Η αλήθεια για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και τον δανεισμό τους από το Βρετανικό Μουσείο

marm00

Τι υποστηρίζουν οι αντίθετες πλευρές, τι έχει συμβεί μέχρι τώρα και τι μπορεί να γίνει μετά την προαναγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι η Ελλάδα θα ζητήσει τα Γλυπτά του Παρθενώνα για το 2021

«Οι φιλόμουσοι και φιλάρχαιοι αναγνώσται θα ενθυμώνται το κίνημα όπερ εγένετο τελευταίως εν Αγγλία ίνα αποδοθώσιν εις την Ελλάδα αι αρχαιότητες ας προ 80 ετών ο λόρδος Έλγιν, πρέσβυς της Αγγλίας παρά την Υ.Πύλη , ήπαρσεν - ίνα τας προφυλάξη δήθεν - εκ της Ακροπόλεως».

Τα λόγια αυτά γραμμένα μόλις το 1891 σε επίσημη επιστολή δεν είναι κάποιου αδαούς περί του μεγαλύτερου εγκλήματος που έλαβε χώρα στην καρδιά του παγκόσμιου πολιτισμού, την Ακρόπολη, με την κλοπή των πολύτιμων θησαυρών από τον ναό της μεγαλύτερης γιορτής της δημοκρατικής Αθήνας. Είναι του Κωνσταντίνου Καβάφη, ο οποίος υπήρξε από τους πρώτους που μίλησαν για το αδιανόητο έγκλημα διαμαρτυρόμενος προς την Υψηλή Πύλη ότι «εκθειάζει του Έλγιν την αρπαγήν» και «μυκτηρίζει τον Βύρωνα» και ότι επιπλέον «σχετίζει την ευτελή υπεξαίρεσιν των μαρμάρων, προς τα ένδοξα τρόπαια του Νέλσωνος. Φρονεί ότι εάν επιστραφώσιν αι αρχαιότητες αύται, πρέπει ν'αποδοθώσιν επίσης η Γιβραλτάρη, η Μελίτη, η Κύπρος, η Ινδική - λησμονών ότι η κατοχή των χωρών εκείνων λογίζεται αναγκαία εις το Αγγλικόν κράτους, ενώ τα Ελγίνεια μάρμαρα εις ουδέν χρησιμεύουσιν άλλο ή εις τον ωραϊσμόν και πλουτισμόν του και άνευ αυτών ωραιοτάτου και πλουσιωτάτου Βρεττανικού Μουσείου».

Μπορεί πλέον η πολιτικώς ορθή γλώσσα να μην τα αποκαλεί «Ελγίνεια» παρά Μάρμαρα αλλά αυτό δεν μπορεί να αποσβέσει την αδιανόητη αλήθεια του εγκλήματος που διέπραξε το 1799 ο τότε πρεσβευτής της Μεγάλης Βρετανίας στην Υψηλή Πύλη, στην Κωνσταντινούπολη, λόρδος Έλγιν εκμεταλλευόμενος τη θέση του και ζητώντας σχετικό φιρμάνι για την αποκαθήλωση των μαρμάρων από τη φυσική τους θέση τον Παρθενώνα.

Η αιτιολογία ήταν ότι έπρεπε αυτά να μετρηθούν και να εκτιμηθούν αλλά στην πραγματικότητα ο σκοπός ήταν-όπερ και εγένετο-η αρπαγή τους. Χρόνια αργότερα οι Τούρκοι υποστήριξαν πως ανατρέχοντας τα αρχεία τους, ουδέποτε εντόπισαν επίσημο φιρμάνι που να έδινε την άδεια στον λόρδο Έλγιν για να προβεί σε τέτοια κίνηση, αλλά το κακό είχε ήδη συμβεί.

Αυτά τα αιώνια σύμβολα της μάχης των θνητών και των θεών για την προστασία της Αθήνας, η γιορτή της Δημοκρατίας και του λαού ξεριζώθηκε, λεηλατήθηκε και βρέθηκε στο ανήλιαγο μουσείο του Λονδίνου, μακριά από το αττικό φως, όπου είναι ο φυσικός προορισμός και η καταγωγή του. Πονάει σίγουρα η καρδιά του καθενός όταν βλέπει αυτό το ολοζώντανο άλογο να βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά ή τις πανέμορφες, εύπλαστες γεμάτες κίνηση μορφές των Λαπίθων και των Κενταύρων σε αιώνια, σιοδύναμη μάχη μεταξύ τους-ίσως η πρώτη φορά που το ανθρώπινο στοιχείο συναντά κατάματα το θεικό.

Επιβλητικός άρχοντας αυτής της μάχης ο ίδιος ο Θησέας προστάτης της Αθήνας και μόνιμο σύμβολό της μαζί με τη θεά Αθηνά. Τώρα οι μετόπες αυτές που απεικονίζουν τις μάχες μένουν λειψές όπως και τα γλυπτά των αετωμάτων αφού από τις 28 σωζόμενες μορφές που υπάρχουν σε πλήρη διάταξη στο μουσείο της Ακρόπολης οι 19 βρίσκονται στο Λονδίνο. Για να μη μιλήσουμε για τα κομμάτια της Ζωφόρου του Παρθενώνα που κοσμούσε το ανώτερο τμήμα του σηκού του ναού σε όλο τους το μήκος. Με άλλα λόγια, το μισό τουλάχιστον, τμήμα του Παρθενώνα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο Λονδίνο όπως και σημαντικά κομμάτια από το Ερεχθείο, τα Προπύλαια και τον Ναό της Αθηνάς Νίκης. Όλα αυτά τα γλυπτά τοποθετήθηκαν σε μια ειδική έκθεση-στην περίφημη Duveen-στο βρετανικό μουσείο και ο λόγος μέχρι τώρα που δεν επιστρέφονταν ήταν υποτίθεται γιατί δεν υπήρχε ειδικός χώρος.

Τι άλλαξε με τα χρόνια-Τι συμβαίνει σήμερα

Από τη δεκαετία του 80 και μετά και με πρωτοβουλία της τότε Υπουργού Πολιτισμού Μελίνας Μερκούρη ξεκίνησε η εκστρατεία για την επιστροφή των Μαρμάρων στον τόπο τους. Η αρχική παράδοξη, για τα μάτια των ξένων, αυτή πρωτοβουλία εδραιώθηκε με τα χρόνια και ύστερα από τη δημιουργία ειδικής επιτροπής υπό την αιγίδα της Unesco το αίτημα μας φάνηκε να είναι απτό και δικαιολογημένο.

Η εδραιωμένη και απολύτως βασισμένη σε επιχειρήματα βούλησή μας για την επιστροφή δεν έχει πάψει να τίθεται- ειδικά ύστερα από τα επίσημα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης-οπότε και η βρετανική κυβέρνηση δήλωσε διατεθειμένη να δανείσει τα μάρμαρα υπό την προυπόθεση η ελληνική κυβέρνηση να αναγνωρίσει το δικαίωμα της ιδιοκτησίας τους το βρετανικό μουσείο. Κατόπιν τούτου η ελληνική κυβέρνηση-και με την απόφαση του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά- απέρριψε αναφανδόν την πρόταση.

Οι προσπάθειες συνεχίστηκαν, πήραν διεθνή διάσταση, εκλήθη και η Αμάλ Αλαμουντίν και το γραφείο της για συμβουλή αλλά η ελληνική πλευρά-ανεξαρτήτως κυβερνήσεων- θεώρησε ότι η δικαστική οδός δεν ήταν λύση αφού θα άνοιγε τον ασκό του αιόλου για τα μουσεία όλου του κόσμου και στο τέλος δεν θα γινόταν δεκτή. Διπλωματικοί δίαυλοι εξακολουθούσαν να υπάρχουν με τους επικεφαλής ωστόσο του βρετανικού μουσείου να σκληραίνουν τη στάση τους και να λένε πως δεν εξετάζουν όχι μόνο το αίτημα της επιστροφής αλλά ούτε καν του δανεισμού. Επιπλέον οι διοικούντες επίτροποι υποστήριζαν ότι δεν είναι αυτοί υπεύθυνοι αλλά η βρετανική κυβέρνηση-κάτι που τώρα, ύστερα από χρόνια αλλάζουν και να λένε ακριβώς τα αντίθετα, υποστηρίζοντας πως το επίσημο αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης πρέπει να κατατεθεί στο βρετανικό μουσείο και όχι στην Κυβέρνηση.

Για την ακρίβεια, ύστερα από την επιθυμία, όπως εκφράστηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη να μπορέσουν να επανέλθουν, έστω με μορφή δανεισμού, τα μάρμαρα στη χώρα μας, υποστήριξαν ότι δεν έχουν καμία αρμοδιότητα επί τουτου: «Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει απευθείας επικοινωνία από τις ελληνικές αρχές σχετικά με την πρόταση που έγινε το Σαββατοκύριακο, αν και το Μουσείο συνεργάζεται με ελληνικά μουσεία και θεσμούς επί μιας σειράς προγραμμάτων», όπως τουλάχιστον διατυπώθηκε σε απάντηση τους στον τηλεοπτικό σταθμό του ΣΚΑΙ για να καταλήξουν πως:«Το Βρετανικό Μουσείο είναι προσηλωμένο στο να μοιράζει τη συλλογή του όσο πιο ευρέως γίνεται. Ως ένας από τους κορυφαίους δανειστές αντικειμένων στον κόσμο, πέρυσι δανείσαμε πάνω από 5.000 αντικείμενα σε χώρους στο Ηνωμένο Βασίλειο και διεθνώς», ανέφερε αρχικά εκπρόσωπος του λονδρέζικου ιδρύματος τονίζοντας πως «οι Επίτροποι θα εξετάσουν οποιοδήποτε αίτημα δανεισμού για οποιοδήποτε κομμάτι της συλλογής Βασιλείου». 

Ακολούθησε σκληρή ανακοίνωση από τον Σύριζα και την πρώην υπουργό Πολιτισμού κ. Μυρσίνη Ζορμπά η οποία υποστήριξε πως «υριάντα επτά χρόνια από την αρχική διατύπωση του αιτήματος της επιστροφής των Γλυπτών και δέκα χρόνια από την λειτουργία του Μουσείου της Ακρόπολης, η επανένωση του οικουμενικού πολιτιστικού μνημείου συνέχισε να αποτελεί για τη χώρα πολιτισμικό μονόδρομο και διαρκή εκκρεμότητα με διάσταση ιστορική, πολιτισμική, επιστημονική, αισθητική, πολιτική και ηθική. Για τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε ότι ο δανεισμός των Γλυπτών προς έκθεση αποδέχεται στην ουσία τις κατά καιρούς απαντήσεις των δανειστών περί αναγνώρισης της κυριότητας εκ μέρους της χώρας μας ως προϋπόθεσης του δανεισμού, γεγονός το οποίο υπονομεύει και ακυρώνει την οριστική επιστροφή και επανένωση. Αυτό ακριβώς αποτέλεσε το κρίσιμο σημείο τριβής κάθε φορά που στο παρελθόν έγινε παρόμοια προσπάθεια ανταλλαγής εκθέσεων ή άλλων προτάσεων εξεύρεσης διαλόγου και συνεργασίας για την υπέρβαση του προβλήματος. Πρόσφατα μάλιστα, αυτή ακριβώς ήταν η επιχειρηματολογία του διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου κ. Φίσερ, ο οποίος σε συνέντευξή του σε ελληνική εφημερίδα και σε σχετική ερώτηση αναφέρθηκε σε «νόμιμο ιδιοκτήτη», ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων”.

Στην σχετική επιστολή της Ζορμπά απάντησε με ανακοίνωση του το Υπουργείο Πολιτισμού τονίζοντας πως:«ο Πρωθυπουργός δήλωσε στον Observer ότι σε καμία περίπτωση η Ελλάδα δεν αποποιείται το πάγιο αίτημά της για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και επ’ ουδενί τρόπω αναγνωρίζει καμία κυριότητα στην βρετανική πλευρά, θεωρώντας ότι μία ενδεχόμενη αποδοχή της πρότασής του θα αποτελούσε σημαντική χειρονομία καλής θελήσεως, εμπεριέχουσα την ουσιαστική αναγνώριση των Βρετανών για το δίκαιο της απαίτησης.  O ΣΥΡΙΖΑ και η τέως υπουργός αγνοούν την ουσιαστική σημασία της λέξης κυνισμός. Κυνισμός σημαίνει να μεταβιβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση χιλιάδες αρχαιολογικούς χώρους στο Υπερταμείο, συμπεριλαμβανομένης της Κνωσού. Κυνισμός σημαίνει να υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρήματα «φυλακισμένα» στις αποθήκες των μουσείων, αντί να ταξιδεύουν ως περιοδικές εκθέσεις, στο πλαίσιο πάντα των διατάξεων του Αρχαιολογικού Νόμου, διδάσκοντας την διαχρονική συνεισφορά της Ελλάδας στον παγκόσμιο Πολιτισμό” για να καταλήξει η σχετική ανακοίνωση: 

« Η κ. Ζορμπά είτε έκανε ένα λάθος είτε απλά είπε ψέματα. Τι είναι χειρότερο; Διότι οι εμβληματικές εκθέσεις στις οποίες αναφέρεται, στην Κίνα και την Αμερική -δηλαδή Heaven and Earth, Greeks, Το ναυάγιο των Αντικυθήρων- προετοιμάζονταν από το 2010 και εγκαινιάστηκαν για πρώτη φορά το 2013 και το 2014. Αυτές οι εκθέσεις ταξίδευαν τα προηγούμενα πέντε χρόνια».

Τι μπορεί να συμβεί για την ώρα

Το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για δανεισμό κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει ούτε να το αρνηθεί και είναι απόλυτα δικαιολογημένη η βούληση από πλευράς μας να δούμε τα γλυπτά, έστω για κάποιο διάστημα, επανενωμένα στον τόπο τους και το φυσικό τους χώρο. Ωστόσο ένα αίτημα δανεισμού θα πρέπει να τεθεί υπό προϋποθέσεις και φυσικά να μην αναγνωρίζει σε καμία περίπτωση κυριότητα στο Μουσείο, κάτι που επανειλημμένως έχει απαιτήσει η βρετανική πλευρά.

Ένας γνώστης του θέματος, όπως είναι ο διεθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, κ. Δημήτριος Παντερμαλής έχει εκφράσει κατηγορηματικά την άρνηση του σε αίτημα δανεισμού και έχει δηλώσει πως «το Βρετανικό Μουσείο δεν είναι ο ιδιοκτήτης των γλυπτών». Γι’ αυτό δεν τίθεται θέμα δανεισμού τους, αλλά επιστροφής τους. Το γεγονός ότι τα γλυπτά αποχωρίστηκαν για να εκτεθεί ένα μέρος στο Λονδίνο «δεν ήταν ο κατάλληλος τρόπος μεταχείρισης για το μνημείο διότι είναι αναπόσπαστο μέρος του» έχει υποστηρίξει με ακρίβεια.

Ωστόσο δεν είναι όλα ούτε μαύρα, ούτε αδιέξοδα. Η καμπάνια επιστροφής «Επιστρέψτε τα» ("Bring them back") φαίνεται να έχει αποτέλεσμα καθώς έχει κοντέψει να συγκεντρώσει τον απαραίτητο αριθμό του ενός εκατομμυρίου υπογραφών που αρκεί για να υποβάλει το αίτημα της επιστροφής τους η ελληνική πλευρά στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.Ωστόσο ο διεθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, όπως και σταθερά το Υπουργείο Πολιτισμού, σε όλες τις κυβερνήσεις έχει απορρίψει κατηγορηματικά μια τέτοια ιδέα. Το μόνο που μένει είναι να δούμε αν κάποιο θαύμα έχει κάνει τους Βρετανούς να είναι αρκούντως διαλλακτικοί στις αποφάσεις και την πρόθεσή τους και να μας δανείσουν κάτι που μας ανήκει δικαιωματικά και απόλυτα.

ΣΧΟΛΙΑ (24)

F.

Η Ελλαδα διεκδικεί τα μάρμαρα απο την εποχή που η Μερκούρη ανέλαβε τη προσπάθεια ως τμήμα μνημείου παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που αποκόπηκε συνεπώς εκτιθεται κατατετμημενο η Ακρόπολη εδω και ο στολισμός της στο Βρεττανικο μουσείο. Με αυτο τον τροπο ισχυριζόμαστε αφενός οτι ο κόσμος δεν μπορει να το απολαύσει σε ολο του το μεγαλείο και στο φυσικό του χώρο και αφετέρου ξεπερνάμε το πρόβλημα με τις υπόλοιπες αρχαιότητες σε ξένα μουσεία. Ακριβώς επειδη αυτο το επιχείρημα ειναι δυνατό το Βρεττανικο μουσείο δεν πρόκειται να δανείσει τα γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλαδα για έκθεση τους στο μουσείο της Ακρόπολης γιατι η εικόνα τους εκει θα ισχυροποιούσε παγκοσμίως τη δικη μας διεκδίκηση και η ζημια που θα πάθαινε θα ηταν ανεπανόρθωτη.

Akis

Η αλήθεια είναι ότι ο Κυριάκος πήρε ένα ρίσκο. Εγκατέλειψε το προηγούμενο δόγμα που ήταν ότι δεν δανειζόμαστε κάτι που δικαιωματικά μας ανήκει. Φυσικά και είχε γνώση τι έκανε. Αν θα του βγει δεν ξέρουμε και θα κριθεί εκ του αποτελέσματος. Πάντως οι προηγούμενες προσεγγισεις δεν είχαν φέρει αποτέλεσμα και φαίνεται να προσπαθει να εκμεταλευτεί την συγκυρία του Brexit και των 200 χρόνων. Οψόμεθα.

Νηρέας

Τι λέμε!! ..... η ανασύσταση του ελληνικού κράτους μπλα... μπλα Έχουν γεμίσει τα μουσεία από την Βιένη μέχρι το Λούβρο και γκαλερί της Αμερικής ( μάλιστα αμφορείς τους αναφέρουν σαν ιταλικούς ) Με κλεμμένα από την Αίγυπτο με μούμιες Κίνα κλπ Ο Ελγιν είναι γνωστό έγδυσε τα θερινά ανάκτορα της Κίνας . Τέλος πάντων δεν μιλάμε για απλές αρχαιότητες αλλά για τον Παρθενώνα . Σήμερα υπάρχουν οργανισμοί ΟΥΝΕΣΚΟ κλπ που ενδιαφέρονται γι αυτά Σαν να λέμε πείρα ν από το Ανγκορ Βατ αρχαιότητες ...επειδή τα κλέψανε τους ανήκουν ? Αυτό είναι ντροπή για τους Εγγλέζους και για την ανθρωπότητα ... Αν είναι πολιτισμένοι ....

Έλεος

Μέσα σε 2 μήνες η Ελλάδα έγινε η πρώτη Δυτική χώρα χωρίς ακαδημαϊκό άσυλο. Με λίγα λόγια μπορεί για κατά φαντασίαν πταίσμα να εγκατασταθεί ένας αστυνομικός στο γραφείο του καθηγητή. Μια πολύπαθη περιοχή (τα Εξάρχεια) χρησιμοποιόντας την τακτική του Νίξον να ταυτίσει ναρκωμανείς με αριστερούς και χίπιδες μετατρέπονται σε Βαγδάτη. Η Ελλάδα επίσημα αναγνωρίζει την Γαλλική ιδιοκτησία της μετώπης που παράνομα έχει το Λούβρο και συνεχίζει ακάθεκτη να αναγνωρίσει και την Βρετανική! Επί 2 μήνες το επιτόκιο ομολόγου έμενε κολημένο στο 2%.... Όμως για επικοινωνιακούς λόγους ανακοινώνει την ημέρα που το ΕΚΤ ανακοίνωσε την στήριξη των επιτοκίων άρση Capital Controls. Εξαιτίας του ΕΚΤ τα επιτόκια πέφτουν σαν τρελά.... αλλά επικοινωνεί σε όλους ότι ήταν λόγω των Capital Controls! Αυστρία, Βέλγιο, Φινλανδία, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Ιταλία, Δανία και άλλες χώρες είναι 0.5% κάτω στο όμολογό τους η Ελλάδα 0.4%.... Καταργεί το νόμο Τσίπρα για μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% και φέρνει έναν με μείωση 22% μεσοσταθμικά! Επικοινωνεί όμως ότι μείωσε τον ΕΝΦΙΑ, δεν είπε ότι το μείωσε λιγότερο από τους προηγούμενους! Μεταθέτει 500 εκατομύρια στις πλάτες των καταναλωτών της ΔΕΗ. Μιλάμε για μια μιντιακή Χούντα ξεκάθαρα....

...

Και τώρα ετοιμάσου για σχόλια τα οποία σε κατηγορούν για Συριζαίο (χωρίς να έχεις γράψει στην ουσία σχόλιο που να δείχνει κάτι τέτοιο) και να σε ρωτάνε αν ο Πρωθυπουργός "σου" τα έκανε καλύτερα.

Νόμιζα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν μια επικοινωνιακή φούσκα

Μέσα σε 2 μήνες η Ελλάδα έγινε η πρώτη Δυτική χώρα χωρίς ακαδημαϊκό άσυλο. Με λίγα λόγια μπορεί για κατά φαντασίαν πταίσμα να εγκατασταθεί ένας αστυνομικός στο γραφείο του καθηγητή. Μια πολύπαθη περιοχή (τα Εξάρχεια) χρησιμοποιόντας την τακτική του Νίξον να ταυτίσει ναρκωμανείς με αριστερούς και χίπιδες μετατρέπονται σε Βαγδάτη. Η Ελλάδα επίσημα αναγνωρίζει την Γαλλική ιδιοκτησία της μετώπης που παράνομα έχει το Λούβρο και συνεχίζει ακάθεκτη να αναγνωρίσει και την Βρετανική! Επί 2 μήνες το επιτόκιο ομολόγου έμενε κολημένο στο 2%.... Όμως για επικοινωνιακούς λόγους ανακοινώνει την ημέρα που το ΕΚΤ ανακοίνωσε την στήριξη των επιτοκίων άρση Capital Controls. Εξαιτίας του ΕΚΤ τα επιτόκια πέφτουν σαν τρελά.... αλλά επικοινωνεί σε όλους ότι ήταν λόγω των Capital Controls! Αυστρία, Βέλγιο, Φινλανδία, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Ιταλία, Δανία και άλλες χώρες είναι 0.5% κάτω στο όμολογό τους η Ελλάδα 0.4%.... Καταργεί το νόμο Τσίπρα για μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% και φέρνει έναν με μείωση 22% μεσοσταθμικά! Επικοινωνεί όμως ότι μείωσε τον ΕΝΦΙΑ, δεν είπε ότι το μείωσε λιγότερο από τους προηγούμενους! Μεταθέτει 500 εκατομύρια στις πλάτες των καταναλωτών της ΔΕΗ. Μιλάμε για μια μιντιακή Χούντα ξεκάθαρα....

Τρ

ο δανεισμός δεν πρόκειται δεκτός από το Βρετανικό μουσείο, γιατί η εικόνα με τα αγάλματα ενωμένα θα αποτελέσει ένα παγκόσμιο σοκ και θα είναι η καλύτερη απόδειξη του εγκλήματος που έχει συντελεστεί και συνεχίζεται.

Για να λέμε και του στραβού το δίκιο!!!

Διαβάζαμε στα παλιά βιβλία του δημοτικού ότι Αθηναίοι πολίτες έκαναν τα μάρμαρα ασβέστη για να βάφουν τα σπίτια τους. Δλδ η κλεψιά προστάτευσε τα μάρμαρα. Μετά το Λονδίνο έχει τουρισμό όλο το χρόνο και η διαφήμιση της αρχαίας Ελλάδας είναι στα φόρτε της. Σωστό Να επιστρέψουν και τα μάρμαρα και απ το Λούβρο και απ τη Γερμανία κτλ αλλά όχι δανεικά. Το μητσοταικεικο θέλει να τα δανειστεί για να αρχίσει αγώνα δημοψιφησματος με τα μάρμαρα στην Ελλάδα. Δια της τεθλασμενης οδού. Ο κλεψας του κλεψαντος δλδ. Μητσοτάκεικη αντίληψη που μπορεί να αποδώσει.

Σωστός και πάλι ο Κυριάκος

Το κλειδί ειναι η επέτειος των 200 χρόνων. Οι Αγγλοι δεν θα αρνηθούν φυσικά, και όπως ήδη δήλωσε ο Κυριάκος, τα Ελγίνεια ειναι δικά μας και ποτέ δεν θα δεχθούμε ότι ειναι ιδιοκτησία των ξενων. Το αντίθετο θα γινει, οταν έρθουν τα κλεμένα στην Ελλάδα και ενωθούν με τα δικά μας, τότε θα γίνει απείρως πιό ισχυρό το διεθνες κίνημα να επιστραφουν για παντα στην Ελλάδα.

ΚΩΣΤΑΣ-ΔΡΑΜΑ

ΑΝ ΠΑΤΕ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΡΕΤΑΝΝΙΚΟ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΨΕΙ ΑΠΟ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝ ΤΑ ΔΩΣΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΝΗΚΟΥΝ, ΤΟΤΕ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΑΥΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ''ΑΔΕΙΑ ΚΟΥΤΙΑ'', ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΜΑΣ... ΑΥΤΑ....

Νομικά τα μάρμαρα

του παρθενώνα δεν ανήκουν στην ελλάδα. Για αυτό θα χτυπάνε τοίχο κάθε φορά που η ελλάδα, ή ο κάθε πολιτικός, ή η κάθε πριμαντονα ζητάει την επιστροφή τους. Οι εκάστοτε κυβερνήσεις το γνωρίζουν αυτό και καλά κάνουν που δεν ακολουθουν τη νομική οδό, γιατί θα χάσουν. Και τότε δημιουργείται προηγούμενο και η υπόθεση γίνεται ακόμα πιό δύσκοληγια την ελλάδα. Οτι και να ισχυρίζεται κανείς, όσο και προπαγάνδα να κάνουν τα σχολεία και οι διάφοροι, η ελλάδα είναι ένα νεοσύστατο κράτος 200 ετών με νεοσύστατο πληθυσμό, γλώσσα και παραδόσεις. Τα υπόλοιπα είναι βαλκάνιοι συναισθηματισμοί. Επικεντρωθείτε στα ουσιώδη, οικονομία, πρωτοβάθμια υγεία (που μονο η ελλάδα απο όλες τις ευρωπαικές χώρες δεν έχει) σοβαρή παιδεία, κλπ. Αυτά θε βελτιώσουν την καθημερινότητα σας, όχι τα μάρμαρα και η οποιαδήποτε τύχη τους.

elGC

....σωστό! Αλλά....

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Polytech_02

Το βιβλίο του Ιάσονα Χανδρινού «Όλη νύχτα εδώ» από τις εκδόσεις Καστανιώτη προτείνει μια διαφορετική ανάγνωση του Πολυτεχνείου - Συντίθεται αποκλειστικά από μαρτυρίες σε πρώτο πρόσωπο - «Προφορική ιστορία» κατά τον τρόπο της βραβευμένης με Νόμπελ Σβετλάνα Αλεξίεβιτς

ekso

Μια διαδραστική μουσική παράσταση αφιερωμένη στη μνήμη του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, με την υπογραφή του Νίκου Πορτοκάλογλου - Συμμετέχουν οι Μπλε, ο Στάθης Δρογώσης, τα Κίτρινα Ποδήλατα, η Αγάπη Διαγγελάκη και ο Βύρωνας Τσουράπης