Το μότο “You Deserve WOW” εκφράζει το δημιουργικό πνεύμα, τη γιορτινή μαγεία, τη φιλοξενία και τη διακριτική πολυτέλεια του εμβληματικού THE DOLLI
Karina Canellakis: Η περιζήτητη μαέστρος με τις ελληνικές ρίζες που έσπασε το ανδρικό άβατο του πόντιουμ
Karina Canellakis: Η περιζήτητη μαέστρος με τις ελληνικές ρίζες που έσπασε το ανδρικό άβατο του πόντιουμ
Η πρώτη γυναίκα μαέστρος που διηύθυνε την πρεμιέρα των BBC Proms στο Λονδίνο έρχεται στην Αθήνα
Σε ένα χώρο διαχρονικά ανδροκρατούμενο, αυτόν της διεύθυνσης ορχήστρας, υπάρχει μια γυναίκα, και μάλιστα με ελληνικές ρίζες, που τα τελευταία χρόνια έχει κατακτήσει τα διεθνή πόντιουμ. Ο λόγος για την Karina Canellakis, τη μαέστρο που έχει κατακτήσει πολλές σημαντικές πρωτιές, ηγείται κορυφαίων ορχηστρών, είναι περιζήτητη και θα πραγματοποιήσει την πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα στις 23 Φεβρουαρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, όπου θα διευθύνει την σπουδαία Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου.
Με το ταλέντο, το πάθος και την δεξιοτεχνία της η Karina Canellakis κατάφερε να καταργήσει τα άβατα και να γίνει η πρώτη γυναίκα μαέστρος που διηύθυνε την πρεμιέρα των BBC Proms στο Royal Albert Hall του Λονδίνου το 2019, αλλά και τη συναυλία για το Βραβείο Νόμπελ στη Στοκχόλμη, το 2018.
Γεννημένη στη Νέα Υόρκη και μεγαλωμένη σε μια αμιγώς μουσική οικογένεια, με τον μαέστρο πατέρα της να έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα και την πιανίστρια μητέρα της από την Ρωσία αντίστοιχα, η Karina Canellakis ξεκίνησε με το όνειρο για γίνει σολίστ του βιολιού. Έκανε πλούσιες μουσικές σπουδές, ξεκίνησε να εργάζεται ως βιολονίστρια σε μεγάλες ορχήστρες, όπως η Συμφωνική του Σικάγο και η Φιλαρμονική του Βερολίνου.
Εκεί γνώρισε τον σπουδαίο Βρετανό μαέστρο Σάιμον Ρατλ ο οποίος τήν έπεισε πως είχε τα προσόντα να ασχοληθεί με την διεύθυνση ορχήστρας. «Μπορεί να μην βλέπεις πολλούς ανθρώπους που να σου μοιάζουν εκεί πάνω, αλλά ειλικρινά πιστεύω πως θα μπορούσες να το κάνεις» της είπε. «Αυτό ήταν που άλλαξε το μοτίβο της σκέψης μου και που έδωσε μια μικρή ώθηση να φτιάχνω μουσική χωρίς μουσικό όργανο στα χέρια μου, παρόλο που στην αρχή ήταν αρκετά τρομακτικό» έχει εξομολογηθεί η ίδια σε παλαιότερη συνέντευξή της στο BBC Και κάπως έτσι άφησε το δοξάρι και έπιασε την μπαγκέτα, κάνοντας τη μεγάλη στροφή στη διαδρομή της η οποία έμελλε να την οδηγήσει στην κορυφή.
Αφιερώθηκε στο νέο της αντικείμενο, σπουδάζοντας στην περίφημη Juilliard School, στο πλευρό μεγάλων δασκάλων, μεταξύ των οποίων ο καταξιωμένος Αμερικανός μαέστρος και βιολονίστας Άλαν Γκίλμπερτ κ.α. Πολύ σύντομα μάλιστα επιβεβαίωσε τις προσδοκίες του Σάιμον Ρατλ καθώς η εξέλιξή της ήταν θεαματική. Ανέλαβε τη θέση του βοηθού μαέστρου της Συμφωνικής Ορχήστρας του Ντάλας και όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει, εκτάκτως, τον αρχιμουσικό Jaap van Zweden, και να διευθύνει τη Συμφωνία αρ. 7 του Σοστακόβιτς, τα κατάφερε περίφημα και μάλιστα χωρίς να έχει κάνει καν πρόβα: ««Η συγκεκριμένη εμπειρία μού έδωσε αυτοπεποίθηση και δύναμη. Θυμάμαι να είναι όλα θολά εκείνη τη μέρα, κολυμπούσα για ώρες μέχρι να έρθει η στιγμή να ανέβω στη σκηνή. Πήγαν όλα τόσο καλά που ένιωσα σαν τον John Lennon από την αποδοχή και το χειροκρότημα του κοινού. Ήταν τρελό» έχει δηλώσει με νόημα η ίδια.
Το 2016 βραβεύτηκε στον διεθνή διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας «Γκέοργκ Σόλτι» γεγονός που τής άνοιξε τις πόρτες για τις μεγάλες ορχήστρες του κόσμου μεταξύ των οποίων η Φιλαρμονικής της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας της οποίας έγινε η πρώτη γυναίκα βασική μαέστρος όλων των εποχών, θέση την οποία θα κατέχει, όπως ορίζει το συμβόλαιό της μέχρι το 2027.
Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται, ως προσκεκλημένη μαέστρος, και με άλλες διάσημες ορχήστρες όπως η Συμφωνικές της Βοστώνης, του Σαν Φρανσίσκο, της Βιέννης και της Αυστριακής Ραδιοφωνίας, αλλά και η Φιλαρμονική του Λονδίνου με την οποία και θα εμφανιστεί, στη συναυλία της στην Αθήνα, παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα με έργα Μπραμς, Σοστακόβιτς και Μούσοργκσκι, με τη συμμετοχή του Γερμανού βιρτουόζου βιολονίστα Christian Tetzlaff.
Ειδήσεις σήμερα:
Μητσοτάκης: Φθηνότερο ρεύμα για όλους τους αγρότες για 2+8 χρόνια – Προκαταβολή του ΕΦΚ 40 εκατ. ευρώ στα τέλη Μαρτίου
Γλυφάδα: «Έδιωξαν τον Αιγύπτιο γιατί πήρε θέση στη διαμάχη των αδελφών Καρνέση», λέει φίλος της οικογένειας
«Πήγαν να τραβήξουν φωτογραφίες» λένε οι Βούλγαροι για τη χιονοστιβάδα που καταπλάκωσε τον Έλληνα σκιέρ
Με το ταλέντο, το πάθος και την δεξιοτεχνία της η Karina Canellakis κατάφερε να καταργήσει τα άβατα και να γίνει η πρώτη γυναίκα μαέστρος που διηύθυνε την πρεμιέρα των BBC Proms στο Royal Albert Hall του Λονδίνου το 2019, αλλά και τη συναυλία για το Βραβείο Νόμπελ στη Στοκχόλμη, το 2018.
Γεννημένη στη Νέα Υόρκη και μεγαλωμένη σε μια αμιγώς μουσική οικογένεια, με τον μαέστρο πατέρα της να έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα και την πιανίστρια μητέρα της από την Ρωσία αντίστοιχα, η Karina Canellakis ξεκίνησε με το όνειρο για γίνει σολίστ του βιολιού. Έκανε πλούσιες μουσικές σπουδές, ξεκίνησε να εργάζεται ως βιολονίστρια σε μεγάλες ορχήστρες, όπως η Συμφωνική του Σικάγο και η Φιλαρμονική του Βερολίνου.
Εκεί γνώρισε τον σπουδαίο Βρετανό μαέστρο Σάιμον Ρατλ ο οποίος τήν έπεισε πως είχε τα προσόντα να ασχοληθεί με την διεύθυνση ορχήστρας. «Μπορεί να μην βλέπεις πολλούς ανθρώπους που να σου μοιάζουν εκεί πάνω, αλλά ειλικρινά πιστεύω πως θα μπορούσες να το κάνεις» της είπε. «Αυτό ήταν που άλλαξε το μοτίβο της σκέψης μου και που έδωσε μια μικρή ώθηση να φτιάχνω μουσική χωρίς μουσικό όργανο στα χέρια μου, παρόλο που στην αρχή ήταν αρκετά τρομακτικό» έχει εξομολογηθεί η ίδια σε παλαιότερη συνέντευξή της στο BBC Και κάπως έτσι άφησε το δοξάρι και έπιασε την μπαγκέτα, κάνοντας τη μεγάλη στροφή στη διαδρομή της η οποία έμελλε να την οδηγήσει στην κορυφή.
Αφιερώθηκε στο νέο της αντικείμενο, σπουδάζοντας στην περίφημη Juilliard School, στο πλευρό μεγάλων δασκάλων, μεταξύ των οποίων ο καταξιωμένος Αμερικανός μαέστρος και βιολονίστας Άλαν Γκίλμπερτ κ.α. Πολύ σύντομα μάλιστα επιβεβαίωσε τις προσδοκίες του Σάιμον Ρατλ καθώς η εξέλιξή της ήταν θεαματική. Ανέλαβε τη θέση του βοηθού μαέστρου της Συμφωνικής Ορχήστρας του Ντάλας και όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει, εκτάκτως, τον αρχιμουσικό Jaap van Zweden, και να διευθύνει τη Συμφωνία αρ. 7 του Σοστακόβιτς, τα κατάφερε περίφημα και μάλιστα χωρίς να έχει κάνει καν πρόβα: ««Η συγκεκριμένη εμπειρία μού έδωσε αυτοπεποίθηση και δύναμη. Θυμάμαι να είναι όλα θολά εκείνη τη μέρα, κολυμπούσα για ώρες μέχρι να έρθει η στιγμή να ανέβω στη σκηνή. Πήγαν όλα τόσο καλά που ένιωσα σαν τον John Lennon από την αποδοχή και το χειροκρότημα του κοινού. Ήταν τρελό» έχει δηλώσει με νόημα η ίδια.
Το 2016 βραβεύτηκε στον διεθνή διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας «Γκέοργκ Σόλτι» γεγονός που τής άνοιξε τις πόρτες για τις μεγάλες ορχήστρες του κόσμου μεταξύ των οποίων η Φιλαρμονικής της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας της οποίας έγινε η πρώτη γυναίκα βασική μαέστρος όλων των εποχών, θέση την οποία θα κατέχει, όπως ορίζει το συμβόλαιό της μέχρι το 2027.
Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται, ως προσκεκλημένη μαέστρος, και με άλλες διάσημες ορχήστρες όπως η Συμφωνικές της Βοστώνης, του Σαν Φρανσίσκο, της Βιέννης και της Αυστριακής Ραδιοφωνίας, αλλά και η Φιλαρμονική του Λονδίνου με την οποία και θα εμφανιστεί, στη συναυλία της στην Αθήνα, παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα με έργα Μπραμς, Σοστακόβιτς και Μούσοργκσκι, με τη συμμετοχή του Γερμανού βιρτουόζου βιολονίστα Christian Tetzlaff.
Ειδήσεις σήμερα:
Μητσοτάκης: Φθηνότερο ρεύμα για όλους τους αγρότες για 2+8 χρόνια – Προκαταβολή του ΕΦΚ 40 εκατ. ευρώ στα τέλη Μαρτίου
Γλυφάδα: «Έδιωξαν τον Αιγύπτιο γιατί πήρε θέση στη διαμάχη των αδελφών Καρνέση», λέει φίλος της οικογένειας
«Πήγαν να τραβήξουν φωτογραφίες» λένε οι Βούλγαροι για τη χιονοστιβάδα που καταπλάκωσε τον Έλληνα σκιέρ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα