"Πράσινη" απόσυρση μελετάει η Κυβέρνηση
"Πράσινη" απόσυρση μελετάει η Κυβέρνηση
Yπό αυτές τις πιέσεις, τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομίας βγάζουν από το συρτάρι –όπως αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ»- νωρίτερα από ό,τι είχαν προγραμματίσει τον φάκελο «Aπόσυρση». Το σενάριο που τίθεται άμεσα προς επεξεργασία είναι ο συνδυασμός της απόσυρσης παλαιών οχημάτων με παράλληλη μείωση του τέλους ταξινόμησης για την αγορά νέων. Μάλιστα, ο βαθμός μείωσης του τέλους ταξινόμησης θα εξαρτάται από το πόσο πράσινο θα είναι το νέο αυτοκίνητο...
Yπό αυτές τις πιέσεις, τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομίας βγάζουν από το συρτάρι –όπως αποκαλύπτει το «ΘΕΜΑ»- νωρίτερα από ό,τι είχαν προγραμματίσει τον φάκελο «Aπόσυρση». Το σενάριο που τίθεται άμεσα προς επεξεργασία είναι ο συνδυασμός της απόσυρσης παλαιών οχημάτων με παράλληλη μείωση του τέλους ταξινόμησης για την αγορά νέων. Μάλιστα, ο βαθμός μείωσης του τέλους ταξινόμησης θα εξαρτάται από το πόσο πράσινο θα είναι το νέο αυτοκίνητο.
Ουσιαστικά, πρόκειται για συνδυασμό των μέτρων που έλαβαν οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ και Οικονομίας της Ν.Δ. κύριοι Γιώργος Σουφλιάς και Γιάννης Παπαθανασίου.
Για παράδειγμα, αποσύροντας το παλαιό αυτοκίνητο και αγοράζοντας νέο με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θα επιτυγχάνει κανείς μείωση τέλους ταξινόμησης κατά 40%. Για ρύπους 140-160 g/km η μείωση θα πέφτει στο 30%, για 160-180g/km στo 20% κ.ο.κ. Βεβαίως, η οριστική κλιμάκωση της έκπτωσης βρίσκεται ακόμη υπό εξέταση, ενώ δεν έχει αποφασιστεί αν στο μέτρο θα συμπεριληφθούν αυτοκίνητα των 2.000 cc και πάνω.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «ΘΕΜΑτος», η απόσυρση θα συνδυάζεται μόνο με την αγορά καινούριου αυτοκινήτου και όχι μεταχειρισμένου, αφού σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει τέλος ταξινόμησης. Αντίθετα, το μέτρο Σουφλιά πιδοτούσε τόσο την απόσυρση όσο και την αγορά.
Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση αφενός δεν θα χρειαστεί να επιδοτήσει άμεσα την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων, αφετέρου θα αυξήσει τα έσοδά της από την επικείμενη αύξηση των πωλήσεων. Επιπλέον, αίρει την αδικία υπέρ των οικονομικά ασθενέστερων (αφού οι πιο άνετοι άλλαξαν το αυτοκίνητό τους με καινούριο και απολαμβάνουν μικρή μείωση τελών), επιβεβαιώνει το «πράσινο» πρόσωπο που είχε ως σημαία προεκλογικά αλλά και τη δέσμευσή της ότι δεν θα καταργούσε την απόσυρση, παρά θα βελτίωνε το... μέτρο επί το περιβαλλοντικότερον.
«Αιμορραγεί» η αγορά, με τις πωλήσεις να πέφτουν στο 50%
Eφόσον τελικά η κυβέρνηση προχωρήσει στο μέτρο της απόσυρσης, θα αμβλυνθούν και οι διαμαρτυρίες των εμπλεκομένων με την αγορά και τη χρήση του αυτοκινήτου (πάνω από 170.000 εργαζόμενοι), ενώ θα φρενάρει και τις απολύσεις στον κλάδο αυτοκίνητου, που δυστυχώς έχουν ήδη ξεκινήσει. Το ζητούμενο βέβαια από την αγορά είναι μέτρα με σταθερή απόδοση σε διάρκεια χρόνου, ώστε να είναι ξεκάθαροι οι κανόνες του παιχνιδιού στους καταναλωτές.
Ουσιαστικά, πρόκειται για συνδυασμό των μέτρων που έλαβαν οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ και Οικονομίας της Ν.Δ. κύριοι Γιώργος Σουφλιάς και Γιάννης Παπαθανασίου.
Για παράδειγμα, αποσύροντας το παλαιό αυτοκίνητο και αγοράζοντας νέο με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θα επιτυγχάνει κανείς μείωση τέλους ταξινόμησης κατά 40%. Για ρύπους 140-160 g/km η μείωση θα πέφτει στο 30%, για 160-180g/km στo 20% κ.ο.κ. Βεβαίως, η οριστική κλιμάκωση της έκπτωσης βρίσκεται ακόμη υπό εξέταση, ενώ δεν έχει αποφασιστεί αν στο μέτρο θα συμπεριληφθούν αυτοκίνητα των 2.000 cc και πάνω.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «ΘΕΜΑτος», η απόσυρση θα συνδυάζεται μόνο με την αγορά καινούριου αυτοκινήτου και όχι μεταχειρισμένου, αφού σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει τέλος ταξινόμησης. Αντίθετα, το μέτρο Σουφλιά πιδοτούσε τόσο την απόσυρση όσο και την αγορά.
Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση αφενός δεν θα χρειαστεί να επιδοτήσει άμεσα την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων, αφετέρου θα αυξήσει τα έσοδά της από την επικείμενη αύξηση των πωλήσεων. Επιπλέον, αίρει την αδικία υπέρ των οικονομικά ασθενέστερων (αφού οι πιο άνετοι άλλαξαν το αυτοκίνητό τους με καινούριο και απολαμβάνουν μικρή μείωση τελών), επιβεβαιώνει το «πράσινο» πρόσωπο που είχε ως σημαία προεκλογικά αλλά και τη δέσμευσή της ότι δεν θα καταργούσε την απόσυρση, παρά θα βελτίωνε το... μέτρο επί το περιβαλλοντικότερον.
«Αιμορραγεί» η αγορά, με τις πωλήσεις να πέφτουν στο 50%
Eφόσον τελικά η κυβέρνηση προχωρήσει στο μέτρο της απόσυρσης, θα αμβλυνθούν και οι διαμαρτυρίες των εμπλεκομένων με την αγορά και τη χρήση του αυτοκινήτου (πάνω από 170.000 εργαζόμενοι), ενώ θα φρενάρει και τις απολύσεις στον κλάδο αυτοκίνητου, που δυστυχώς έχουν ήδη ξεκινήσει. Το ζητούμενο βέβαια από την αγορά είναι μέτρα με σταθερή απόδοση σε διάρκεια χρόνου, ώστε να είναι ξεκάθαροι οι κανόνες του παιχνιδιού στους καταναλωτές.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς αυτοκινήτου, οι πωλήσεις από τον Νοέμβριο και μετά σημειώνουν πτώση που αγγίζει το 30%, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι θα φτάσει και το 50% αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα. Η αύξηση των πωλήσεων που έχει επισήμως καταγραφεί τους τελευταίους δύο μήνες είναι πλασματική, όπως διευκρινίζουν οι ίδιοι άνθρωποι, αφού έρχεται ως αποτέλεσμα του «μπουκώματος» του μηχανισμού κατά τη διάρκεια της απόσυρσης Σουφλιά.
Εκτιμάται πως η χασούρα για τα κρατικά ταμεία από την πτώση των πωλήσεων αγγίζει τα 35 εκατ. ευρώ μηνιαίως, ενώ το συνολικό κόστος είναι πολλαπλάσιο αν προστεθεί και η χρήση (φόροι από καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, ελαστικά, συνεργεία κ.λπ.). Πέρυσι, κατά τους πρώτους μήνες της κρίσης, τα κρατικά έσοδα από την πώληση νέων αυτοκινήτων είχαν περιοριστεί σε περίπου 98 εκατ. ευρώ.
Το τετράμηνο κατά το οποίο μειώθηκε το τέλος ταξινόμησης κατά 50%, παρά τη μείωση του φόρου, το κράτος αύξησε τα έσοδά του κατά σχεδόν 15 εκατ. μηνιαίως, μόνο από την πώληση των νέων αυτοκινήτων. Ακόμα μεγαλύτερο ήταν το ποσό αυτό για όσο διάστημα ίσχυε το μέτρο της απόσυρσης, με τη διαφορά ότι το μοντέλο Σουφλιά κόστιζε αρκετά, αφού επιδοτούσε και την απόσυρση.
Εκτιμάται πως η χασούρα για τα κρατικά ταμεία από την πτώση των πωλήσεων αγγίζει τα 35 εκατ. ευρώ μηνιαίως, ενώ το συνολικό κόστος είναι πολλαπλάσιο αν προστεθεί και η χρήση (φόροι από καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, ελαστικά, συνεργεία κ.λπ.). Πέρυσι, κατά τους πρώτους μήνες της κρίσης, τα κρατικά έσοδα από την πώληση νέων αυτοκινήτων είχαν περιοριστεί σε περίπου 98 εκατ. ευρώ.
Το τετράμηνο κατά το οποίο μειώθηκε το τέλος ταξινόμησης κατά 50%, παρά τη μείωση του φόρου, το κράτος αύξησε τα έσοδά του κατά σχεδόν 15 εκατ. μηνιαίως, μόνο από την πώληση των νέων αυτοκινήτων. Ακόμα μεγαλύτερο ήταν το ποσό αυτό για όσο διάστημα ίσχυε το μέτρο της απόσυρσης, με τη διαφορά ότι το μοντέλο Σουφλιά κόστιζε αρκετά, αφού επιδοτούσε και την απόσυρση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα