Ακριβά τα εισιτήρια μεγάλες οι ζημιές στην ακτοπλοΐα!

Ακριβά τα εισιτήρια μεγάλες οι ζημιές στην ακτοπλοΐα!

«Δεν νοείται να ταξιδεύουν πλοία για πολλούς μήνες τον χρόνο, με περισσότερο πλήρωμα από επιβάτες», λέει ο πρόεδρος του ΝΕΕ Γ. Γράτσος

Ακριβά τα εισιτήρια μεγάλες οι ζημιές στην ακτοπλοΐα!
To αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η Ελληνική ακτοπλοΐα εγκλωβισμένη σε ένα νομοθετικό πλαίσιο αναχρονιστικό το οποίο έχει οδηγήσει τον κλάδο σε φαύλο κύκλο επεσήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Γράτσος.

«Χρειάζονται φρέσκες σκέψεις και τομές. Δεν νοείται πχ να ταξιδεύουν πλοία για πολλούς μήνες τον χρόνο, με περισσότερο πλήρωμα από επιβάτες. Έτσι δημιουργούνται ζημιές που θα πρέπει να καλύπτονται από ακριβότερα εισιτήρια.

Αυτή είναι σίγουρη συνταγή για οικονομική συρρίκνωση, έχει δε αρνητικές οικολογικές διαστάσεις. Πολλά, ελάχιστα φορτωμένα πλοία ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις αεροπορικές εταιρείες συμπτύσσουν με άλλες εταιρείες τα δρομολόγιά τους σε περιόδους χαμηλής μεταφορικής ζήτησης ή χρησιμοποιούν μικρότερα αεροπλάνα» και προσέθεσε:

Κλείσιμο
«Δεν μπορούμε να βρούμε τη λύση χρησιμοποιώντας τη λογική που δημιούργησε το πρόβλημα. Λόγω της δυσχερούς προσβασιμότητας, πολλά από τα νησιά μας ακόμα εξυπηρετούνται ως «άγονες γραμμές» επειδή εμείς δεν μπορέσαμε να τα αναπτύξουμε τουριστικώς, λόγω μία ς ακτοπλοΐας που προσφέρει ακριβές υπηρεσίες και έτσι δεν εξυπηρετεί την ανάπτυξή τους».

Ο πρόεδρος του ΝΕΕ αναφέρθηκε και στην νησιωτική λιμενική πολιτική:

«Η χρήση του Λαυρίου σαν αφετηρία για τις Κυκλάδες μπορεί να εξοικονομήσει ώρες κόστος και ρύπους. Το Λαύριο όμως δεν μπορεί να αναπτυχθεί σαν λιμάνι αν δεν συνδεθεί με τον Προαστιακό και αν, η υφιστάμενη οδική υποδομή δεν αρκεί για την εξυπηρέτησή του» και προσέθεσε:

«Στα νησιά, για να λειτουργήσουν οι ανταποκρίσεις όπως θα έπρεπε σε μία ευρωπαϊκή χώρα, πρέπει να δημιουργηθούν χώροι υποδοχής επιβατών. Πρέπει επίσης τα δρομολόγια να είναι προγραμματισμένα και ανηρτημένα από την αρχή της περιόδου και να τηρούνται, ώστε να μπορούν Έλληνες και ξένοι τουρίστες να προγραμματίζουν τις διακοπές τους εκ τον προτέρων».

Η ανταγωνιστικότητα

Για την ανταγωνιστικότητα των λιμανιών ο Γιώργος Γράτσος τόνισε: Για να είναι ανταγωνιστικά, όλα τα λιμάνια πρέπει να είναι προσβάσιμα, ιδιαιτέρως αυτά του κυρίως κορμού της χώρας, που θα έχουν την μεγαλύτερη κίνηση. Όπως επισημαίνουμε για πολλά χρόνια, το Ικόνιο δεν θα αναπτυχθεί ως διαμετακομιστικό κέντρο αν δεν συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο, για να μπορεί να τροφοδοτεί τη βαλκανική ενδοχώρα και πέραν αυτής. Το έργο αργεί δεκαετίες να τελειώσει. Ο ΟΣΕ θα είχε περισσότερα έσοδα αν μπορούσε να μεταφέρει αυτό τι διαμετακομιστικό εμπόριο. Όλα είναι μία αλυσίδα» και κατέληξε:

«Ο Πειραιάς, ως έχει, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις μεταφορικές ανάγκες home-porting πολλών μεγάλων κρουαζιερόπλοιων μεταφέροντας μεγάλους αριθμούς επιβατών προς και από το αεροδρόμιο και τα αξιοθέατα. Τα απαραίτητα έργα πρέπει να τελειώνουν γρήγορα για να επιτευχθεί απρόσκοπτα η αναμενόμενη ανάπτυξη».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης