Η Coca-Cola ταυτίζεται διαχρονικά με τα Χριστούγεννα και τις εορτές του νέου έτους και το κάνει πάντοτε μοναδικά. Φέτος το κάνει ακόμη καλύτερα, πραγματοποιώντας με το κατακόκκινο φορτηγό το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο tour που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και μας προσκαλεί να φέρουμε τη μαγεία... στο χωριό μας!
"Τέσσερα σχόλια, πάνω στην αντικειμενική τέχνη" στη William James
"Τέσσερα σχόλια, πάνω στην αντικειμενική τέχνη" στη William James
Ποιο είναι το κοινό στοιχείο που συνδέει τους Josef Albers, Jesús Rafael Soto, Τakis, και Bridget-Riley; Οι τέσσερις καλλιτέχνες αναφέρονται στην ανάγκη μίας καθαρής τέχνης που να αποδεσμεύεται από το συναίσθημα.
UPD:
Ποιο είναι το κοινό στοιχείο που συνδέει τους Josef Albers, Jesús Rafael Soto, Τakis, και Bridget-Riley; Οι τέσσερις καλλιτέχνες αναφέρονται στην ανάγκη μίας καθαρής τέχνης που να αποδεσμεύεται από το συναίσθημα.
Το έργο τους δηλώνει τη ρήξη με μία τέχνη της ευαισθησίας. Η τέχνη, γι’αυτούς, δεν πρέπει να είναι ούτε κυβιστική, ούτε σουρεαλιστική, ούτε ιμπρεσσιονιστική. Αντίθετα, πρέπει να χαρακτηρίζεται από μία γενικότητα. Να εκφράζει κάποια γενικά και σταθερά στοιχεία της φύσης.
Το έργο τέχνης πρέπει να διακρίνεται για την καθαρότητά του, την ακρίβεια καθώς και την προσπάθεια αποτύπωσης κάποιων γενικών νόμων. Ο Josef Albers (1888-1976) -καθηγητής στο Bauhaus από το 1920 μέχρι το αναγκαστικό κλείσιμό του το 1933- αναζητά την αντικειμενική τέχνη, ασκώντας κριτική στον υποκειμενισμό του εξπρεσιονισμού. Ο Jesús Rafael Soto, (1923 - 2005) και η Bridget-Riley(1931) είναι γνωστοί για τη δουλειά τους στην Op Art και στη συνέχεια (ο Soto) πάνω στην κινητική τέχνη.
Ωστόσο, τα έργα τους ξεπερνούν την απλή εκμετάλλευση των οπτικών εφέ και μέσα σε αυτά παρουσιάζεται μία συγκέντρωση της ενέργειας και μία ένταση που δημιουργείται νοητικά. Όπως, προηγουμένως, ο Josef Albers έτσι κι αυτοί θεωρούν ότι η τέχνη χρειάζεται το σχήμα και το χρώμα, όχι για να εκφραστεί μία εσωτερική ανάγκη του καλλιτέχνη, αλλά για να προκαλέσει μία νοητική αντίδραση στο θεατή. Αναζητούν την αρχή της «εξωτερικής αναγκαιότητας» που πίστευε ο Καντίσκυ. Διακηρύττουν την πίστη τους σε μία αντικειμενική τέχνη -η οποία δεν θα χρειάζεται το συναίσθημα- όπως θεωρούσε πρώτος ο Μοντριάν.
Πρόκειται για μία τέχνη υπολογισμένη που θα έχει ως στόχο της τη δημιουργία μίας στοχαστικής στάσης από την πλευρά του θεατή. Ο Τakis(1925), όπως αντίστοιχα ο Soto στρέφονται στην κινητική τέχνη. Η πρόθεση του Τakis να αποτυπώσει μέσα στο έργο, όπως δηλώνει, νόμους της φύσης, υποδηλώνει την ανάγκη του καλλιτέχνη να εκφράσει το γενικό και το αντικειμενικό.
Στην έκθεση φιλοξενούνται:
Σχέδια και λιθογραφίες του Josef Albers, λιθογραφίες των Jesús Rafael Soto και Bridget-Riley, καθώς και κολλάζ και λιθογραφίες του Τakis.
Το έργο τους δηλώνει τη ρήξη με μία τέχνη της ευαισθησίας. Η τέχνη, γι’αυτούς, δεν πρέπει να είναι ούτε κυβιστική, ούτε σουρεαλιστική, ούτε ιμπρεσσιονιστική. Αντίθετα, πρέπει να χαρακτηρίζεται από μία γενικότητα. Να εκφράζει κάποια γενικά και σταθερά στοιχεία της φύσης.
Το έργο τέχνης πρέπει να διακρίνεται για την καθαρότητά του, την ακρίβεια καθώς και την προσπάθεια αποτύπωσης κάποιων γενικών νόμων. Ο Josef Albers (1888-1976) -καθηγητής στο Bauhaus από το 1920 μέχρι το αναγκαστικό κλείσιμό του το 1933- αναζητά την αντικειμενική τέχνη, ασκώντας κριτική στον υποκειμενισμό του εξπρεσιονισμού. Ο Jesús Rafael Soto, (1923 - 2005) και η Bridget-Riley(1931) είναι γνωστοί για τη δουλειά τους στην Op Art και στη συνέχεια (ο Soto) πάνω στην κινητική τέχνη.
Ωστόσο, τα έργα τους ξεπερνούν την απλή εκμετάλλευση των οπτικών εφέ και μέσα σε αυτά παρουσιάζεται μία συγκέντρωση της ενέργειας και μία ένταση που δημιουργείται νοητικά. Όπως, προηγουμένως, ο Josef Albers έτσι κι αυτοί θεωρούν ότι η τέχνη χρειάζεται το σχήμα και το χρώμα, όχι για να εκφραστεί μία εσωτερική ανάγκη του καλλιτέχνη, αλλά για να προκαλέσει μία νοητική αντίδραση στο θεατή. Αναζητούν την αρχή της «εξωτερικής αναγκαιότητας» που πίστευε ο Καντίσκυ. Διακηρύττουν την πίστη τους σε μία αντικειμενική τέχνη -η οποία δεν θα χρειάζεται το συναίσθημα- όπως θεωρούσε πρώτος ο Μοντριάν.
Πρόκειται για μία τέχνη υπολογισμένη που θα έχει ως στόχο της τη δημιουργία μίας στοχαστικής στάσης από την πλευρά του θεατή. Ο Τakis(1925), όπως αντίστοιχα ο Soto στρέφονται στην κινητική τέχνη. Η πρόθεση του Τakis να αποτυπώσει μέσα στο έργο, όπως δηλώνει, νόμους της φύσης, υποδηλώνει την ανάγκη του καλλιτέχνη να εκφράσει το γενικό και το αντικειμενικό.
Στην έκθεση φιλοξενούνται:
Σχέδια και λιθογραφίες του Josef Albers, λιθογραφίες των Jesús Rafael Soto και Bridget-Riley, καθώς και κολλάζ και λιθογραφίες του Τakis.
Εγκαίνια: Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012, στις 7.30 μ.μ.
Διάρκεια, μέχρι την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012.
Παράλληλες εκδηλώσεις: Σάββατο 4 Φεβρουαρίου, στις 12 το μεσημέρι. Ο Josef Albers και η σχολή του Bauhaus, (1920-1933).
Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012, στις 12 το μεσημέρι: Josef Albers και Piet Mondrian, δυο εκδοχές της αντικειμενικής τέχνης.
Εισηγητής: Παναγιώτης Σ. Παπαδόπουλος.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή, 18:00 έως 22:00,
Σάββατο και Κυριακή, 11:30 έως 14.30.
Ξεναγήσεις, πρωινά Τρίτης-Πέμπτης, κατόπιν συνεννοήσεως.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα