Από το κρητικό σαρίκι στη ποδιά του μπάρμαν!

Η ιστορία της Κατερίνας και του Γιώργου Γιανναδάκη που στηρίχθηκαν στο δυναμικό και τη τεχνογνωσία της παραδοσιακής οικογενειακής επιχείρησης με υφαντά για να φτιάξουν με ιδιαίτερο brand name ντιζαϊνάτες ποδιές για ένα σωρό επαγγελματίες

Barbabu is for Barista, Barber and Butcher – Barbabu είναι το όνομα μιας φίρμας που κατασκευάζει κατά παραγγελία επαγγελματικές ποδιές – ποδιές για τον μπάρμαν, για τον μπαρμπέρη, για τον χασάπη… Και όχι μόνο… 

Η φίρμα έχει μια ιδιαίτερη ιστορία για να αφηγηθεί καθώς είναι μια νέα startup στο Ηράκλειο της Κρήτης που ξεπηδά – ως ανάγκη- μέσα από μια πολύχρονη οικογενειακή εμπειρία, την οποία και αξιοποιεί στο έπακρον. 

Τα αδέλφια Κατερίνα & Γιώργος Γιανναδάκη, είναι συνιδρυτές της φίρμας Barbabu Aprons αλλά και οι συνιδιοκτήτες μιας παραγωγικής επιχείρησης με την επωνυμία Υφαντουργία Κρήτης. 

Η πρώτη μου γνωριμία με τα δύο αδέλφια από το Ηράκλειο της Κρήτης έγινε μέσα από μια ανάρτηση στο facebook – μια ανάρτηση για εκδήλωση του Open Coffee στη πόλη τους. Σε αυτή την ανάρτηση διάβασα και έμαθα τα πρώτα πράγματα για εκείνους. Μετά ήρθε η δικτύωση!



«Ο Γιώργος και η Κατερίνα θα μας πουν δύο ιστορίες τεμνόμενες! 
Θα μιλήσουν για το πώς παρέλαβαν την επιχείρηση παραγωγής παραδοσιακών υφαντών των γονιών τους, μία περίοδο που η “παράδοση” είχε αρχίσει να σβήνει και η αγορά να κατακλύζεται από προϊόντα εισαγωγής. 

Πώς κατάφεραν να γίνουν ανταγωνιστικοί και να “μπουν ξανά στο παιχνίδι”.  

Λίγα χρόνια αργότερα, αλλά με ταυτόχρονη λειτουργία, ίδρυσαν την Barbabu Aprons σκοπό την πλήρωση των “νεκρών” χειμερινών μηνών της επιχείρησης και καλύπτοντας το κενό που υπάρχει στο full customizing επαγγελματικής ποδιάς!». 

Οι ίδιοι θέλησαν να απαντήσουν σε ένα βασικό ερώτημα σχετικά με την επιλογή να ξεκινήσουν την Barbabu. Στην απάντηση τους μιλούν για μια “spin off” εταιρεία, όπως είναι η Barbabu και καταγράφουν μια σειρά από λόγους που επέβαλαν την ίδρυση της

Μεταξύ αυτών, η πλήρωση των χειμερινών μηνών που είναι μειωμένη η ζήτηση στην παραδοσιακή οικογενειακή παραγωγική επιχείρηση, η δυνατότητα χρήσης υφιστάμενου παραγωγικού εξοπλισμού, η τεχνογνωσία σε συνδυασμό με το ανθρώπινο δυναμικό αλλά και το «κύμα της εποχής, με το άνοιγμα περισσότερων καφέ, την εκπαίδευση γύρω από τον καφέ και τα κοκτέιλ, την επένδυση στην εικόνα τους». Επιπλέον, η επιλογή τους στηρίχθηκε και στα δεδομένα και τις τάσεις της εποχής όπου μεταξύ άλλων παρατηρείται ή και εκφράζεται αυξημένη ζήτηση χειροποίητων προϊόντων. Τέλος, όπως επισημαίνουν και οι δύο συνιδρυτές η επιλογή τους τροφοδοτήθηκε και από την διάθεση τους « για δημιουργία premium handcrafted προϊόντων, πέραν της μαζικής παραγωγής, η οποία ήταν η κύρια ενασχόλησή μας».



Η αναφορά στη κύρια ενασχόληση έχει να κάνει με τη δουλειά τους στην οικογενειακή επιχείρηση, την Κρητική Υφαντουργία. Η τελευταία ιδρύθηκε το 1980 και κρατήθηκε ζωντανή από τους γονείς τους παρά τον κατακλυσμό των φθηνών προϊόντων από τις Ασιατικές χώρες με τα φθηνά μεροκάματα…

Στη δεκαετία του 2000, πρώτα η Κατερίνα (το 2006) και μετά, ο Γιώργος (το 2009) μπαίνουν στην επιχείρηση και αναλαμβάνουν ευθύνες. Με ψυχραιμία, ευθύνη και μέτρο ενσωματώνουν και το δικό τους όραμα στους εμπορικούς, παραγωγικούς και επιχειρηματικούς προσανατολισμούς της παραδοσιακής οικογενειακής επιχείρησης. 

Από τα στοιχεία αυτής της διαδρομής συγκρατώ τη πρώτη εξαγωγή στις ΗΠΑ το 2013 αλλά και το σχεδιασμό και παραγωγή της πρώτης πετσέτας χαμάμ-παραλίας, ένα προϊόν που είναι must have τα τελευταία χρόνια το 2015. Η κίνηση είχε επιτυχία γιατί ο καταναλωτής έβρισκε ένα ελληνικό ποιοτικό προϊόν καθώς το 95% στην ελληνική αγορά ήταν προϊόντα εισαγωγής από Τουρκία-Ινδία-Πακιστάν. 

Σήμερα, η Κρητική Υφαντουργία χάρις στο νέο αίμα της οικογένειας παρουσιάζει σταθερή ανοδική πορεία, αυξάνοντας το πελατολόγιο αλλά και τη παραγωγή της.

 


Σήμερα, τα δύο αδέλφια έχουν μια μεγαλύτερη σιγουριά για τα πατήματα τους. Η σκυτάλη στη Κατερίνα και τον Γιώργο Γιανναδάκη: «Η ιστορία μας μιλάει για 2 αδέρφια που μεγάλωσαν ανακαλύπτοντας την ομορφιά μέσα από στην δημιουργία προϊόντων μοναδικών και χειροποίητων, μικρόβιο που κληρονόμησαν από τους γονείς τους, κατόχους βιοτεχνίας (κρητικών) παραδοσιακών ποδιών και προϊόντων. Η ιδέα λοιπόν γεννήθηκε θέλοντας να δώσουμε μια νέα πνοή έχοντας ως βάση την παράδοση με μια όμως πιο φρέσκια και μοντέρνα μάτια .Μέσα από το πάντρεμα υλικών όπως το δέρμα, ο καμβάς και το τζίν δημιουργούμε ποδιές σχεδιασμένες η καθεμία προσεκτικά για τον εκάστοτε πελάτη μας, με προσοχή στην λεπτομέρεια αναδεικνύοντας το προσωπικό στυλ που τις κάνει ιδιαίτερες . Απευθυνόμαστε λοιπόν σε άτομα που αναζητούν το ιδιαίτερο το μοναδικό κάνοντας τις απαιτήσεις τους στόχο μας».

Περιδιαβαίνοντας το site αλλά κυρίως τις φωτογραφίες των προϊόντων της οικογενειακής επιχείρησης Κρητική Υφαντουργία αλλά και το site της “spin off” Barbabu θα μπορούσα κάλλιστα να πω για τη διαδρομή των δύο αδελφών ως μια ιστορία από το παραδοσιακό σαρίκι (το πιο δημοφιλές σουβενίρ της μεγαλονήσου) στη μοδάτη ποδιά από καμβά ή ντένιμ για τον μπάρμαν.  
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr