Στα απόκρυφα μιας μπαταρίας!
Στα απόκρυφα μιας μπαταρίας!
Αρκεί να σκεφτείς πως σε ένα κινητό τηλέφωνο ζυγίζουν μερικές δεκάδες γραμμάρια· σε ένα laptop μερικές εκατοντάδες (ένα το κρατούμενο). Αρκεί να σκεφτείς πως οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων (li-ion) χρησιμοποιούνται ευρέως στην αγορά πάνω-κάτω εδώ και μια δεκαετία (δύο τα κρατούμενα)...
Αρκεί να σκεφτείς πως σε ένα κινητό τηλέφωνο ζυγίζουν μερικές δεκάδες γραμμάρια· σε ένα laptop μερικές εκατοντάδες (ένα το κρατούμενο). Αρκεί να σκεφτείς πως οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων (li-ion) χρησιμοποιούνται ευρέως στην αγορά πάνω-κάτω εδώ και μια δεκαετία (δύο τα κρατούμενα).
Τώρα, πάρτε και τα δύο κρατούμενα μαζί, συνδυάστε τα και προφανώς γίνεται αντιληπτό τι τεχνογνωσία απαιτείται για να εξελιχθούν οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που ζυγίζουν αρκετές δεκάδες κιλά (π.χ. του Nissan Leaf και του Chevrolet Volt πλησιάζουν τα 300 και 200 kg αντίστοιχα) με το 1/3 της απόδοσής τους να χάνεται σε βάθος μία δεκαετίας.
Που καταλήγει κανείς;
Αναλύοντας μία μικρή μπαταρία σε ρόλο κομπάρσου (όπως συμβαίνει σχεδόν σε κάθε υβριδικό, π.χ. το επερχόμενο Audi Q5 Hybrid) ίσως να διαπιστώστε και εσείς πως πρακτικά τα EV δεν είναι τόσο κοντινά όσο θα θέλαμε (1 & 2). Λέτε να ισχύει το αντίθετο; Πόσο θα βελτιωθεί η προσφερόμενη από τις μπαταρίες αυτονομία; Με τον χρόνο επαναφόρτισης τι γίνεται; Το κόστους τους θα μειωθεί; Όπως και να χει είναι μία καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για ορισμένα χαρακτηριστικά των μπαταριών στις οποίες θα αναφερόμαστε όλο και πιο συχνά…
Ερωτήσεις & απαντήσεις
-Τι είναι η μπαταρία ή συσσωρευτής;
vw-battery-touareg-hybridΈνα ρεζερβουάρ ενέργειας που βασίζεται σε μία απλή αρχή λειτουργίας. Στην δημιουργία διαφοράς δυναμικού (τάσης) ανάμεσα σε δύο διαφορετικά στοιχεία (ηλεκτρόδια) όταν αυτά βρίσκονται σε ένα διάλυμα ηλεκτρολύτη. Μία μπαταρία αποτελείται από ένα ή περισσότερα ηλεκτροχημικά στοιχεία που με λίγα λόγια μετατρέπουν την χημική σε ηλεκτρική ενέργεια.
Τώρα, πάρτε και τα δύο κρατούμενα μαζί, συνδυάστε τα και προφανώς γίνεται αντιληπτό τι τεχνογνωσία απαιτείται για να εξελιχθούν οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που ζυγίζουν αρκετές δεκάδες κιλά (π.χ. του Nissan Leaf και του Chevrolet Volt πλησιάζουν τα 300 και 200 kg αντίστοιχα) με το 1/3 της απόδοσής τους να χάνεται σε βάθος μία δεκαετίας.
Που καταλήγει κανείς;
Αναλύοντας μία μικρή μπαταρία σε ρόλο κομπάρσου (όπως συμβαίνει σχεδόν σε κάθε υβριδικό, π.χ. το επερχόμενο Audi Q5 Hybrid) ίσως να διαπιστώστε και εσείς πως πρακτικά τα EV δεν είναι τόσο κοντινά όσο θα θέλαμε (1 & 2). Λέτε να ισχύει το αντίθετο; Πόσο θα βελτιωθεί η προσφερόμενη από τις μπαταρίες αυτονομία; Με τον χρόνο επαναφόρτισης τι γίνεται; Το κόστους τους θα μειωθεί; Όπως και να χει είναι μία καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για ορισμένα χαρακτηριστικά των μπαταριών στις οποίες θα αναφερόμαστε όλο και πιο συχνά…
Ερωτήσεις & απαντήσεις
-Τι είναι η μπαταρία ή συσσωρευτής;
vw-battery-touareg-hybridΈνα ρεζερβουάρ ενέργειας που βασίζεται σε μία απλή αρχή λειτουργίας. Στην δημιουργία διαφοράς δυναμικού (τάσης) ανάμεσα σε δύο διαφορετικά στοιχεία (ηλεκτρόδια) όταν αυτά βρίσκονται σε ένα διάλυμα ηλεκτρολύτη. Μία μπαταρία αποτελείται από ένα ή περισσότερα ηλεκτροχημικά στοιχεία που με λίγα λόγια μετατρέπουν την χημική σε ηλεκτρική ενέργεια.
-Ποια πρέπει να είναι τα κύρια χαρακτηριστικά τους;
zinc-air-battery-revoltΜια συστοιχία συσσωρευτών που προορίζεται για ένα EV θα πρέπει να έχει υψηλή πυκνότητα ενέργειας, μεγάλο κύκλο ζωής, απουσία φαινομένων «μνήμης» (επίδρασης των προηγούμενων φορτίσεων/εκφορτίσεων στην απόδοση της μπαταρίας), γρήγορη φόρτιση, υψηλό βαθμό απόδοσης, μεγάλη αξιοπιστία, χαμηλό κόστος, υψηλή απόδοση φόρτισης/εκφόρτισης, μεγάλο εύρος λειτουργίας μεταξύ χαμηλών και υψηλών θερμοκρασιών, πολύ χαμηλό ρυθμό αυτό-εκφόρτισης, καλό βαθμό θερμοκρασίας αποθήκευσης, χαμηλή εσωτερική αντίσταση, δυνατότητα ανακύκλωσης κ.α.
Περισσότερα στο caroto.gr (klik)
zinc-air-battery-revoltΜια συστοιχία συσσωρευτών που προορίζεται για ένα EV θα πρέπει να έχει υψηλή πυκνότητα ενέργειας, μεγάλο κύκλο ζωής, απουσία φαινομένων «μνήμης» (επίδρασης των προηγούμενων φορτίσεων/εκφορτίσεων στην απόδοση της μπαταρίας), γρήγορη φόρτιση, υψηλό βαθμό απόδοσης, μεγάλη αξιοπιστία, χαμηλό κόστος, υψηλή απόδοση φόρτισης/εκφόρτισης, μεγάλο εύρος λειτουργίας μεταξύ χαμηλών και υψηλών θερμοκρασιών, πολύ χαμηλό ρυθμό αυτό-εκφόρτισης, καλό βαθμό θερμοκρασίας αποθήκευσης, χαμηλή εσωτερική αντίσταση, δυνατότητα ανακύκλωσης κ.α.
Περισσότερα στο caroto.gr (klik)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα