LIVE

Κορωνοϊός

Ακριβαίνουν τα "πράσινα" ΙΧ!

Ακριβαίνουν τα "πράσινα" ΙΧ!

Ανεβαίνουν οι τιμές στα μικρού κυβισμού, πέφτουν ελαφρά στα μεγάλα

Αναστάτωση (για ακόμα μία φορά) έχει προκληθεί στην πολύπαθη Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΜΑτος», περί αλλαγής του Ειδικού Τέλος Ταξινόμησης, με ένα νέο, «πράσινο» νόμο, που ουσιαστικά θα αυξήσει την τιμή των μικρών και μη ενεργοβόρα αυτοκίνητα και θα μειώσει τα μεγάλου κυβισμού.

Επίσημα με μία λιτή ανακοίνωση το Υπουργείο Περιβάλλοντος αρνείται ότι προτείνει αυτό το νόμο στο Οικονομικών, όμως οι πληροφορίες μας κάνουν λόγο ότι το σχέδιο νόμου είναι έτοιμο προς κατάθεση…

Σύμφωνα με αυτό ο υπουργός Περιβάλλοντος προτείνει να αλλάξει το -αναμφίβολα άδικο- Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης (ΕΤΤ), που επιβαρύνει την τελική τιμή του αυτοκινήτου ακόμα και με 100% της εργοστασιακής του αξίας. Ο ίδιος θέλει να αντικαταστήσει το ΕΤΤ με νέο φόρο που θα προκύπτει από τις εκπομπές των ρύπων αλλά και από τα κυβικά του αυτοκινήτου. Αυτό φυσιολογικά θα είχε ως αποτέλεσμα η τιμή των λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων να μειωθεί και αντίστοιχα αυτή των πιο ενεργοβόρων να αυξηθεί, θέτοντας τα λεγόμενα «κίνητρα και αντικίνητρα» που ισχύουν σχεδόν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη.

Έλα όμως που για άλλη μία φορά η Ελλάδα πάει να κάνει την παγκόσμια πρωτοτυπία και να επιβραβεύσει τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα σε αντίθεση με τα μικρού!...
Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα
 
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, το ΕΤΤ θα αντικατασταθεί από έναν… περιβαλλοντικό φόρο, ο οποίος θα αυξάνει ποσοστιαία, με μια εξίσωση, την τελική τιμή του αυτοκινήτου, ανάλογα με τον κυβισμό και τους ρύπους. Το αποτέλεσμα της εξίσωσης αυτής θα προκύπτει αφού διαιρεθούν οι εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου με το 10 και προστεθεί αυτό με τον συντελεστή που έχει οριστεί.
Για παράδειγμα, έχουμε ένα πράσινο αυτοκίνητο 1.201 κυβικών εκατοστών που εκπέμπει μόλις 125 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Το νούμερο αυτό θα διαιρεθεί με το 10, δηλαδή 12,5, και σε αυτό το νούμερο θα προστεθεί ο συντελεστής που στην προκείμενη περίπτωση είναι το 3.

Με λίγα λόγια, η εργοστασιακή τιμή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου θα επιβαρυνθεί με 15,5%, όταν σήμερα με το ΕΤΤ επιβαρύνεται κατά 12%. Σημειώστε δε πως όσο πιο καλά εξοπλισμένο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο αυξάνεται και η εργοστασιακή του τιμή. Και όταν λέμε «καλά εξοπλισμένο», δεν εννοούμε μόνο το δερμάτινο σαλόνι και τις ζάντες αλουμινίου, αλλά και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, που ιδιαίτερα στη χώρα μας των κάκιστων δρόμων σώζουν ζωές…

Πρόκειται λοιπόν για έναν φόρο-έκτρωμα, με ασύλληπτης έμπνευσης φορολογικούς συντελεστές, που θα αυξήσουν τις τιμές των οικονομικότερων και μικρότερων αυτοκινήτων, αυτών δηλαδή που προτιμά πλέον το 70% όσων αγοράζουν αυτοκίνητο σήμερα. Είναι γεγονός πως αυτή η εμπορική μεταβολή του κόσμου προς τα οικονομικότερα αυτοκίνητα, που η ίδια η κυβέρνηση έχει προκαλέσει με τους φόρους της, έχει μειώσει δραματικά τα έσοδα του κράτους από την αγορά αυτοκινήτων.

Αυτός είναι ουσιαστικά και ο λόγος που ετοιμάζονται να βάλουν ακόμα έναν νόμο-χαράτσι, και όχι για περιβαλλοντικούς λόγους, όπως πάνε να τον πλασάρουν…



Συντελεστής προσαύξησης

Κυβικά εκατοστά       Κατηγορία ρύπων
                                    Euro 5          Euro 4 & 3
<1.000                            1                   5
1.001-1.200                   2                   7
1.201-1.400                   3                  11
1.401-1.600                   6                  15
1.601-1.800                 10                  22
1.801-2.000                 15                  35
>2.001                          30                  55

Εξίσωση νέου φόρου: CO2 / 10 + συντελεστής προσαύξησης



Παραδείγματα επιβάρυνσης

Fiat 500 1,4 Pop                                5,0%
Ford Fiesta 1,4 Trend                       4,3%
Opel Corsa 1,2 Cmon                     3,4%
Skoda Fabia 1,2 Style                      2,8%
Dacia Sandero 1,2 Ambiance        3,5%
Toyota Yaris 1,3 Style                       3,3%


 

 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (24)

ΝΧ

 @μανος. Εχεις δίκιο σ' όσα λες. Μπορούμε να τα κάνουμε και άλλα ακόμη αρκεί να θέλουμε.Ομως ας μου επιτρέψεις συμβουλή. Μην ζητάς ως προϋπόθεση για να ξεκινήσεις κάτι την αλλαγή του κράτους. Αυτό δεν θα γίνει και αν γίνει ποτέ, δεν θα είναι άμεσα. Αρα σχεδιάσε και πράξε κάτι που να εξαρτάται κυρίως απο εσένα απλά λάβε υπόψη σου και βρες τρόπο να ξεπεράσεις τις δυσκολίες του κράτους.Αυτό είναι δύσκολο μεν αλλά είναι ρεαλιστικό. Εδώ που είμαστε μόνο ρεαλιστικά σχέδια μας ενδιαφέρουν και όχι επιθυμίες (όσο θεμιτές και αν είναι). Αυτό πρότεινα στο παρόν είναι ρεαλιστικό διότι φτάνει η επιθυμία του καθενός για να αυτοπεριοριστεί και η επιθυμία του κράτους να βάλει φόρους που είναι αδηφάγο μια και είναι το μόνο που ξερει να κάνει

μανος

 @ΝΧ Συμφωνώ σε πολλά μαζί σου. Αλλά για να προσελκύσουμε επενδύσεις, πρέπει πρώτα να εξαλείψουμε τη διαφθορά των υπουργείων που δίνουν τις άδειες σε νέες επενδύσεις και ζητάνε λαδώματα και ''δώρα''. Δεύτερον, επένδυση στην τεχνολογία. Η Ελλάδα έχει ΠΟΛΥ δυνατό εξειδικευμένο επιστημονικό δυναμικό, που φεύγει για καριέρα εξωτερικό. Η έρευνα σε τομείς της πληροφορικής, λογισμικού, ακόμα και στην ιατρική, μπορεί να οδηγήσει στο να φτιαχθούν καινοτομικές πατέντες και να πωλούνται σε ξένες βιομηχανίες ή εταιρίες υπολογιστών! Αν τα παραδοσιακά συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας, η ναυτιλία και ο τουρισμός αδυνατούν να φέρουν ικανοποιητική ανάπτυξη, το τρίτο και μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα είναι το επιστημονικό δυναμικό, που δυστυχώς η χώρα τους διώχνει και τελικά διαπρέπουν στο εξωτερικό!!!

Spiros

Υπάρχει και είναι η πιο άσχημη από όλες . Δυστυχώς στην ιστορία της Ελλάδας υπήρξαν μπόλικοι από δαύτους . Είτε το κάνει συνειδητά είτε άθελα του το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Κρίμα κατέστρεψαν πολλά χρόνια εργασίας αλλά ακόμα περισσότερο πολλά όνειρα και μελλοντικά σχέδια . @NX Δεν θα σχολιάσω τα όσα λες . Εξάλλου έχεις , κατ' εμέ , πάρα πολλά λάθη στις θέσεις σου περί οικονομίας Όμως έχεις κάθε δικαίωμα να πιστεύεις και να βλέπεις τα πράγματα με τα δικά σου γυαλιά. Αλλά αν θέλεις σκέψου που πάει το χρήμα και πως κινούνται οι αγορές . Αν διαβάσεις λιγάκι ιστορία θα μάθεις κάποια πράγματα . Ιδιαίτερα οικονομική-πολιτική ιστορία τα Τελευταία 120 χρόνια Ετσι λοιπόν καλό θα ήταν πριν αρχίσεις το κήρυγμα και μας πεις πως θα λύσουμε το πρόβλημα με απολύσεις , ύφεση και υψηλή φορολογία να καταλάβεις ποιος μας κρίνει και ποίος μας δικάζει . Επίσης να δεις τα αποτελέσματα που έφεραν 3 φορές στο παρελθόν τα μέτρα που προτείνεις. Δυστυχώς δεν είναι στο χέρι μας . . . " ακόμα "

ΝΧ

 Για να μην παρεξηγουμαστε , προφανώς και δεν πρέπει να μιμηθούμε αποτυχημένα μοντέλα τύπου Κούβας. Άλλο όμως ν αγοράζεις κάτι ξένο που το χρειάζεσαι όπως τα πράγματα των super market ή πράγματα συνδεδεμέν με την παραγωγή και άλλο να αγοράζεις καταναλωτικά προιόντα πολυτελείας όπως τα ακριβά αυτοκίνητα, ρολόγια, κοσμήματα, ρούχα, αξεσουάρ κλπ.

ΔΟΥΚΑΣ

 Πρώτον, όλοι εσείς που προτείνετε αύξηση φορολογίας στα αυτοκίνητα και γενικά προτιμάτε να καεί το αυτοκίνητο του γείτονα από το να κάνετε κάτι για να πάρετε το δικό σας, είστε το λιγότερο μίζεροι και μάλλον δεν ζείτε σε αυτή τη χώρα και δεν γνωρίζετε τι ζόρια έχει η αγορά αυτοκινήτου γενικότερα. Δεύτερον, εγώ θα πρόσθετα ότι τα νέα αυτά μέτρα θα φέρουν και άλλα λουκέτα στις επιχειρήσεις με τα μεταχειρισμένα, αφού στην πλειοψηφία τους είναι προδιαγραφών Euro 4. Ακόμα και μερικά καινούρια είναι τέτοιων προδιαγραφών. Τρίτον, μπορεί όντως τα μεγαλύτερου κυβισμού να έρχονται φθηνότερα, γιατί δεν γνωρίζουμε με τι τέλος ταξινόμησης έρχονται τώρα σε σύγκριση με αυτό το νέο σύστημα. Τέλος, είναι φανερό ότι η μεγάλη σφαγή γίνεται στα 1400 - 1600cc, που είναι και η πλειοψηφία καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, π.χ. Ford Mondeo στα 1600cc έρχεται στα 21,8% επιβάρυνση, σύμφωνα με τον πίνακα.

Μάνος

Όταν έρθει αυτοκινητοβιομηχανία και επενδύσει στην Ελλάδα, στην παραγωγή έστω τμημάτων ενός αυτοκινήτου, τότε να πωλεί το αυτοκίνητο στην Ελλάδα με μηδενικά Τέλη Ταξινόμησης. Αλλά ούτως η αλλιώς, όταν από τη φοροδιαφυγή των μεαγογιατρών και λοιπών υπάρχει χασούρα 30 δις ευρώ, ε, είναι θράσος να θέλετε να μαζέψετε χρήματα από αλλού. Και επί τέλους, μειώστε γενναία το ΦΠΑ ΜΟΝΟ στα Ελληνικά προιόντα. Κάντε το ελληνικό φρούτο, την Ελληνική Μπύρα, το Ελληνικό απορρυπαντικό φθηνότερο και πιο ανταγωνιστικό από τα εισαγόμενα.

Παπάς, Γιώργος

Ο Παπακωνσταντίνου δεν είναι αυτός ο κλάψας ανηψιός του μπεκρή Υπ. Εξ. επί Μητσοτάκη (90-93) που επειδή δεν τον έβαλε στο επικρατίας ο  Καραμανλής μας τον φόρεσε ο Γιωργάκης; Τα αυτοκίνητα πρέπει να πωλούνται όπως τα ψυγεία. Με ΦΠΑ και τέλος. Όσο για όσους φοβούνται μη φύγουν τα χρήματα έξω, ας δουν τι αγοράζουν από το σούπερ μάρκετ και αν βρουν τίποτε ελληνικό να μου πουν. Κούβα να γίνουμε δηλαδή;

ΝΧ

 Οσοι αντιδράτε στα σχόλια μου , δεν έχετε καταλάβει βασικά αίτια της καταστροφής της Ελλάδας. Η Ελλάδα δεν παράγει σχεδον τίποτε και έχει σοβαρό έλλειμα επι δεκαετίες στο εμπορικό ισοζύγιο της. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι βγάζουμε περισσότερα λεφτά έξω απο αυτά που φέρνουμε μέσα. Πρέπει να αλλάξει η ισορροπία και αυτό μπορεί να γίνει είτε αυξάνοντας τις εξαγωγές μας είτε μειώνοντας τις εισαγωγές. Επειδή πρέπει να γίνουν και τα δύο ταυτόχρονα ώστε να μειωθεί ταχύτατα το έλλειμα όσον αφορά την μείωση των εισαγωγών πρέπει να διαλέξουμε τομείς που δεν προσφέρουν στην παραγωγική διαδικασία. Ενας τέτοιος ειναι ο του αυτοκινήτου. Λυπάμαι για τους εργαζόμενους αλλά και τους όποιους επιχειρηματίες εκεί αλλά ο κλάδος στο παρόν μέγεθος του είναι άχρηστος και ζημιογόνος στην Ελληνική Οικονομία και πρέπει να μειωθεί σημαντικά. Τα αυτοκίνητα που μας χρειάζονται είναι σύγχρονα-οικολογικά (έννοώ με χαμηλή κατνάλωση και ρύπους) που ικανοποιούν τις πραγματικές αναγκες μας και όχι τα πολυτελή ΙΧ. Προφανώς δεν μπορούμε να τα απαγορεψουμε αλλά ως απόλυτο είδος πολυτελείας μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε αποτρεπτικά αυξάνοντας τους φόρους, άρα μειώνοντας τον αριθμό που θα πουλιέται δηλ.και την εκροή μας στις βιομηχανίες των ξένων. Αν αυτό σημαίνει ότι κάποιοι θα αλλάξουν επάγγελμα αυτό δεν είναι κακό. Εχω αλλάξει αντικείμενο δύο φορές και είμαι στην τρίτη και δεν μετάνιωσα καμία απο αυτές. Δεν πρέπει να φοβόμαστε την αλλαγή αλλά να την κάνουμε μελετημένα και σωστά. Για να λήξω και τα προσωπικά δηλ. τις επιθέσεις που δέχτηκα ότι τάχαμου τα λέω αυτά διότι μόνο 1000αρι μπορώ να πάρω, θα πω ότι σήμερα έχω αυτοκίνητο 3200 ενός απο τους 3 Γερμανούς με αξία όταν το αγόρασα πριν 4 χρόνια, χωρίς δάνειο, όσο ένα σπίτι σήμερα και έχω μάθει εδώ και 20 χρόνια να αλλάζω καλά αυτοκίνητα ανα 5ετία. Ομως πάνω απο καταναλωτής και καλοπερασάκιας είμαι ΕΛΛΗΝΑΣ και με ενδιαφέρει τι χώρα θα αφήσω στα παιδιά μου. Αρα ξέρω τι πρέπει να κάνω και είμαι διατεθειμένος να το κάνω. Οσοι φωνάζετε εναντίον όσα λέω σκέφτεστε την Ελλάδα καθόλου ή μόνο την καλοπέραση σας? Οσο δε αφορά τους οικονομολόγους που μιλούν για την κατάρρευση της οικονομίας θα απαντήσω ότι το μοντέλο του καταναλωτή μας χρεοκόπησε (προφανώς με την ευθύνη και των πολιτικών με μίζες κλπ). Αρα η θέση μου είναι η εξής. Οσοι δεν έχουν πολλά λεφτά πρέπει να αρκούνται στα μικρά αυτοκίνητα, όσοι έχουν περισσότερα ας παίρνουν οικονομικά αυτοκίνητα και το πλεόνασμά τους ας το χρησιμοποιούν ως κεφάλαιο επενδύσεων στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ για να δημιουργήσουν ΑΝΑΠΤΥΞΗ. Ετσι θα πάει μπροστά η χώρα και όχι με Mercedes, BMW, Audi κλπ.

NIKOS

 Ο Ανθρωπος δεν παιζεται.Αφου διελυσε τελειως μια μισο διαλυμενη οικονομια τωρα αποφασισε να διαλυσει ΟΡΙΣΤΙΚΑ και την αγορα αυτοκινητου!!!!!!!!!!! ΟΥΣΤ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ .ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.

gus

Πώς θα επιβραβευθεί το μεγάλου κυβισμού;Αφού και περισσότερους ρύπους έχει και μεγαλύτερο συντελεστή!!

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης