδα της από τα 372,52 εκ. δολ. στα 327,31 εκ. λόγω της αποτελεσματικής διαχείρισης του στόλου, από την TCM ( Tsakos Columbia ShipΜanagement) που πέτυχε μείωση του μέσου ημερήσιου λειτουργικού κόστους κατά 11,9% στα 7,647 δολ. Αξίζει να σημειωθεί πως η διοίκηση της εταιρείας ευελπιστεί στην περαιτέρω μείωση των εξόδων.
Η κάμψη σε καθαρά κέρδη και έσοδα οφείλεται κυρίως στο γεγονός της κακής ναυλαγοράς με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να διαμορφώνεται στα 19.825 δολ. ημερησίως από 22.329 δολ. που ήταν το 2009, όπως επίσης και σε αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα.
Στο τέταρτο τρίμηνο, περίοδο κατά την οποία η ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια ήταν αντίξοες η εταιρεία σημείωσε ζημιά 2,6 εκ. δολαρίων, έναντι ζημιών 16,65 δολ. του αντίστοιχου τριμήνου του 2009, ενώ τα έσοδα της διαμορφώθηκαν στα 94,96 εκ. δολ. Επίσης σημείωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 8,9 εκ. δολ. Το τρίμηνο θα ήταν κερδοφόρο εάν δεν υπήρχε απομείωση αξιών ύψους 3,31, εκ. δολ. από πώληση δεξαμενοπλοίου.
Η εταιρεία διαθέτει στόλο από 48 εν ενεργεία δεξαμενοπλοίων συνολικού τονάζ 5,6 εκ. Dwt, ενώ ναυπηγεί ακόμη δύο suezmax τα οποία θα παραληφθούν μέσα στο α εξάμηνο του 2011 και δύο suezmax DP 2 shuttle tankers τα οποία θα της παραδοθούν το 2012. Είναι τοποθετημένη σε όλες τις κατηγορίες μεταφοράς πετρελάίου και των προίόντων του καθώς διαθέτει 25 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού 26 Product carriers και ένα LNG.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως συγκαταλέγεται παγκοσμίως στις εταιρείας που διαθέτουν από τους μεγαλύτερο στόλο δεξαμενοπλοίων Ice Class, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται σε 21.
Τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν ωστόσο στα 80,69 εκ. δολ. από 72.4 εκ. δολ. καθώς μειώθηκαν τα έξοδα της από τα 372,52 εκ. δολ. στα 327,31 εκ. λόγω της αποτελεσματικής διαχείρισης του στόλου, από την TCM ( Tsakos Columbia ShipΜanagement) που πέτυχε μείωση του μέσου ημερήσιου λειτουργικού κόστους κατά 11,9% στα 7,647 δολ. Αξίζει να σημειωθεί πως η διοίκηση της εταιρείας ευελπιστεί στην περαιτέρω μείωση των εξόδων.
Η κάμψη σε καθαρά κέρδη και έσοδα οφείλεται κυρίως στο γεγονός της κακής ναυλαγοράς με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να διαμορφώνεται στα 19.825 δολ. ημερησίως από 22.329 δολ. που ήταν το 2009, όπως επίσης και σε αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα.
Στο τέταρτο τρίμηνο, περίοδο κατά την οποία η ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια ήταν αντίξοες η εταιρεία σημείωσε ζημιά 2,6 εκ. δολαρίων, έναντι ζημιών 16,65 δολ. του αντίστοιχου τριμήνου του 2009, ενώ τα έσοδα της διαμορφώθηκαν στα 94,96 εκ. δολ. Επίσης σημείωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 8,9 εκ. δολ. Το τρίμηνο θα ήταν κερδοφόρο εάν δεν υπήρχε απομείωση αξιών ύψους 3,31, εκ. δολ. από πώληση δεξαμενοπλοίου.
Η εταιρεία διαθέτει στόλο από 48 εν ενεργεία δεξαμενοπλοίων συνολικού τονάζ 5,6 εκ. Dwt, ενώ ναυπηγεί ακόμη δύο suezmax τα οποία θα παραληφθούν μέσα στο α εξάμηνο του 2011 και δύο suezmax DP 2 shuttle tankers τα οποία θα της παραδοθούν το 2012. Είναι τοποθετημένη σε όλες τις κατηγορίες μεταφοράς πετρελάίου και των προίόντων του καθώς διαθέτει 25 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού 26 Product carriers και ένα LNG.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως συγκαταλέγεται παγκοσμίως στις εταιρείας που διαθέτουν από τους μεγαλύτερο στόλο δεξαμενοπλοίων Ice Class, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται σε 21.
Την ίδια ώρα διθυραμβικά είναι τα σχόλια των αναλυτών για τις επιδόσεις της TEN σύμφωνα με τα ενημερωτικά τους σημειώματα, καθώς τα αποτελέσματά της, μεσούσης της κακής ναυλαγοράς, ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών λόγω και του αποτελεσματικού ελέγχου του λειτουργικού κόστους σε μια εποχή που όλοι πλέον δίνουν αυξημένη βαρύτητα στα fundamentals.
Η FBR τοποθετεί την μετοχή στα Top picks με τιμή στόχο τα 15 δολάρια, επισημαίνοντας την ισχυρή τοποθέτηση της εταιρείας και στα product carriers, τονίζοντας παράλληλα την κεφαλαιακή της επάρκεια προκειμένου να προχωρήσει την περεταίρω ανάπτυξη της, ενώ στα θετικά και η προοπτική αύξησης των μερισμάτων.
Η Jefferies διατηρεί την σύσταση αγοράς με τιμή στόχο τα 15 δολάρια, τονίζοντας τις προοπτικές της εταιρείας από την αναμενόμενη βελτίωση της διακίνησης προϊόντων πετρελαίου και LNG που θα επιφέρει η αύξηση της ζήτησης από την Ιαπωνία στην προσπάθεια της τελευταίας να ανασυγκροτήσει την βαρύτατα πληγείσα από τον καταστροφικό σεισμό οικονομία της. Για το 2011 προβλέπει EPS 0,57 και για το 2012 1.63 δολάρια.
Στο ίδιο θετικό μήκος κύματος και η Credit Suisse, που επιπλέον δίνει έμφαση στο γεγονός πως η εταιρεία διαθέτει σημαντικό αριθμό ice class δεξαμενοπλοίων από τα οποία εκτιμάται πως θα επωφεληθεί τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους. Η τιμή στόχος της CS παραμένει 16 δολ, ενώ η σύσταση διατηρείται neutral. Για το 2011 προβλέπει EPS 0,55 από 0.40 και 1.02 δολάρια για το 2012.
Σε αύξηση της τιμής στόχου από τα 10 δολ. στα 11 προχώρησε η Cantor διατηρώντας ωστόσο την σύσταση διακράτησης. Η πάντοτε απαιτητική αναλύτρια Natasha Boyden, παρά το γεγονός ότι εκθειάζει την καλή διαχείριση του στόλου της εταιρείας που οδήγησε σε σημαντική μείωση των εξόδων της, εν τούτοις παραμένει επιφυλακτική λόγω της κατάστασης που επικρατεί στην ελεύθερη αγορά. Πάντως θεωρεί άκρως ικανοποιητική την ρευστότητα της εταιρείας.
Η FBR τοποθετεί την μετοχή στα Top picks με τιμή στόχο τα 15 δολάρια, επισημαίνοντας την ισχυρή τοποθέτηση της εταιρείας και στα product carriers, τονίζοντας παράλληλα την κεφαλαιακή της επάρκεια προκειμένου να προχωρήσει την περεταίρω ανάπτυξη της, ενώ στα θετικά και η προοπτική αύξησης των μερισμάτων.
Η Jefferies διατηρεί την σύσταση αγοράς με τιμή στόχο τα 15 δολάρια, τονίζοντας τις προοπτικές της εταιρείας από την αναμενόμενη βελτίωση της διακίνησης προϊόντων πετρελαίου και LNG που θα επιφέρει η αύξηση της ζήτησης από την Ιαπωνία στην προσπάθεια της τελευταίας να ανασυγκροτήσει την βαρύτατα πληγείσα από τον καταστροφικό σεισμό οικονομία της. Για το 2011 προβλέπει EPS 0,57 και για το 2012 1.63 δολάρια.
Στο ίδιο θετικό μήκος κύματος και η Credit Suisse, που επιπλέον δίνει έμφαση στο γεγονός πως η εταιρεία διαθέτει σημαντικό αριθμό ice class δεξαμενοπλοίων από τα οποία εκτιμάται πως θα επωφεληθεί τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους. Η τιμή στόχος της CS παραμένει 16 δολ, ενώ η σύσταση διατηρείται neutral. Για το 2011 προβλέπει EPS 0,55 από 0.40 και 1.02 δολάρια για το 2012.
Σε αύξηση της τιμής στόχου από τα 10 δολ. στα 11 προχώρησε η Cantor διατηρώντας ωστόσο την σύσταση διακράτησης. Η πάντοτε απαιτητική αναλύτρια Natasha Boyden, παρά το γεγονός ότι εκθειάζει την καλή διαχείριση του στόλου της εταιρείας που οδήγησε σε σημαντική μείωση των εξόδων της, εν τούτοις παραμένει επιφυλακτική λόγω της κατάστασης που επικρατεί στην ελεύθερη αγορά. Πάντως θεωρεί άκρως ικανοποιητική την ρευστότητα της εταιρείας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα