Το Μουσείο Getty επιστρέφει στην Ιταλία ελληνικό άγαλμα 2.000 ετών

lysippos

Πρόκειται για «Victorious Youth» του Λυσίππου, το οποίο είχε βρεθεί στην πόλη Φάνο της Ιταλίας το 1964 από ψαράδες 

Έπειτα από δικαστική διαμάχη δέκα και πλέον ετών, επιστρέφει στην Ιταλία ένα ελληνικό, χάλκινο γλυπτό του Λυσίππου, ηλικίας άνω των 2.000 ετών, το οποίο μέχρι πρότινος αποτελούσε βασικό κομμάτι της συλλογής του Μουσείου Getty στο Λος Άντζελες.

Το ανώτατο ιταλικό δικαστήριο αποφάσισε τη Δευτέρα ότι το άγαλμα θα πρέπει να κατασχεθεί και να επιστρέψει στην Ιταλία, απορρίπτοντας την τελευταία έφεση του μουσείου. Η υπόθεση εκδικάστηκε σε ανώτατο βαθμό έπειτα από την προσφυγή του αμερικανικού μουσείου εναντίον εντολής Ιταλού δικαστή περί δήμευσης του χάλκινου αγάλματος.

Πρόκειται για το χάλκινο γλυπτό ονόματι «Victorious Youth» ή «Getty Bronze», το οποίο χρονολογείται μεταξύ του 4ου και του 2ου αιώνα π.Χ. και ανακαλύφθηκε το 1964 από Ιταλούς ψαράδες στην πόλη Φάνο της Κεντροανατολικής Ιταλίας. Αμέσως πωλήθηκε χωρίς την έγκριση του κράτους και επανεμφανίστηκε στην αγορά το 1974 οπότε και αγοράστηκε από το Μουσείο J. Paul Getty στην τιμή των 3,95 εκατ. δολαρίων το 1977.

«Ήταν μια πολύ, πολύ μακρά διαδικασία, αλλά τώρα ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να το έχουμε στην Ιταλία το συντομότερο δυνατό», δήλωσε ο Lorenzo D'Ascia, δικηγόρος που εκπροσωπεί την ιταλική κυβέρνηση. Ωστόσο, η μοίρα ενός από τα ωραιότερα πρωτότυπα χάλκινα της κλασσικής εποχής, το οποίο πιθανότητα δημιουργήθηκε στην αρχαία Ελλάδα και χάθηκε στη θάλασσα αφού πρώτα είχε κλαπεί από τους Ρωμαίους, είναι ακόμη ασαφής.

Το Μουσείο Getty εδώ και καιρό ισχυρίζεται ότι το άγαλμα δημιουργήθηκε πιθανώς εκτός Ιταλίας και ανακαλύφθηκε στα διεθνή ύδατα μετά από χιλιάδες χρόνια, οπότε δεν είναι ένα ιταλικό αντικείμενο που υπόκειται σε επαναπατρισμό. Ιταλοί αξιωματούχοι, που ισχυρίζονται ότι το άγαλμα βρέθηκε στα ιταλικά χωρικά ύδατα, είχαν επισημάνει ότι εάν το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε υπέρ τους, σχεδίαζαν να ζητήσουν από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να υλοποιηθεί άμεσα η απόφαση και να γίνει κατάσχεση του αγάλματος.

Η ενέργεια αυτή είναι πιθανό να οδηγήσει σε νέα δικαστική διαμάχη, γράφουν οι New York Times.

Σε απάντηση της απόφασης του δικαστηρίου, η αντιπρόεδρος επικοινωνίας του ιδρύματος του μουσείου, Getty Trust, Lisa Lapin δήλωσε: «Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε το νόμιμο δικαίωμά μας στο άγαλμα. Ο νόμος και τα γεγονότα στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν δικαιολογούν την επιστροφή στην ιταλική κυβέρνηση ενός αγάλματος που εκτίθεται στο κοινό του Λος Άντζελες εδώ και σχεδόν μισό αιώνα». «Πιστεύουμε ότι οποιαδήποτε απόφαση κατάσχεσης είναι αντίθετη με την αμερικανική και διεθνή νομοθεσία», πρόσθεσε.

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Τάκης

Στο τέλος οι Ιταλοί θα διεκδικήσουν και τα γλυπτά του Παρθενώνα και θα τα πάρουν. Για να μην πω οτι θα διεκδικήσουν οι άγγλοι και τα υπόλοιπα γλυπτά που δεν πρόλαβαν να κλέψουν απο την Ελλάδα και θα τα κερδίσουν. Στο ελλαδιστάν επικρατεί ύπνος βαθύς

Δώστε τις τσόντες στην Αφρική , εδώ θα βάλουμε σαρία !

Η αστυνομία οφειλει να προστατέψει τις ανυπεράσπιστες κορασίδες στους οικους ανοχής και δεν ημπορεί να ασχοληθεί με κάτι περαιτέρω ! Πουτ δε κοτ ντάουν ζλοουλιι !!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

sevilla_gavras

«Εδώ, βλέπουμε ότι μπορούμε να είμαστε όλοι μαζί, από διαφορετικές χώρες, από διαφορετικές κουλτούρες και από διαφορετικές ταινίες και ν' αποδεχόμαστε ο ένας τον άλλον. Και έτσι πρέπει να συνεχίσουμε» δήλωσε ο Έλληνας σκηνοθέτης από το Teatro de la Maestranza της Σεβίλλης

foto-elson1

Στις 20:00 στην Αίθουσα “Σταύρος Νιάρχος” της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ με ελεύθερη είσοδο - Θα ακολουθήσει δεύτερη συναυλία στις 17 Δεκεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη - Οι συναυλίες υποστηρίζονται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση

war_arthr

Πλήθος νέων αφίξεων με την απόλυτη κυριαρχία του “Ρόμα”, της καλύτερης ταινίας της χρονιάς με την απίστευτη, χορογραφημένη, σκηνοθεσία του Αλφόνσο Κουαρόν με το Οσκαρ στο τσεπάκι!