Οπως στα… ψυγεία και στα αυτοκίνητα!
Οπως στα… ψυγεία και στα αυτοκίνητα!
Τα αυτοκίνητα απέκτησαν ετικέτα ενεργειακής κλάσης, η οποία μάλιστα καθορίζει τα τέλη κυκλοφορίας από 1/11/2010...
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στη Διεθνή Εκθεση του Παρισιού ήταν αναμφισβήτητα η ετικέτα ενεργειακής κλάσης (ΕΕΚ) για τα αυτοκίνητα. Πλέον, οι κατασκευαστές αυτοκινήτου αντί για ίππους και επιδόσεις, προβάλλουν ρύπους και κατανάλωση. Η μισή αλήθεια είναι ότι εναρμονίζονται με το πνεύμα της εποχής η άλλη μισή ότι υποχρεώνονται από την Ε.Ε.
Παρατηρώντας κανείς την ΕΕΚ, βλέπει ότι αναλόγως με τα γραμμάρια CO2 που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα κατατάσσονται σε επτά κατηγορίες - στην Α είναι τα λιγότερο ρυπογόνα στην G τα πλέον ρυπογόνα οχήματα.
Οι ρύποι είναι απευθείας και γραμμικά συνδεδεμένοι με την κατανάλωση: όσο περισσότερο καις τόσο περισσότερο ρυπαίνεις. Ετσι, στην κλάση Α θα βρείτε αυτοκίνητα με μέση κατανάλωση κάτω από τα 5 lt/100 km ενώ, στην G πάνω από τα 15 lt/100 km.
Εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης η ενεργειακή ετικέτα ήδη συνοδεύει πολλά προϊόντα, όπως ψυγεία και κλιματιστικά. Ισως γνωρίζετε ότι από το 2012 και τα ελαστικά θα φέρουν αντίστοιχη ετικέτα, όπου θα λαμβάνονται υπ’ όψιν η οικονομία στα καύσιμα, ο θόρυβος κύλισης και οι επιδόσεις υπό βροχή.
Φυσικά τα νέα τέλη κυκλοφορίας που επέβαλλε η κυβέρνηση στηρίζονται στην ετικέτα ενεργειακής κλάσης και για τις επιμέρους κατηγορίες χρέωσης έχει χρησιμοποιηθεί αυτούσια η βαθμονόμησή της.
Οπως είναι αδύνατον να φτιαχτεί σπορ ελαστικό κλάσης Α, έτσι δεν έχει φτιαχτεί μέχρι τώρα ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο κλάσης Α.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές ποντάρουν πάρα πολύ στα αυτοκίνητα κλάσης Α και γι’ αυτό οι πολύ χαμηλοί ρύποι των υβριδικών και οι «μηδενικοί» των ηλεκτρικών θα μας απασχολήσουν πολύ στο μέλλον. Το μηδενικοί είναι εντός εισαγωγικών, καθώς πρέπει να εξετάζεται συνολικά το ενεργειακό αποτύπωμα της παραγωγής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και του ρεύματος. Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα…
ΕΤΙΚΕΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΚΛΑΣΗΣ
Α μέχρι 100 gr CO2/km
Παρατηρώντας κανείς την ΕΕΚ, βλέπει ότι αναλόγως με τα γραμμάρια CO2 που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα κατατάσσονται σε επτά κατηγορίες - στην Α είναι τα λιγότερο ρυπογόνα στην G τα πλέον ρυπογόνα οχήματα.
Οι ρύποι είναι απευθείας και γραμμικά συνδεδεμένοι με την κατανάλωση: όσο περισσότερο καις τόσο περισσότερο ρυπαίνεις. Ετσι, στην κλάση Α θα βρείτε αυτοκίνητα με μέση κατανάλωση κάτω από τα 5 lt/100 km ενώ, στην G πάνω από τα 15 lt/100 km.
Εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης η ενεργειακή ετικέτα ήδη συνοδεύει πολλά προϊόντα, όπως ψυγεία και κλιματιστικά. Ισως γνωρίζετε ότι από το 2012 και τα ελαστικά θα φέρουν αντίστοιχη ετικέτα, όπου θα λαμβάνονται υπ’ όψιν η οικονομία στα καύσιμα, ο θόρυβος κύλισης και οι επιδόσεις υπό βροχή.
Φυσικά τα νέα τέλη κυκλοφορίας που επέβαλλε η κυβέρνηση στηρίζονται στην ετικέτα ενεργειακής κλάσης και για τις επιμέρους κατηγορίες χρέωσης έχει χρησιμοποιηθεί αυτούσια η βαθμονόμησή της.
Οπως είναι αδύνατον να φτιαχτεί σπορ ελαστικό κλάσης Α, έτσι δεν έχει φτιαχτεί μέχρι τώρα ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο κλάσης Α.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές ποντάρουν πάρα πολύ στα αυτοκίνητα κλάσης Α και γι’ αυτό οι πολύ χαμηλοί ρύποι των υβριδικών και οι «μηδενικοί» των ηλεκτρικών θα μας απασχολήσουν πολύ στο μέλλον. Το μηδενικοί είναι εντός εισαγωγικών, καθώς πρέπει να εξετάζεται συνολικά το ενεργειακό αποτύπωμα της παραγωγής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και του ρεύματος. Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα…
ΕΤΙΚΕΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΚΛΑΣΗΣ
Α μέχρι 100 gr CO2/km
B από 100 έως 120 gr CO2/km
C από 120 έως 140 gr CO2/km
D από 140 έως 160 gr CO2/km
E από 160 έως 200 gr CO2/km
F από 200 έως 250 gr CO2/km
G πάνω από 250 gr CO2/km
C από 120 έως 140 gr CO2/km
D από 140 έως 160 gr CO2/km
E από 160 έως 200 gr CO2/km
F από 200 έως 250 gr CO2/km
G πάνω από 250 gr CO2/km
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα