«Μποτιλιάρισμα» στη θάλασσα πνίγει τις ναυλαγορές
«Μποτιλιάρισμα» στη θάλασσα πνίγει τις ναυλαγορές
Οι παραγγελίες ναυπήγησης πολλών πλοίων τα οποία πέφτουν στο νερό μέσα στο 2011 σε συνδυασμό με την ισχνή ανάπτυξη του παγκοσμίου εμπορίου...
UPD:
Οι παραγγελίες ναυπήγησης πολλών πλοίων τα οποία πέφτουν στο νερό μέσα στο 2011 σε συνδυασμό με την ισχνή ανάπτυξη του παγκοσμίου εμπορίου έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος ασφυξίας στις ναυλαγορές αφού τα πλοία θα είναι περισσότερα από τα εμπορεύματα που πρέπει να μεταφερθούν με αποτέλεσμα να πέφτουν οι τιμές των ναύλων σε ένα σκληρό ανταγωνισμό.
Έτσι προκειμένου να ελαφρύνουν την αγορά από την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και προκειμένου να κάνουν χώρο για τα newbuilding πλοία η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να μειώσει αισθητά τη μέση ηλικία της διάλυσης σκαφών, έτσι ώστε κάθε πλοίο άνω των 25 ετών να μπορεί να οδηγηθεί στις παραλίες των διαλύσεων…!
Μέχρι στιγμής, ο μέσος όρος ηλικίας διάλυσης για τα Bulkers είναι τα 32,5 έτη, για τα Containers τα 29,3 έτη, τα δεξαμενόπλοια μόνο πρόσφατα μειώθηκαν σε μέση ηλικία των 26,89 ετών.
«Το πρόβλημα της πλεονάζουσας υπερπροσφοράς είναι μεγαλύτερο και προφανέστερο στους τομείς των χύδην ξηρού φορτίου καθώς αναμένουμε ότι ο στόλος αυτών σε ότι αφορά την μεταφορική ικανότητα τους ενδέχεται να αναπτυχθεί έως και 41% κατά τα επόμενα χρόνια 4, και η επέκταση ετησίως έχει ως εξής: 20% για το 2011, 2012 για το 14% και 4% για το 2013 και 3% για το
2014» επισημαίνει ο ναυλομεσίτης-οικονομολόγος Γιάννης Κοτζιάς:
«Στα δεξαμενόπλοια η χωρητικότητα ενδέχεται να επεκταθεί κατά ένα λογικό 21% εντός της περιόδου των επόμενων 4 ετών που έχουμε τις παραγγελίες σε εκκρεμότητα, και αυτές μοιράζονται ως εξής: 9% για το 2011, 8% για την περίοδο 2012, 4% για το 2013 και 1% για το 2014.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα κοντέινερ σε χωρητικότητα θα αυξηθούν δραματικά κατά 97% μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, και αυτό σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας 35% μέσα στο 2011, 40% μέσα στο 2012, 17% για το 2013 και 4% στον προϋπολογισμό το 2014» και προσθέτει:
Έτσι προκειμένου να ελαφρύνουν την αγορά από την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και προκειμένου να κάνουν χώρο για τα newbuilding πλοία η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να μειώσει αισθητά τη μέση ηλικία της διάλυσης σκαφών, έτσι ώστε κάθε πλοίο άνω των 25 ετών να μπορεί να οδηγηθεί στις παραλίες των διαλύσεων…!
Μέχρι στιγμής, ο μέσος όρος ηλικίας διάλυσης για τα Bulkers είναι τα 32,5 έτη, για τα Containers τα 29,3 έτη, τα δεξαμενόπλοια μόνο πρόσφατα μειώθηκαν σε μέση ηλικία των 26,89 ετών.
«Το πρόβλημα της πλεονάζουσας υπερπροσφοράς είναι μεγαλύτερο και προφανέστερο στους τομείς των χύδην ξηρού φορτίου καθώς αναμένουμε ότι ο στόλος αυτών σε ότι αφορά την μεταφορική ικανότητα τους ενδέχεται να αναπτυχθεί έως και 41% κατά τα επόμενα χρόνια 4, και η επέκταση ετησίως έχει ως εξής: 20% για το 2011, 2012 για το 14% και 4% για το 2013 και 3% για το
2014» επισημαίνει ο ναυλομεσίτης-οικονομολόγος Γιάννης Κοτζιάς:
«Στα δεξαμενόπλοια η χωρητικότητα ενδέχεται να επεκταθεί κατά ένα λογικό 21% εντός της περιόδου των επόμενων 4 ετών που έχουμε τις παραγγελίες σε εκκρεμότητα, και αυτές μοιράζονται ως εξής: 9% για το 2011, 8% για την περίοδο 2012, 4% για το 2013 και 1% για το 2014.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα κοντέινερ σε χωρητικότητα θα αυξηθούν δραματικά κατά 97% μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, και αυτό σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας 35% μέσα στο 2011, 40% μέσα στο 2012, 17% για το 2013 και 4% στον προϋπολογισμό το 2014» και προσθέτει:
«Εδώ ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε μια πολύ μεγάλη και δραματική αύξηση της μεταφορικής ικανότητας που θα προκαλέσουν μεγάλη ανησυχία καθώς έχουν σχεδιασθεί νέα πλοία που θα έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν 18.000TEU και φυσικά έχουμε και τα ήδη υπάρχοντα πλοία μεταφοράς 13.000TEU τα οποία στρέφουν την αγορά κοντέινερ προς οικονομίες κλίμακας και αυτό σίγουρα θα οδηγήσει τα μικρότερα και παλαιότερα πλοία σε περιορισμένο trading.
Ωστόσο το σοβαρό ζήτημα είναι αν η πιθανολογούμενη επέκταση και ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου θα δώσει ικανά φορτία στον κλάδο των κοντέινερ και αν αυτή η αύξηση θα συμβαδίσει με τη δυνητική υπερπροσφορά των πλοίων».
Οι παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες έχουν εκτιμηθεί ότι θα βελτιωθούν μέσα στο 2011, καθώς ο ανεπτυγμένος κόσμος θα συμβάλει περισσότερο από ότι το 2010 στον ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ και οι αριθμοί αυτοί σίγουρα θα θέλαμε να είναι καλύτεροι από το προηγούμενο έτος.
«Ωστόσο ακόμη και εάν ο κόσμος ζήσει με «ουτοπική» άνοδο ενός 7% ή 8% και αυτό θα μας είναι και το πιο αισιόδοξο σενάριο ανάπτυξης, αυτό θα βρίσκεται ακόμη πολύ πίσω από την ενδεχόμενη αύξηση της χωρητικής ικανότητας του κλάδου των κοντέινερ που θα χρειαστεί να τροφοδοτείται από όχι μόνο κενά containers… που επιστρέφονται πίσω στα depots, αλλά και από καλά και ικανά φορτία» υπογράμμισε ο Γιάννης Κοτζιάς.
Ωστόσο το σοβαρό ζήτημα είναι αν η πιθανολογούμενη επέκταση και ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου θα δώσει ικανά φορτία στον κλάδο των κοντέινερ και αν αυτή η αύξηση θα συμβαδίσει με τη δυνητική υπερπροσφορά των πλοίων».
Οι παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες έχουν εκτιμηθεί ότι θα βελτιωθούν μέσα στο 2011, καθώς ο ανεπτυγμένος κόσμος θα συμβάλει περισσότερο από ότι το 2010 στον ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ και οι αριθμοί αυτοί σίγουρα θα θέλαμε να είναι καλύτεροι από το προηγούμενο έτος.
«Ωστόσο ακόμη και εάν ο κόσμος ζήσει με «ουτοπική» άνοδο ενός 7% ή 8% και αυτό θα μας είναι και το πιο αισιόδοξο σενάριο ανάπτυξης, αυτό θα βρίσκεται ακόμη πολύ πίσω από την ενδεχόμενη αύξηση της χωρητικής ικανότητας του κλάδου των κοντέινερ που θα χρειαστεί να τροφοδοτείται από όχι μόνο κενά containers… που επιστρέφονται πίσω στα depots, αλλά και από καλά και ικανά φορτία» υπογράμμισε ο Γιάννης Κοτζιάς.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα