«Ενεργειακή κλάση» και στα ελαστικά!
Σε μία εποχή που το περιβάλλον αποτελεί προτεραιότητα όλων μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά στο σχέδιο οδηγίας που προβλέπει την κατάταξη των ελαστικών αυτοκινήτων σε κατηγορίες με κριτήρια την κατανάλωση καυσίμου, την πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα και τον παραγόμενο θόρυβο κατά την κύλισή τους.
Σε μία εποχή που το περιβάλλον αποτελεί προτεραιότητα όλων μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά στο σχέδιο οδηγίας που προβλέπει την κατάταξη των ελαστικών αυτοκινήτων σε κατηγορίες με κριτήρια την κατανάλωση καυσίμου, την πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα και τον παραγόμενο θόρυβο κατά την κύλισή τους. Η οδηγία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου 2012 και οι κατασκευαστές των ελαστικών θα υποχρεούνται να αναγράφουν τα προβλεπόμενα στοιχεία στα πλαϊνά των προϊόντων τους . Συγκεκριμένα, όπως στην ευρωπαϊκή προδιαγραφή σχετικά με την ενεργειακή κλάση των ηλεκτρικών συσκευών, έτσι και στα ελαστικά θα υπάρχουν κατηγορίες που θα τα κατατάσσουν από την ανώτερη πράσινη Α κατηγορία έως την κατώτερη κόκκινη G κατηγορία.
Οι προμηθευτές ελαστικών για επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά και βαρέα οχήματα (ελαστικά C1,C2 και C3) θα πρέπει να παρέχουν τις εν λόγω πληροφορίες προς τους καταναλωτές σε κάθε διαφημιστικό υλικό, καθώς και στο διαδίκτυο, ενώ τα καταστήματα λιανικής πώλησης θα οφείλουν να επιδεικνύουν την επιγραφή με τα νέα στοιχεία στον αγοραστή πριν από την πώληση καθώς και να την περιλαμβάνουν στο τιμολόγιο. Θα εξαιρούνται τα αναγομωμένα ελαστικά, τα επαγγελματικά εκτός δρόμου ελαστικά και τα ελαστικά αγώνων.
Για να προωθηθούν τα λιγότερο θορυβώδη ελαστικά το Κοινοβούλιο διαπραγματεύτηκε την αναθεώρηση των επιπέδων θορύβου για τα «αθόρυβα» ελαστικά (θα παράγουν θόρυβο λιγότερο από 68 ντεσιμπέλ) τα οποία θα επισημαίνονται από ένα μαύρο και δύο λευκά «κύματα» δίπλα από την ένδειξη των ντεσιμπέλ. Κίνητρα για την προώθηση ελαστικών με ακόμη πιο καλές επιδόσεις στους καταναλωτές θα μπορούν να αποφασιστούν ενδεχομένως και σε εθνικό επίπεδο. Το νέο σύστημα επισήμανσης είναι ένα απλό μέτρο που θα προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα στο περιβάλλον και τους καταναλωτές τόνισε ο βέλγος χριστιανοδημοκράτης εισηγητής επί του θέματος Ίβο Μπελέτ, προσθέτοντας ότι το κόστος για τους κατασκευαστές θα είναι ελάχιστο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr