Προβληματισμός για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Προβληματισμός για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια αφορούν τα λιμενικά τέλη, τις κρατήσεις θέσεων και την ασφάλεια
Προβληματισμός υπάρχει για το πόσο μπορεί να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα στην Ελλάδα από τα υπό ξένη σημαία κρουαζιερόπλοια στους κύκλους του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας.
Τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια αφορούν τα λιμενικά τέλη, τις κρατήσεις θέσεων και την ασφάλεια.Τα συγκεκριμένα θέματα θα θέσει σύμφωνα με πληροφορίες το προεδρείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας σε συναντήσεις που θα έχει στη Μεγάλη Βρετανία με τους υπουργούς Επικρατείας Χάρη Παμπούκη, Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο και τον υφυπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη. Ειδικότερα, τα θέματα στα οποία εστιάζουν είναι τα εξής:
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ:
1. Δεν υπάρχει σύστημα κράτησης για προβλήτες και το σύστημα που ισχύει είναι να εξυπηρετείται όποιος φτάνει πρώτος. Αυτό επηρεάζει τον προγραμματισμό και την ποιότητα.
2. Σε λιμάνια όπως η Ρόδος υπάρχει μεγάλος συνωστισμός πλοίων ορισμένες μέρες της εβδομάδας, με αποτέλεσμα τα πλοία σχεδόν να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο και να προεξέχουν από τον προβλήτα μέχρι και 100 μέτρα.
3. Σε λιμάνια όπου η αποεπιβίβαση γίνεται με λέμβους δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των πλοίων στο αγκυροβόλιο.
Δεν υπάρχουν επίσης οριοθετημένα αγκυροβόλια και πολλές φορές ολόκληρος ο χώρος καταλαμβάνεται από ένα σκάφος αναψυχής ή ένα μόνο πλοίο. Σε λιμάνια με ιδιαιτερότητες, όπως η Σαντορίνη, πολλά μεγάλα κρουαζιερόπλοια αποεπιβιβάζουν τους επιβάτες τους ενώ κινούνται και χειρίζουν σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Πιο συγκεκριμένα σε αυτό το λιμάνι ενώ το τελεφερίκ έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει 700 επιβάτες την ώρα, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στον μέγιστο αριθμό επιβατών ανά πλοίο. Το καλοκαίρι πολλές φορές ακόμα και 8 πλοία αποεπιβιβάζουν ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων και να δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες στον προβλήτα των Φηρών.
Τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια αφορούν τα λιμενικά τέλη, τις κρατήσεις θέσεων και την ασφάλεια.Τα συγκεκριμένα θέματα θα θέσει σύμφωνα με πληροφορίες το προεδρείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας σε συναντήσεις που θα έχει στη Μεγάλη Βρετανία με τους υπουργούς Επικρατείας Χάρη Παμπούκη, Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο και τον υφυπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη. Ειδικότερα, τα θέματα στα οποία εστιάζουν είναι τα εξής:
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ:
1. Δεν υπάρχει σύστημα κράτησης για προβλήτες και το σύστημα που ισχύει είναι να εξυπηρετείται όποιος φτάνει πρώτος. Αυτό επηρεάζει τον προγραμματισμό και την ποιότητα.
2. Σε λιμάνια όπως η Ρόδος υπάρχει μεγάλος συνωστισμός πλοίων ορισμένες μέρες της εβδομάδας, με αποτέλεσμα τα πλοία σχεδόν να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο και να προεξέχουν από τον προβλήτα μέχρι και 100 μέτρα.
3. Σε λιμάνια όπου η αποεπιβίβαση γίνεται με λέμβους δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των πλοίων στο αγκυροβόλιο.
Δεν υπάρχουν επίσης οριοθετημένα αγκυροβόλια και πολλές φορές ολόκληρος ο χώρος καταλαμβάνεται από ένα σκάφος αναψυχής ή ένα μόνο πλοίο. Σε λιμάνια με ιδιαιτερότητες, όπως η Σαντορίνη, πολλά μεγάλα κρουαζιερόπλοια αποεπιβιβάζουν τους επιβάτες τους ενώ κινούνται και χειρίζουν σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Πιο συγκεκριμένα σε αυτό το λιμάνι ενώ το τελεφερίκ έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει 700 επιβάτες την ώρα, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στον μέγιστο αριθμό επιβατών ανά πλοίο. Το καλοκαίρι πολλές φορές ακόμα και 8 πλοία αποεπιβιβάζουν ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων και να δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες στον προβλήτα των Φηρών.
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ:
1. Τα τέλη διερχομένων (τράνζιτ) επιβατών αυξήθηκαν κατά 244% για το 2011 και άλλα 27% για το 2012.
2. Τα τέλη αποεπιβιβαζόμενων επιβατών αυξήθηκαν κατά 77% για το 2011 και άλλα 33% για το 2012.
3. Εγιναν σημαντικές αυξήσεις στα τέλη προσόρμισης, ανάλογα με το μέγεθος και τον χρόνο παραμονής των πλοίων.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ:
1. Κατά τη διάρκεια των περσινών απεργιών της ΠΝΟ οι διαδικασίες σύμφωνα με τον Κώδικα ISPS δεν τηρήθηκαν και άτομα άσχετα με την ΠΝΟ κατέλαβαν τον χώρο του Επιβατικού Σταθμού και υπέβαλαν σε έλεγχο τους επιβάτες, απαγορεύοντάς τους να επιβιβαστούν στα πλοία. Οι υπεύθυνοι παραπέμφθηκαν πρόσφατα σε δίκη και αθωώθηκαν.
2. Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης των αλιευτικών, στόλος τουλάχιστον 60 αλιευτικών εισήλθε στο λιμάνι ανενόχλητα και κατέλαβε προβλήτες στον ελεγχόμενο χώρο ISPS. Αργότερα τα αλιευτικά έκλεισαν και το λιμάνι, εγκλωβίζοντας έτσι κρουαζιερόπλοια των οποίων ο απόπλους καθυστέρησε αρκετές ώρες.
3. Ο έλεγχος στις εισόδους του λιμανιού είναι ανεπαρκής. Ενώ υπάρχουν φύλακες στις εισόδους για τον έλεγχο πεζών και οχημάτων, παρατηρείται ότι εγκαταλείπουν τις θέσεις τους για μικρά διαστήματα.
4. Ο έλεγχος ταυτοτήτων του πλοίου φαίνεται να γίνεται για τη δημιουργία εντυπώσεων και όχι λόγω πολιτικής ελέγχου των εισερχομένων στον χώρο του λιμανιού.
5. Ο έλεγχος με ανιχνευτές και ακτίνες παρακάμπτεται γιατί είναι πολύ εύκολη η είσοδος στο λιμάνι από τη θύρα εξόδου των επιβατών.
Ο έλεγχος με ανιχνευτές και ακτίνες γίνεται από στρατιωτικό προσωπικό. Δεν υπάρχει επάρκεια προσωπικού για τη λειτουργία του ανιχνευτή μετάλλων το οποίο θεωρούμε ως το ελάχιστο. Σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά, είχε διατεθεί μόνο ένα άτομο για τη λειτουργία αυτών των συστημάτων και αυτό όχι για όλη τη διάρκεια της παραμονής του πλοίου.
1. Τα τέλη διερχομένων (τράνζιτ) επιβατών αυξήθηκαν κατά 244% για το 2011 και άλλα 27% για το 2012.
2. Τα τέλη αποεπιβιβαζόμενων επιβατών αυξήθηκαν κατά 77% για το 2011 και άλλα 33% για το 2012.
3. Εγιναν σημαντικές αυξήσεις στα τέλη προσόρμισης, ανάλογα με το μέγεθος και τον χρόνο παραμονής των πλοίων.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ:
1. Κατά τη διάρκεια των περσινών απεργιών της ΠΝΟ οι διαδικασίες σύμφωνα με τον Κώδικα ISPS δεν τηρήθηκαν και άτομα άσχετα με την ΠΝΟ κατέλαβαν τον χώρο του Επιβατικού Σταθμού και υπέβαλαν σε έλεγχο τους επιβάτες, απαγορεύοντάς τους να επιβιβαστούν στα πλοία. Οι υπεύθυνοι παραπέμφθηκαν πρόσφατα σε δίκη και αθωώθηκαν.
2. Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης των αλιευτικών, στόλος τουλάχιστον 60 αλιευτικών εισήλθε στο λιμάνι ανενόχλητα και κατέλαβε προβλήτες στον ελεγχόμενο χώρο ISPS. Αργότερα τα αλιευτικά έκλεισαν και το λιμάνι, εγκλωβίζοντας έτσι κρουαζιερόπλοια των οποίων ο απόπλους καθυστέρησε αρκετές ώρες.
3. Ο έλεγχος στις εισόδους του λιμανιού είναι ανεπαρκής. Ενώ υπάρχουν φύλακες στις εισόδους για τον έλεγχο πεζών και οχημάτων, παρατηρείται ότι εγκαταλείπουν τις θέσεις τους για μικρά διαστήματα.
4. Ο έλεγχος ταυτοτήτων του πλοίου φαίνεται να γίνεται για τη δημιουργία εντυπώσεων και όχι λόγω πολιτικής ελέγχου των εισερχομένων στον χώρο του λιμανιού.
5. Ο έλεγχος με ανιχνευτές και ακτίνες παρακάμπτεται γιατί είναι πολύ εύκολη η είσοδος στο λιμάνι από τη θύρα εξόδου των επιβατών.
Ο έλεγχος με ανιχνευτές και ακτίνες γίνεται από στρατιωτικό προσωπικό. Δεν υπάρχει επάρκεια προσωπικού για τη λειτουργία του ανιχνευτή μετάλλων το οποίο θεωρούμε ως το ελάχιστο. Σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά, είχε διατεθεί μόνο ένα άτομο για τη λειτουργία αυτών των συστημάτων και αυτό όχι για όλη τη διάρκεια της παραμονής του πλοίου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα