LIVE

Κορωνοϊός

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Toyota Yaris

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Toyota Yaris

Το οικονομικότερο υβριδικό αυτοκίνητο της Toyota είναι πλέον γεγονός. Το δοκιμάζουμε, λίγες ημέρες πριν έρθει στη χώρα μας…

Τελικά πόσο ραγδαία αλλάζουν τα πράγματα στην αυτοκίνηση! Πόσο γρήγορα τεχνολογίες που κάποτε φάνταζαν διαστημικές εφαρμόζονται πλέον στα καθημερινά αυτοκίνητα! Πόσο γρήγορα πανάκριβες τεχνολογίες περνούν στα χέρια των πολλών! Κάπως έτσι έγινε και με την υβριδική τεχνολογία, την οποία πρώτη η Toyoτα έφερε στην αυτοκινητική καθημερινότητά μας.

Από κοντά και η Honda, η οποία μάλιστα «τόλμησε» να παρουσιάσει το πρώτο μικρό υβριδικό αυτοκίνητο, το Jazz. Αυτή η πρόκληση των Ιαπώνων της Honda δεν θα έμενε αναπάντητη από τους Ιάπωνες της Toyota, οι οποίοι ρίχνουν στην αγορά το νέο Yaris, το οποίο οδηγούμε για πρώτη φορά στην Ολλανδία.

Πρόκειται για ένα διαφορετικό Yaris από αυτό που γνωρίζουμε. Μάλλον, για να είμαστε πιο σαφείς, πρόκειται για ένα Yaris με αρκετές σχεδιαστικές και διακοσμητικές (στο εσωτερικό) αλλαγές. Το υβριδικό μοντέλο διαθέτει ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, νέα εμπρόσθια μάσκα, ενώ με κάποιες διακριτικές γραμμές που πρόσθεσαν στο αυτοκίνητο κατέβασαν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,286 προς όφελος της οικονομικότερης κατανάλωσης. Αυτό το Yaris κινείται με το γνώριμο υβριδικό σύστημα του Prius και του Auris, με τη διαφορά πως αυτό δεν χωρούσε στο Yaris.

Από την άλλη, ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν θα ήταν δόκιμο και για μαρκετινίστικους λόγους να φέρει 1,8 lt κινητήρα. Ετσι, οι μηχανικοί της Toyota πήραν τον 1,8 lt βενζινοκινητήρα, κατέβασαν τον κυβισμό του στα 1,5 lt, μίκρυναν το ύψος του κατά 15 εκατοστά (για να χωράει στο αμάξωμα του Yaris), περιόρισαν το βάρος του κατά 17 κιλά και συνολικά το υβριδικό σύστημα κατά 42 κιλά. Και αυτό βέβαια προς όφελος της οικονομίας. Οι Ιάπωνες μηχανικοί μάς διευκρίνισαν πως για να γίνουν όλα αυτά άλλαξαν το 70% το συστήματος. Οπότε δικαίως μιλούν για ένα νέο υβριδικό σύστημα…

Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι στους 100 ίππους, με τη μέση κατανάλωση να είναι στα 3,5 lt/100 km, ενώ η εκπομπή ρύπων είναι στα μόλις 79 g/km  (χωρίς τέλη κυκλοφορίας). Η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα περισσότερο, εφόσον κινηθείς στην πόλη και επιλέξεις τη λειτουργία EV Mode, η οποία δίνει εντολή στο σύστημα να χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερο τον ηλεκτροκινητήρα και λιγότερο τον βενζινοκινητήρα. Σημειώστε δε πως το αυτοκίνητο, εφόσον κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή όταν κινείται με κάτω από τα 50 km/h, δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Στον δρόμο το αυτοκίνητο είναι απλά εξαιρετικό, αθόρυβο, με μια ανάρτηση ποίημα. Είναι σαφές πως οι μηχανικοί της Toyota έπρεπε να αλλάξουν τις ρυθμίσεις της ανάρτησης λόγω και του πιο αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό, με τις ανωμαλίες να απορροφούνται εκπληκτικά, παρά τη λίγο πιο σκληρή ρύθμιση που έχουν κάνει.
Το στάνταρτ αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται καλά με το υβριδικό σύστημα, ενώ και χωροταξικά δεν έχει αλλάξει τίποτα, αφού η επιλογή των μηχανικών να τοποθετήσουν τη συστοιχία μπαταριών υδριδίου μετάλλου κάτω από τα πίσω καθίσματα, αλλά και η μικρή αύξηση του μήκους σε σχέση με το γνώριμο Yaris, διατήρησαν ίδιους τους εσωτερικού χώρους αλλά και αυτόν των αποσκευών στα 286 lt. To πρώτο μικρό υβριδικό της Toyota αναμένεται στη χώρα μας τις επόμενες ημέρες, με την τιμή του να ξεκινάει από τα 17.500 ευρώ, με πληρέστατο εξοπλισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 
1.497 cc
Ισχύς: 100 PS/4.800 rpm
Ροπή: 16.7 kgm/2.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,8 sec
Τελική ταχύτητα: 
165 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 3,5 lt
Εκπομπές CO2: 79 gr/km
Βάρος: 1,100 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.905/1.695/1.510 mm
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 17.500 ευρώ






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης