F1: Φταίνε οι πίστες για τα προσπεράσματα!
- Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Σαμ Μάικλ πιστεύει ότι η χάραξη σε πολλές πίστες δεν διευκολύνει τα προσπεράσματα
- Ο Βρετανός προβλέπει την επίδραση των αλλαγών του 2010
Οι πολύ μεγάλες αλλαγές στην αεροδυναμική που εφαρμόστηκαν φέτος είχαν ως κύριο στόχο την διευκόλυνση των προσπερασμάτων. Ίσως σ’ ένα βαθμό ο στόχος να εκπληρώθηκε αλλά ο Σαμ Μάικλ πιστεύει ότι η κατάσταση θα καλυτέρευε θεαματικά εφόσον άλλαζε η σχεδίαση σε κάποιες πίστες.
«Πιστεύω ότι&
- Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Σαμ Μάικλ πιστεύει ότι η χάραξη σε πολλές πίστες δεν διευκολύνει τα προσπεράσματα
- Ο Βρετανός προβλέπει την επίδραση των αλλαγών του 2010
Οι πολύ μεγάλες αλλαγές στην αεροδυναμική που εφαρμόστηκαν φέτος είχαν ως κύριο στόχο την διευκόλυνση των προσπερασμάτων. Ίσως σ’ ένα βαθμό ο στόχος να εκπληρώθηκε αλλά ο Σαμ Μάικλ πιστεύει ότι η κατάσταση θα καλυτέρευε θεαματικά εφόσον άλλαζε η σχεδίαση σε κάποιες πίστες.
«Πιστεύω ότι οι αεροδυναμικές αλλαγές διευκόλυναν τον οδηγό που ακολουθεί να πλησιάσει κοντά στο μονοθέσιο που προπορεύεται. Όμως χρειάζεται ακόμη πολύ δουλειά. Ένας τομέας με τον οποίο δεν ασχοληθήκαμε το 2009 ήταν η χάραξη των διαδρομών. Εάν δεις διαδρομές όπως αυτή στη Βαρκελώνη κανείς δεν μπορεί να προσπεράσει. Τα ίδια ακριβώς μονοθέσια πραγματοποιούν πολλά προσπεράσματα σε πίστες όπως η Μόντσα και το Χόκενχάιμ. Η διαφορά έγκειται στη μορφή της διαδρομής. Οι οργανωτές πρέπει να φτιάξουν αργές στροφές πριν τις μεγάλες ευθείες και να αφαιρέσουν τα σικέιν όπου υπάρχουν.
Αν δει κανείς την πίστα του Άμπου Ντάμπι υπάρχουν μερικά πολύ σωστά στοιχεία αλλά και μερικά χτυπητά λάθη. Δεν υπήρχαν αρκετά σημεία που να προάγουν τη μάχη ρόδα με ρόδα και πρέπει οι οργανωτές να κάνουν αλλαγές για να το αμβλύνουν αυτό πριν ξαναπάμε εκεί του χρόνου.
Δε φταίει μόνο η σχεδίαση των μονοθεσίων» κατέληξε ο κορυφαίος μηχανικός.
Όσον αφορά τις αεροδυναμικές αλλαγές για το 2010 απαγορεύονται οι μορφοποιητές ροής στις ζάντες ενώ θα μειωθούν οι διαστάσεις των εμπρός ελαστικών. Αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν τα προσπεράσματα πιστεύει ο Μάικλ: «Μικρότερες διαστάσεις στα εμπρός ελαστικά συνεπάγεται μετατόπιση προς τα πίσω της κατανομής βάρους. Αυτό θα επηρεάσει την αεροδυναμική αλλά και το στήσιμο του μονοθεσίου γιατί θα μεταβληθεί ο όγκος και η θέση των αεροδυναμικών αντιστάσεων που προκαλούν τα ελαστικά. Επίσης η απαγόρευση των καλυμμάτων στις ζάντες θα καθαρίσει το αεροδυναμικό ίχνος των μονοθεσίων οπότε θα είναι πιο εύκολο για τον οδηγό που ακολουθεί να πλησιάσει τον προπορευόμενο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr