Βαίνει προς εκτόνωση το θέμα των μυστικών δοκιμών;
Βαίνει προς εκτόνωση το θέμα των μυστικών δοκιμών;
Όπως ίσως γνωρίζετε η αποκάλυψη ότι η Mercedes πραγματοποίησε στη Βαρκελώνη από 15 – 17 Μαΐου 1000 km δοκιμών εξέλιξης ελαστικών για λογαριασμό της Pirelli χρησιμοποιώντας φετινό μονοθέσιο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στα πάντοκ του Μονακό.
Όπως ίσως γνωρίζετε η αποκάλυψη ότι η Mercedes πραγματοποίησε στη Βαρκελώνη από 15 – 17 Μαΐου 1000 km δοκιμών εξέλιξης ελαστικών για λογαριασμό της Pirelli χρησιμοποιώντας φετινό μονοθέσιο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στα πάντοκ του Μονακό. Ferrari και Red Bull μάλιστα προχώρησαν και στην υποβολή σχετικής ένστασης προς τη FIA.
Από την πλευρά της η Pirelli εξέδωσε ανακοίνωση όπου αποσαφηνίζονται αρκετές κρίσιμες λεπτομέρειες: «Οι δοκιμές διεξήχθησαν σε πλήρη συμμόρφωση με το συμβόλαιο μεταξύ Pirelli και FIA, που παρέχει στον προμηθευτή τη δυνατότητα διεξαγωγής δοκιμών μέχρι 1.000km χωρίς να ορίζεται ο τύπος του μονοθεσίου, ενώ επίσης απαγορεύεται η παρουσία όλων των ομάδων ταυτόχρονα στις δοκιμές. Ήδη το Μάρτιο του 2012, η Pirelli έστειλε email σε όλες τις ομάδες, τη Fia και τη FΟΜ, καλώντας τις ομάδες να δηλώσουν τη διαθεσιμότητά τους για δοκιμές σχετικές με την εξέλιξη των ελαστικών του 2013. Επιπλέον, η εταιρία εξήγησε ότι ήταν απαραίτητη η διεξαγωγή των δοκιμών με τα μονοθέσια των ομάδων επειδή η ίδια δεν διέθετε κάποιο κατάλληλο μονοθέσιο. Η δοκιμή στο Μοντμελό αφορούσε ελασιτκά του 20 14 και όχι τα νέα του 2013. Η δοκιμή αυτή, όπως πάντα, διεξήχθη με ένα ελαστικό που δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ πριν σε πρωτάθλημα, αφορούσε σκελετούς που δεν χρησιμοποιούνται την τρέχουσα σεζόν και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αργότερα, στη σεζόν του 2013. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Mercedes στο διάστημα 15 – 17 Μαΐου, 2013. Η ομάδα διέθεσε ένα μονοθέσιο και δύο πιλότους 1ης επιλογής οι οποίοι εναλλάσσονταν κάθε μέρα. Οι δοκιμές έγιναν με μία βασική γόμα, που δεν χρησιμοποιείται φέτος και 12 διαφορετικές δομές που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ το 2013, και μόνο μία από τις οποίες με σκελετό από εποξική ρητίνη. Η ομάδα δεν ωφελήθηκε με οποιονδήποτε τρόπο, μαθαίνοντας κάτι παραπάνω σχετικά με τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στο τρέχον πρωτάθλημα».
Εφόσον αυτά επιβεβαιωθούν από τη FIA μάλλον το θέμα βαίνει προς εκτόνωση ενόψει μάλιστα και της ανανέωσης του συμβολαίου της Pirelli με τη F1 για τα επόμενα τρία χρόνια. Η ανακοίνωση λένε οι γνωρίζοντες είναι θέμα ημερών.
Από την πλευρά της η Pirelli εξέδωσε ανακοίνωση όπου αποσαφηνίζονται αρκετές κρίσιμες λεπτομέρειες: «Οι δοκιμές διεξήχθησαν σε πλήρη συμμόρφωση με το συμβόλαιο μεταξύ Pirelli και FIA, που παρέχει στον προμηθευτή τη δυνατότητα διεξαγωγής δοκιμών μέχρι 1.000km χωρίς να ορίζεται ο τύπος του μονοθεσίου, ενώ επίσης απαγορεύεται η παρουσία όλων των ομάδων ταυτόχρονα στις δοκιμές. Ήδη το Μάρτιο του 2012, η Pirelli έστειλε email σε όλες τις ομάδες, τη Fia και τη FΟΜ, καλώντας τις ομάδες να δηλώσουν τη διαθεσιμότητά τους για δοκιμές σχετικές με την εξέλιξη των ελαστικών του 2013. Επιπλέον, η εταιρία εξήγησε ότι ήταν απαραίτητη η διεξαγωγή των δοκιμών με τα μονοθέσια των ομάδων επειδή η ίδια δεν διέθετε κάποιο κατάλληλο μονοθέσιο. Η δοκιμή στο Μοντμελό αφορούσε ελασιτκά του 20 14 και όχι τα νέα του 2013. Η δοκιμή αυτή, όπως πάντα, διεξήχθη με ένα ελαστικό που δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ πριν σε πρωτάθλημα, αφορούσε σκελετούς που δεν χρησιμοποιούνται την τρέχουσα σεζόν και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αργότερα, στη σεζόν του 2013. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Mercedes στο διάστημα 15 – 17 Μαΐου, 2013. Η ομάδα διέθεσε ένα μονοθέσιο και δύο πιλότους 1ης επιλογής οι οποίοι εναλλάσσονταν κάθε μέρα. Οι δοκιμές έγιναν με μία βασική γόμα, που δεν χρησιμοποιείται φέτος και 12 διαφορετικές δομές που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ το 2013, και μόνο μία από τις οποίες με σκελετό από εποξική ρητίνη. Η ομάδα δεν ωφελήθηκε με οποιονδήποτε τρόπο, μαθαίνοντας κάτι παραπάνω σχετικά με τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται στο τρέχον πρωτάθλημα».
Εφόσον αυτά επιβεβαιωθούν από τη FIA μάλλον το θέμα βαίνει προς εκτόνωση ενόψει μάλιστα και της ανανέωσης του συμβολαίου της Pirelli με τη F1 για τα επόμενα τρία χρόνια. Η ανακοίνωση λένε οι γνωρίζοντες είναι θέμα ημερών.
Η Pirelli στον Καναδά αυτό το Σαββατοκύριακο (7-9/6) θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη πολύ μαλακή και τη μέση γόμα. Η δομή των ελαστικών αυτών δεν είναι αλλαγμένη, παραμένει ίδια μ’ αυτή που εμφανίστηκε στην αρχή της χρονιάς με ατσάλινο σκελετό. Απλά είναι οι δυο γόμες “low working range” με θερμοκρασία λειτουργίας στους 105 βαθμούς. Όλες οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν δυο σετ ελαστικών μέσης γόμας με σκελετό από κέβλαρ την Παρασκευή. Εφόσον η δομή αυτή, που προσφέρει χαμηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας, τύχει συνολικής αποδοχής θα υιοθετηθεί από το Βρετανικό GP. Υπό χαμηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας είναι πιο εύκολο για τις ομάδες να αντιμετωπίσουν την υπερθέρμανση και την υπέρμετρη φθορά των ελαστικών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα