Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
Θάνος Τοκάκης: Ο Ηφαιστος που παραλίγο να κάψει την Επίδαυρο
Θάνος Τοκάκης: Ο Ηφαιστος που παραλίγο να κάψει την Επίδαυρο
Τα τελευταία δέκα χρόνια κάνει συνέχεια πρόβες - Οι πρόβες είναι το αγαπημένο στάδιο των ηθοποιών - Ωριμάζουν, γίνονται καλύτεροι ηθοποιοί, κάποιοι και καλύτεροι άνθρωποι - Ο ίδιος ετοιμάζεται, μαζί με τον πιο ενδιαφέροντα θίασο του καλοκαιριού, για το ανέβασμα του «Προμηθέα Δεσμώτη» - Μακάρι τη βραδιά της 12ης Ιουλίου να μην ξαναβάλει φωτιά στην Επίδαυρο.
Μεταμορφώνεται. Σε κάθε παράσταση που συμμετέχει τα τελευταία χρόνια νομίζεις ότι αλλάζει το πρόσωπό του, ο τρόπος που περπατάει, ακόμη και η χροιά της φωνής του. Αυτό το καλοκαίρι συμμετέχει στην παράσταση ενός σκηνοθέτη νεαρού σε ηλικία στον «Προμηθέα Δεσμώτη». Ο Εκτορας Λυγίζος είναι ένας ακόμη «νεαρός» που θα σκηνοθετήσει στην Επίδαυρο και αυτό προκάλεσε «σούσουρο» στη σάλα των κριτικών θεάτρου. «Τι έγινε που οι νέοι σκηνοθετούν παραστάσεις στην Επίδαυρο; Αυτό αναρωτιέμαι κι εγώ. Γιατί όχι; Τι θα πει “έδωσαν στους νέους την Επίδαυρο”; Φυσικά υπάρχουν ανταγωνισμοί στο θέατρο και εννοείται ότι ο συντηρητισμός δεν καλοβλέπει τα πρωτοποριακά ανεβάσματα. Είμαστε μια υπέροχη παρέα που λένε», λέει με ειλικρίνεια και συνεχίζει: «Αυτό που βιώνω εγώ δουλεύοντας με τον Εκτορα Λυγίζο είναι ότι δεν κουβαλά κανένα θεατρικό κόμπλεξ. Είναι έξυπνος, ξέρει τι θέλει και έχει απαντήσεις σε κάθε ερώτηση των ηθοποιών του. Είναι καλός με τους ηθοποιούς - κι αυτό είναι όντως αξιοθαύμαστο. Και στο λέω γιατί κι εγώ αποπειράθηκα μια φορά να σκηνοθετήσω. Είναι φανταστικό να δουλεύεις μαζί του».
Ο Θάνος Τοκάκης δεν κάνει δημόσιες σχέσεις, όσοι έχουν δει τον Εκτορα Λυγίζο στο θέατρο ξέρουν ότι είναι πραγματικά ταλαντούχος.
Η «Επίδαυρος» κουβαλά ένα επιβλητικά πομπώδες περιεχόμενο, λες και δεν έχουν ανέβει παραστάσεις που σε οδηγούσαν ως θεατή στην οιδιπόδεια αυτοτύφλωση. Ωστόσο, σίγουρα στα παρασκήνια πρέπει να ζουν τραγελαφικά περιστατικά οι ηθοποιοί. «Λοιπόν, το πιο γλαφυρό περιστατικό το έζησα στην πρώτη εμφάνισή μου, ούτε καν κομπάρσος, ένα κοντάρι που κρατά κοντάρι ήμουν, το 2004, στον “Ιππόλυτο” με πρωταγωνιστή τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. Να φανταστείς, εκείνη τη βραδιά ανάμεσα στο κοινό ήταν ο Τομ Χανκς. Γιατί στα λέω αυτά; Γιατί είχαμε κεριά για φώτα και έπιασαν φωτιά την ώρα της παράστασης τα σκηνικά. Θυμάμαι τον Κούρκουλο να σηκώνεται από τη θέση του και να σβήνει τη φωτιά. Εκτοτε απαγορεύτηκαν τα κεριά στην Επίδαυρο. Απειρες ιστορίες συμβαίνουν μετά το τέλος των παραστάσεων στην ντίσκο “Καπάκι”», λέει.
Μιλά για το φορμαλιστικό θέατρο του Εκτορα Λυγίζου, λέει ότι το σκηνικό θα είναι κάτι σαν ομοίωμα του Προμηθέα και γύρω από αυτό οι οκτώ ηθοποιοί θα συνδιαλέγονται ως σκέψεις του ήρωα. Αναφέρει τη λέξη «συνεκφωνήσεις» και επιμένει ότι του αρέσουν τα μικρά θέατρα. Ακόμη κι αν πέρυσι γέμισε θέατρο 600 θέσεων με το «Μεφίστο», την παράσταση που θα ανέβει εκ νέου στο Εθνικό. «Συνηθίζω να παίζω σε μικρά θέατρα», επιμένει και τον ρωτώ αν κυνηγάει τις λιγότερο εμπορικές παραστάσεις. «Τυχαίνει. Δεν μου αρέσει ο διαχωρισμός αυτός. Ξέρω ότι μπορεί να έχω κάπως απομυθοποιήσει τη δουλειά μας, αλλά ποτέ, μα ποτέ δεν σταματά η μαγεία. Είναι κοινότοπο, είναι τυπική απάντηση ηθοποιών, ωστόσο αληθινό, υπάρχουν τόσες ευτυχισμένες στιγμές στη δουλειά μας, ίσως σε όλες τις δουλειές, αλλά εγώ αλλάζω ακόμα σαν άνθρωπος». Γι’ αυτό συνεχίζει να κάνει ακόμη αυτή τη δουλειά; «Μα δεν ξέρω να κάνω τίποτα άλλο. Προσπάθησα ανεπιτυχώς. Τι; Αποφοίτησα ως ηλεκτρονικός από ΤΕΙ, αλλά εδώ πήγα να βάλω φωτιά στην Επίδαυρο, δεν νομίζω να είχα ιδιαίτερη επιτυχία σε αυτό τον κλάδο».
Ο Θάνος Τοκάκης δεν κάνει δημόσιες σχέσεις, όσοι έχουν δει τον Εκτορα Λυγίζο στο θέατρο ξέρουν ότι είναι πραγματικά ταλαντούχος.
Η «Επίδαυρος» κουβαλά ένα επιβλητικά πομπώδες περιεχόμενο, λες και δεν έχουν ανέβει παραστάσεις που σε οδηγούσαν ως θεατή στην οιδιπόδεια αυτοτύφλωση. Ωστόσο, σίγουρα στα παρασκήνια πρέπει να ζουν τραγελαφικά περιστατικά οι ηθοποιοί. «Λοιπόν, το πιο γλαφυρό περιστατικό το έζησα στην πρώτη εμφάνισή μου, ούτε καν κομπάρσος, ένα κοντάρι που κρατά κοντάρι ήμουν, το 2004, στον “Ιππόλυτο” με πρωταγωνιστή τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. Να φανταστείς, εκείνη τη βραδιά ανάμεσα στο κοινό ήταν ο Τομ Χανκς. Γιατί στα λέω αυτά; Γιατί είχαμε κεριά για φώτα και έπιασαν φωτιά την ώρα της παράστασης τα σκηνικά. Θυμάμαι τον Κούρκουλο να σηκώνεται από τη θέση του και να σβήνει τη φωτιά. Εκτοτε απαγορεύτηκαν τα κεριά στην Επίδαυρο. Απειρες ιστορίες συμβαίνουν μετά το τέλος των παραστάσεων στην ντίσκο “Καπάκι”», λέει.
Μιλά για το φορμαλιστικό θέατρο του Εκτορα Λυγίζου, λέει ότι το σκηνικό θα είναι κάτι σαν ομοίωμα του Προμηθέα και γύρω από αυτό οι οκτώ ηθοποιοί θα συνδιαλέγονται ως σκέψεις του ήρωα. Αναφέρει τη λέξη «συνεκφωνήσεις» και επιμένει ότι του αρέσουν τα μικρά θέατρα. Ακόμη κι αν πέρυσι γέμισε θέατρο 600 θέσεων με το «Μεφίστο», την παράσταση που θα ανέβει εκ νέου στο Εθνικό. «Συνηθίζω να παίζω σε μικρά θέατρα», επιμένει και τον ρωτώ αν κυνηγάει τις λιγότερο εμπορικές παραστάσεις. «Τυχαίνει. Δεν μου αρέσει ο διαχωρισμός αυτός. Ξέρω ότι μπορεί να έχω κάπως απομυθοποιήσει τη δουλειά μας, αλλά ποτέ, μα ποτέ δεν σταματά η μαγεία. Είναι κοινότοπο, είναι τυπική απάντηση ηθοποιών, ωστόσο αληθινό, υπάρχουν τόσες ευτυχισμένες στιγμές στη δουλειά μας, ίσως σε όλες τις δουλειές, αλλά εγώ αλλάζω ακόμα σαν άνθρωπος». Γι’ αυτό συνεχίζει να κάνει ακόμη αυτή τη δουλειά; «Μα δεν ξέρω να κάνω τίποτα άλλο. Προσπάθησα ανεπιτυχώς. Τι; Αποφοίτησα ως ηλεκτρονικός από ΤΕΙ, αλλά εδώ πήγα να βάλω φωτιά στην Επίδαυρο, δεν νομίζω να είχα ιδιαίτερη επιτυχία σε αυτό τον κλάδο».
Θα κάνει διακοπές δύο μηνών, «άνευ αποδοχών» σπεύδει να προσθέσει, και έτσι τον ρωτώ αν θέλει να κάνει τηλεόραση. «Δεν έρχονται βροχή οι προτάσεις. Αλλά κι όταν μου λένε, δεν προλαβαίνω. Είμαι πάντα μεταξύ παραστάσεων και προβών παράλληλα». Οργανώνει το τέλειο road trip με δύο φίλους. «Θα πάμε στο Βελιγράδι, τώρα καταστρώνουμε σχέδια με χάρτες και ταξιδιωτικές λεπτομέρειες».
Διαβάζω στο δελτίο Τύπου αναφορικά με την παράσταση ότι οι θεατές θα δουν την πορεία ενηλικίωσης και αυτογνωσίας και τον ρωτώ αν μας καλούν σε ομαδική ψυχοθεραπεία. «Μα το θέατρο είναι ψυχανάλυση. Και η μεγαλύτερη δυσκολία, η επιτυχία, αν θέλεις, μιας παράστασης είναι να επικοινωνήσει το μήνυμα στους θεατές. Απλώς στον Αισχύλο το δράμα είναι πάντοτε τεράστιο αλλά τα μηνύματα πιο καθαρά».
Info: Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, Σάββατο 12 Ιουλίου 2014, 21.00. Εισιτήρια για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών μπορείτε να εξασφαλίσετε: Online με χρέωση πιστωτικής κάρτας στην ιστοσελίδα www.greekfestival.gr. Τηλεφωνικά με χρέωση πιστωτικής κάρτας στο 210 3272000 καθημερινά (και Κυριακές) 9.00-21.00. Από τα εκδοτήρια του φεστιβάλ. Από τα Βιβλιοπωλεία «Παπασωτηρίου», τα καταστήματα Public και τα Βιβλιοπωλεία «Ιανός»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα