«Ήπαρ»: Μια σουρεαλιστική παράσταση μουσικού θεάτρου από την Εθνική Λυρική Σκηνή

«Ήπαρ»: Μια σουρεαλιστική παράσταση μουσικού θεάτρου από την Εθνική Λυρική Σκηνή

Θα κάνει πρεμιέρα στην διαδικτυακής της τηλεόραση στις 9 Απριλίου

Hpar_-_Lyriki_1

Πώς μπορεί να επικοινωνούν δύο εραστές, χωρίς να μιλούν, όταν ο ένας από τους δύο βρίσκεται σε βαθύ κώμα; Η απάντηση στο παραπάνω σουρεαλικστικό ερώτημα θα δοθεί μέσα από την παράσταση μουσικού θεάτρου «ΗΠΑΡ», τη διεθνή συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής  με το διακεκριμένο σύνολο σύγχρονης μουσικής Ictus από το Βέλγιο που έρχεται στην διαδικτυακή της τηλεόραση της από τις 9 Απριλίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021. Πρόκειται για μια παράδοξη ερωτική ιστορία, σε λιμπρέτο του συγγραφέα και βραβευμένου σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου και σε σκηνοθεσία της Αγγελικής Παπούλια και του Χρήστου Πασσαλή, δύο από τις πιο καταξιωμένους δημιουργούς της γενιάς τους, με τη συμμετοχή μιας διεθνούς ομάδας καλλιτεχνών.

Η κινηματογραφική εκδοχή του έργου «ΗΠΑΡ» μέσα από την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του The Boy, κατά κόσμον Αλέξανδρου Βούλγαρη, παρουσιάζεται σε διαδικτυακή πρεμιέρα στην on live τηλεόραση της Λυρικής με ελληνικούς και αγγλικούς υποτίτλους.

Έχοντας συνεργαστεί τόσο στον κινηματογράφο όσο και επί σκηνής, από τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου έως τις παραστάσεις της εφευρετικής και ανατρεπτικής ομάδας blitz, η Αγγελική Παπούλια και ο Χρήστος Πασσαλής ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους με τον Ευθύμη Φιλίππου για τη δημιουργία της παράστασης μουσικού θεάτρου ΗΠΑΡ. Μαζί τους και το σύνολο σύγχρονης μουσικής Ictus από το Βέλγιο.

Υποβλητικό, σκοτεινό και συναρπαστικό, το «ΗΠΑP» αφηγείται την τελευταία συζήτηση ανάμεσα στα εσωτερικά όργανα δυο τραγικών εραστών, δίνοντας την αίσθηση στον θεατή ότι εισχωρεί στον πυρήνα δύο ανθρώπων. Το φαντασιακό σύμπαν του έργου εμπλουτίζεται από δυνατές δόσεις σουρεαλιστικού χιούμορ.

«Τα εσωτερικά όργανα στο κείμενο ως ρόλοι παραμένουν μέρος του και πάσχουν από αυτό. Μάλιστα γίνονται και πολύ μικροπρεπή, ένα επίσης πολύ ενδιαφέρον και ελαφρύ στοιχείο, όπως οι μικροπολιτικές μεταξύ τους πολύ αστείες κι αυτές. Γενικότερα υπάρχει ένα παιχνίδι εξουσίας πολύ αστείο. Τα όργανα αυτά όμως χάσκουν, γιατί με τον θάνατο της γυναίκας θα πεθάνουν. Τα τρία από τα έξι όργανα του έργου θα αντιμετωπίσουν τον θάνατο. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε μέσω της μουσικής είναι να μπούμε μέσα στο ανθρώπινο σώμα. Να βρεθούμε μέσα σε έναν εσωτερικό χώρο με ελάχιστο φως, όπως αν μπορούσαμε να μπούμε στο δικό μας σώμα. Γιατί όλα τα όργανά μας παράγουν συχνότητες και μουσικές» σημειώνει ο Χρήστος Πασσαλής.

Οι παραστάσεις του έργου «ΗΠΑΡ», που ήταν προγραμματισμένες για τον Ιούλιο του 2020, ανεστάλησαν λόγω της πανδημίας. Αυτό που ξεκίνησε ως παράσταση μουσικού θεάτρου ολοκληρώθηκε ως πειραματική ταινία για την τη νέα διαδικτυακή τηλεόραση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το «ΗΠΑΡ» βιντεοσκοπήθηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ στις 4 και 5 Δεκεμβρίου 2020 από τον σκηνοθέτη και συνθέτη The Boy, κατά κόσμον Αλέξανδρο Βούλγαρη, προσφέροντας μια κινηματογραφική εμπειρία.

«Το ΗΠΑΡ περιγράφει τη λειτουργία του σώματος, μιας μηχανής. Αυτό που συζητήσαμε με την Αγγελική Παπούλια, τον Χρήστο Πασσαλή και τον Ευθύμη Φιλίππου είναι ότι το ΗΠΑΡ δεν είναι μια θεατρική παράσταση εφόσον δεν παίζεται σε μια σκηνή για θεατές. Είναι κάτι άλλο και η κινηματογράφηση είναι μέρος του και όχι απλά μια καταγραφή του τι συμβαίνει επί σκηνής. Το βλέμμα μας δεν έχει σαν βάση τη θέση του θεατή στην πλατεία, οι κάμερες μπαίνουν μέσα στο σκηνικό, κολλάνε στα πρόσωπα των ηθοποιών, η εικόνα γίνεται κομμάτι της μηχανής» υπογραμμίζει ο Αλέξανδρος Βούλγαρης.

Το βροχερό και ζεστό βράδυ της 7ης Ιουλίου του 1994, μια γυναίκα 44 ετών είχε ένα τραγικό ατύχημα. Το δίκυκλο στο οποίο επέβαινε έχασε την πορεία του και η γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά καθώς πέφτοντας στο οδόστρωμα ένα αιχμηρό αντικείμενο διαπέρασε το συκώτι της. Μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο σε κώμα. Όσες μέρες παρέμεινε εκεί, ήταν συνεχώς δίπλα της ο άντρας που αγάπησε όσο τίποτε άλλο στη ζωή της. Ένας άντρας 62 ετών, υγιής και εύσωμος. Κάθε βράδυ αυτός ο άντρας ξάπλωνε δίπλα της στο κρεβάτι του νοσοκομείου και κοιμόταν μαζί της. Αυτές τις λίγες ώρες, μέχρι να ξημερώσει, έμοιαζαν σαν να ήταν και οι δυο σε κώμα ή σαν να κοιμούνταν απλώς και οι δυο. Οι νυχτερινές νοσοκόμες δεν τον ξυπνούσαν, μόνο τον σκέπαζαν αν τύχαινε κάποιο πόδι του και έβγαινε έξω από την άσπρη νοσοκομειακή κουβέρτα.

Αυτή είναι η τελευταία συζήτηση ανάμεσα στα όργανα και στα μέλη των σωμάτων του άντρα και της γυναίκας, όπως καταγράφηκε στα ιατρικά μηχανήματα λίγο πριν αυτή πεθάνει στις 18 Ιουλίου του 1994 από ανακοπή καρδιάς. Η απομαγνητοφώνηση της συζήτησης έγινε από τον Ευθύμη Φιλίππου. Τα εσωτερικά όργανα των δυο τραγικών εραστών ερμηνεύονται από τους μουσικούς, περφόρμερ και μέλη του Ictus Ensemble Τομ Πάουελς και Μίχαελ Σμιντ, τη μουσικό και sound artist Ανχέλικα Καστεγιό, τον visual artist Ντήντερικ Πέετερς και τους ηθοποιούς και σκηνοθέτες Αγγελική Παπούλια και Χρήστο Πασσαλή.

Προπώληση των εισιτηρίων, τα οποία κοστίζουν 5 ευρώ, ξεκινά αύριο ΕΔΩ  και ΕΔΩ 

 

Ειδήσεις σήμερα:

ΕΟΦ: Δεν σχετίζεται ο θάνατος της 63χρονης στο Ίλιον με τον εμβολιασμό

Μητσοτάκης: Επίσκεψη στη Λιβύη με τον Δένδια την Τρίτη 6 Απριλίου

Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία - Τα self test και οι υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης