Η έκθεση του Μουσείου Μπενάκη «1821 Πριν και Μετά» επιστρέφει ψηφιακά

1821_prin_kai_meta

Μέσα από ντοκιμαντέρ γιατηνπροετοιμασίακαι το στήσιμότης,εικονικήπεριήγηση360° μεηχητικήξενάγησηκαιεφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας.

Μια δεύτερη, ψηφιακή αυτή τη φορά διαδρομή, θα ακολουθήσει η εμβληματική έκθεση του Μουσείου Μπενάκη «1821 Πριν και Μετά» που έριξε χθες την αυλαία της στο φυσικό της χώρο. Οι διοργανωτές της, επιθυμώντας να παρατείνουν την πορεία της, δεδομένου ότι απέσπασε διθυραμβικά σχόλια από τους επισκέπτες, τον ελληνικό και τον διεθνή τύπο, δημιούργησαν μια σειρά από ψηφιακά προϊόντα άμεσα συνδεδεμένα με την προετοιμασία και το περιεχόμενό της.

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ 360° ΜΕ ΗΧΗΤΙΚΗ ΞΕΝΑΓΗΣΗ
Με τη σημαντική προσφορά της ομάδας της Faliro House του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου, πολύτιμων συνεργατών που έχουν στηρίξει και προβάλλει το Μουσείο και το έργο του με παραγωγές υψηλού επιπέδου κατά τη τελευταία δεκαετία, δημιουργήθηκε μια εικονική περιήγηση 360° με ηχητική ξενάγηση στην επετειακή έκθεση «1821 Πριν και Μετά». Με μια ξεχωριστή κινηματογραφική ματιά, οι άνθρωποι της Faliro House, με επικεφαλής την Έλλη Σκρέτα, ξεναγήθηκαν στην έκθεση, γνώρισαν τα εκθέματα, συνομίλησαν με τους επιμελητές της έκθεσης Τάσο Σακελλαρόπουλο και Μαρία Δημητριάδου και ετοίμασαν τρεις σύντομες ηχητικές ξεναγήσεις -μία για κάθε ενότητα της έκθεσης- συμπληρωμένες με φωτογραφικές λήψεις του χώρου από κάμερα 360 μοιρών. Η κάθε ξενάγηση γίνεται από τους επιμελητές στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους και διαρκεί 5 λεπτά.

Η παρακολούθηση των βίντεο της εικονικής περιήγησης είναι σχεδιασμένη για φορητές συσκευές, κινητά τηλέφωνα, tablet και μάσκα VR, μέσω της εφαρμογής YouTube, όπου η κίνηση γίνεται με την περιστροφή της συσκευής. Μπορεί να γίνει και με  προσωπικό υπολογιστή, μέσω του YouTube channel του Μουσείου Μπενάκη (@TheBenakiMuseum), όπου οι χρήστες μπορούν να κινηθούν με τη χρήση του κέρσορα. Τα βίντεο θα είναι διαθέσιμα και μέσω του διαδικτυακού τόπου του Μουσείου (benaki.org), στην ιστοσελίδα της επετειακής έκθεσης και στην ενότητα των «Πολυμέσων».

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ «1821 ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ: THE MAKING OF»
Με την προσφορά και τη συνεργασία της ομάδας AbFab Productions και της Κυριακής Βήρου δημιουργήθηκε το ντοκιμαντέρ διάρκειας 50 λεπτών «1821 Πριν και Μετά: The Μaking of. Η προετοιμασία μιας μοναδικής έκθεσης». Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί τα στάδια προετοιμασίας της έκθεσης από το 2016 έως το 2021, από την αρχική σύλληψη και την επιλογή των εκθεμάτων, τον εμπλουτισμό του υλικού και τη συντήρησή του, έως τη μεταφορά και την εγκατάστασή τους στους εκθεσιακούς χώρους. Ο θεατής ανακαλύπτει την αφετηρία του εγχειρήματος, το σκεπτικό, τη δομή και την ταυτότητα της έκθεσης καθώς και κάποιες εκπλήξεις και ιστορίες που κρύβονται πίσω από επιλεγμένα έργα.
Το ντοκιμαντέρ προβλήθηκε ήδη από την ΕΡΤ2 και την ERT World και στη συνέχεια θα είναι διαθέσιμο στo ΥouΤube κανάλι του Μουσείου Μπενάκη (@TheBenakiMuseum).

Παράλληλα, αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα  και τα παρακάτω ψηφιακά προϊόντα:

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ COSMOTE TV
Σε συνεργασία με την COSMOTE TV, το Μουσείο Μπενάκη ετοιμάζει ένα ντοκιμαντέρ που θα «ξεναγεί» τον θεατή στα εκθέματα και την ιστορία, μέσα από τη ματιά των ανθρώπων που εμπνευστήκαν και επιμελήθηκαν την έκθεση «1821 Πριν και Μετά». Τον ρόλο του «επισκέπτη» αναλαμβάνει στο ντοκιμαντέρ ο ηθοποιός Θάνος Χρόνης, ενώ οι επιμελητές της έκθεσης Τάσος Σακελλαρόπουλος και Μαρία Δημητριάδου «ρίχνουν φως» στα γεγονότα και τους πρωταγωνιστές που σημάδεψαν την πρώτη εκατονταετία του νέου ελληνικού κράτους. Το ντοκιμαντέρ θα κάνει Α’ τηλεοπτική προβολή το 2022 στο COSMOTE HISTORY HD, το μοναδικό κανάλι αφιερωμένο αποκλειστικά στην Ελλάδα, την ιστορία, τον πολιτισμό, τα ήθη κι έθιμά της.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΕΣΑ ΑΠO ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ MARKETING GREECE
Το Μουσείο Μπενάκη, σε συνεργασία με την Marketing Greece, τη μη κερδοσκοπική εταιρεία του ΣΕΤΕ, που έχει ως αντικείμενο την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού μέσα από την επανατοποθέτηση και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος, προετοιμάζει τη δημιουργία ενός ωριαίου ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία Ηλία Γιαννακάκη. Το ντοκιμαντέρ θα αποτυπώσει τη σημασία και το νόημα της έκθεσης «1821 Πριν και Μετά» ως μιας κιβωτού μνήμης και ταυτότητας, ως μιας διερεύνησης του τρόπου με τον οποίο, εντέλει, συγκρότησαν οι Έλληνες τη σύγχρονη Ελλάδα μέσα από την Επανάσταση. Αυτή η εξαιρετική συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη και της Marketing Greece αναδεικνύει την αποκρυστάλλωση της ελληνικότητας στα σύγχρονα χρόνια, προβάλλει τη χώρα μας μέσα από την ιστορία και τον πολιτισμό της και περιγράφει πώς ένα πνευματικό ίδρυμα, όπως το Μουσείο Μπενάκη, μπορεί να αρθρώσει όλες αυτές τις θεματικές σε μια μοναδική έκθεση.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (AR) «BENAKI 1821»
Με την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας «Benaki 1821» που δημιούργησε η εταιρεία Moptil, η οποία αναπτύσσει εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να «συνομιλήσουν» με περισσότερα από 30 εκθέματα και να τα γνωρίσουν με διαφορετική ματιά. Μέσα από την οθόνη της συσκευής τους θα δουν έργα τέχνης να «ζωντανεύουν», θα δοκιμάσουν ψηφιακά ρούχα και προσωπικά αντικείμενα ηρώων της Επανάστασης και θα ανακαλύψουν από πολύ κοντά λεπτομέρειες εκθεμάτων, τις οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα να δουν διαφορετικά. H εφαρμογή θα διατίθεται δωρεάν και θα λειτουργεί σε κινητές συσκευές Android και Apple που υποστηρίζουν τις πλατφόρμες AR core και AR kit.

Ειδήσεις σήμερα: 

Νέα μέτρα: Μπαράζ ελέγχων σε όλη τη χώρα και λουκέτο 60 ημερών σε κλαμπ στο Γκάζι

Για 2.000 ευρώ σκότωσε τη νονά και ευεργέτιδά του

Ληστεία μετά φόνου στη Θεσσαλονίκη: Το προφίλ του άνδρα που σκότωσε τον 44χρονο στο ψιλικατζίδικο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης