Το σύστημα 4Control της Renault
Η πίσω ανάρτηση της Renault Laguna Coupe (στην έκδοση GT) είναι ένας καλός λόγος για να ξαναθυμηθούμε τα συστήματα τετραδιεύθυνσης (klik caroto.gr). Παρατηρείστε την μεγεθυμένη λεπτομέρεια του πίσω άξονα και ειδικά την «σπαστή» αντιστρεπτική ράβδο που μπορεί να διακρίνει κανείς
Η πίσω ανάρτηση της νέας Renault Laguna Coupe (στην έκδοση GT) είναι ένας καλός λόγος για να ξαναθυμηθούμε τα συστήματα τετραδιεύθυνσης (caroto.gr). Παρατηρείστε την μεγεθυμένη λεπτομέρεια του πίσω άξονα και ειδικά την «σπαστή» αντιστρεπτική ράβδο που μπορεί να διακρίνει κανείς τον σύνδεσμο, περίπου στο μέσον της. Από την άλλη μεριά του κοίλου ημιάκαμπτου αρθρώνεται ένας ηλεκτρομαγνητικός ενεργοποιητής που ελέγχεται ηλεκτρονικά από την ECU του συστήματος 4WS.
Η ECU αποφασίζει αν θα αλλάξει, πότε και πόσο την θέση του ενεργοποιητή ανάλογα με την διεύθυνση, την ταχύτητα και γενικότερα την δυναμική ευστάθεια του αυτοκινήτου. Αλλάζοντας την θέση ενεργοποιητή μεταβάλλεται και η γεωμετρία της αντιστρεπτικής η οποία αλλάζει κατά μερικές μοίρες την γωνία σύγκλισης των τροχών.
Συγκεκριμένα, οι πίσω τροχοί αλλάζουν γωνία (αντίθετη από τον εμπρός) έως και 3,5 μοίρες μέχρι τα 60 χλμ./ώρα για μεγαλύτερη ευελιξία.
Στις υψηλότερες στροφές οι πίσω τροχοί στρίβουν ελαφρώς (συνήθως μέχρι 2 μοίρες) προς τη διεύθυνση που ακολουθούν και οι εμπρός, βελτιώνοντας τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και αυξάνοντας τα περιθώρια πρόσφυσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr