Δοκιμή: FORD FOCUS 1.5 ECOBOOST ACTIVE (150 PS)

Δοκιμή: FORD FOCUS 1.5 ECOBOOST ACTIVE (150 PS)

Κάθε νέα έκδοση του Ford Focus δημιουργεί μια μικρή αναστάτωση. Πόσο μάλλον τώρα που ο κατασκευαστής εισάγει στην γκάμα του και τον παράγοντα «crossover», προσφέροντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα της αγοράς

FORD_FOCUS_ACTIVE_00001

Μπορεί ο χαρακτηρισμός crossover να χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο για αυτοκίνητα που συνδυάζουν στοιχεία από τα SUV, αλλά στην πραγματικότητα έχει μια πιο ευρεία έννοια. Γι’ αυτό τον υιοθετεί και η Ford για το νέο Focus Active, το οποίο παρότι ελαφρώς ψηλωμένο, με ενισχυμένη ανάρτηση και προστατευτικά, λίγο θυμίζει κλασικό SUV ενώ προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο.

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Η ειδοποιός διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης του μικρομεσαίου μοντέλου της Ford από τις υπόλοιπες της γκάμας βρίσκεται στις μικρές αλλά διακριτές ξεχωριστές σχεδιαστικές παρεμβάσεις. Στο κάτω μέρος του εμπρός και του πίσω προφυλακτήρα ξεχωρίζουν οι προστατευτικές ποδιές σε χρώμα αλουμινίου και στα πλαϊνά έχουν τοποθετηθεί προστατευτικά μαρσπιέ στον ίδιο χρωματισμό. Οι εξωτερικές διαφοροποιήσεις ολοκληρώνονται από τις ιδιαίτερα πρακτικές μπάρες οροφής. Την πιο περιπετειώδη εικόνα ενισχύουν οι στάνταρ 17άρες με τους τονισμένους θόλους. Πέρα από αυτά, όμως, το βασικό γνώρισμα που κάνει την έκδοση Active να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες είναι το κατά 30 mm εμπρός και 34 mm πίσω αυξημένο ύψος από το έδαφος, όπως άλλωστε αρμόζει σε κάθε αυτοκίνητο που θα κληθεί να αντεπεξέλθει και σε εκτός δρόμου συνθήκες. Η βασική αρχιτεκτονική της ανάρτησης δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τα «ασφάλτινα» μοντέλα: τα γόνατα MαcPherson και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι (SLA) πίσω παραμένουν. Oι βασικές αλλαγές, εκτός από τις διαφορετικές επιλογές αμορτισέρ και ελατηρίων, έχουν να κάνουν και με τη διαφοροποίηση της γεωμετρίας, η οποία έχει επιφέρει μια μικρή μείωση της ακρίβειας του συστήματος διεύθυνσης, αλλά με σαφές κέρδος στην άνεση και την απόσβεση των ανωμαλιών σε κάθε είδους οδόστρωμα.

Οπτικά, λοιπόν, το Focus Active είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες οι οποίες κάνουν την καμπίνα των επιβατών πιο φωτεινή και ευχάριστη. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής. Ο σχεδιασμός του ταμπλό γίνεται άμεσα αρεστός, όντας σύγχρονος και με μια σαφή σπορ χροιά. Σαφής και εύκολη είναι και η εργονομία. Υπάρχουν διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες παρότι οι περισσότερες λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελεγχθούν μέσα από τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, η οποία περιλαμβάνει το πλήρες πακέτο συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας μέσω του συστήματος infotainment SYNC 3.

Το μοντέλο δοκιμής φορούσε τον βραβευμένο βενζινοκινητήρα EcoBoost των 1,5 lt, με απόδοση 150 PS. Με δεδομένο τον πιο ασφάλτινο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ταιριάζει απόλυτα, όχι μόνο λόγω του πολιτισμένου του χαρακτήρα αλλά και εξαιτίας της άμεσης απόκρισης που προσφέρει. Ακρως ικανοποιητική είναι και η ροπή (24,5 kgm), με κέρδος το σημείο απόδοσής της, το οποίο ξεκινά μόλις από τις 1.600 rpm. Ο κινητήρας, λοιπόν, δείχνει πρόθυμος, με βάθος απόδοσης και καθ’ όλα ικανός να διαχειριστεί τα 1.445 kg του αμαξώματος, ενώ είναι ιδιαίτερα ήσυχος σε λειτουργία. Με την κίνηση να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, το Focus Active τα καταφέρνει αξιόλογα και σε επίπεδο επιδόσεων (0-100 km/h σε 9,7”, τελική 204 km/h).

Τα καλύτερα όμως έρχονται από τη στιγμή που θα καθίσεις στη χαμηλή θέση του οδηγού, η οποία αποδεικνύεται ιδανική για κάθε σωματότυπο. Εκεί, με το τιμόνι να βρίσκεται στη σωστή θέση, με όλα τα χειριστήρια κοντά και εύκολα προσβάσιμα, την ώρα που ξεδιπλώνεται η οθόνη του head-up display, αρχίζεις να καταλαβαίνεις ότι αυτό εδώ το αυτοκίνητο δεν είναι ένα τυπικό οικογενειακό (και αδιάφορο οδηγικά) μοντέλο. Γίνεται σαφές πως η δυναμική οδική συμπεριφορά εξακολουθεί να είναι το βασικό του όπλο. Η στιβαρή αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό και η αμεσότητα στις αντιδράσεις του το κάνουν εξόχως οδηγοκεντρικό. Το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο σε κάνει να ξεχνάς το αυξημένο κέντρο βάρους και να επιτίθεσαι σε διαδρομές με συνεχείς καμπές επειδή ξέρεις ότι εκεί το Focus Active θα δώσει τον καλύτερό του εαυτό. Σε αυτό βοηθά πολύ και το σύστημα Enhanced Transitional Stability το οποίο παρακολουθώντας την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ενεργοποιεί το ESP συντομότερα, προς όφελος της ασφάλειας και της οδηγικής άνεσης.

Η τιμή των 21.393 ευρώ για τη χειροκίνητη έκδοση του Focus Active ακούγεται λογική. Αν θέλεις, όμως, και το (πολύ ομαλό σε αλλαγές και αρκούντως γρήγορο) 8άρι αυτόματο κιβώτιο, θα πρέπει να υπολογίζεις ένα επιπλέον κόστος €3.860, φτάνοντας αισίως τα €25.076. Εκεί η τιμή μπορεί να θεωρηθεί έως και τσιμπημένη αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσεις ότι ο εξοπλισμός του δεν χαρακτηρίζεται πια ως βασικός, καθώς περιλαμβάνει εκτός από τους 6 αερόσακους, ESP, εμπρός-πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες και διζωνικό κλιματισμό και ένα πλήρες και μοναδικό στην κατηγορία του πακέτο τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, με σημαντικότερα τα Adaptive Cruise Control, Adaptive Front Lighting System, Active Park Assist 2 και Evasive Steering Assist.

ΝΑΙ

ΣΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΕ ΑΣΦΑΛΤΟ ΚΑΙ ΧΩΜΑ

ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΥΛΙΣΗ

ΣΤΟΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

ΟΧΙ

ΣΤΗΝ ΑΡΚΕΤΑ ΥΨΗΛΗ ΤΙΜΗ

CAR

ΤΟ FOCUS ACTIVE ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ Ο ΜΕΣΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ. ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΕΙ ΠΑΝΤΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟ.

KEY TECH

Σε ό,τι αφορά τη μετάδοση, οι άνθρωποι της εταιρείας μπορεί να μην έπαιξαν με συνεκτικούς συμπλέκτες τύπου Haldex ή με διαφορικά, αλλά δηλώνουν ότι το νέο Focus Active μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά και σε χωμάτινες διαδρομές. Από τις επιλογές των οδηγικών προγραμμάτων ξεχωρίζει το Slippery, το οποίο ρυθμίζει το ESC και το Traction Control ώστε να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε επιφάνειες μειωμένης τριβής (λάσπη, χιόνι, πάγος), ενώ το πρόγραμμα «Trail» κάνει πιο σταθερή την πορεία του πάνω σε σαθρές επιφάνειες (ρυθμίζοντας την απόκριση του γκαζιού και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του ABS).

TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.497 cc, i3, TURBO 150 PS @ 6.000 rpm, 24,5 kgm @ 1.600 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΟΚΤΩ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 9,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 204 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,9 lt/100 km
CO2: 133 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.397/1.979/1.502 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.700 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 341 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.445 kg
ΤΙΜΗ: Από €25.076

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης