LIVE

Κορωνοϊός

Άδικη η ποινή στον Χάμιλτον;

Άδικη η ποινή στον Χάμιλτον;

Ο Βρετανός που πήρε χτες την pole position θα εκκινήσει σήμερα από την τελευταία θέση του grid.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν αφού εξέτασαν το γιατί σταμάτησε ο Βρετανός στην πίστα στη στροφή 7.

Ο Βρετανός που πήρε χτες την pole position θα εκκινήσει σήμερα από την τελευταία θέση του grid.
Αυτό συμβαίνει γιατί οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν αφού εξέτασαν το γιατί σταμάτησε ο Βρετανός στην πίστα στη στροφή 7 αμέσως μετά την ολοκλήρωση του γρήγορου γύρου και προτού φτάσει στα πιτ.

Σύμφωνα με όσα είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Σαμ Μάικλ στους αγωνοδίκες το μονοθέσιο σταμάτησε στην πίστα λόγω ανωτέρας βίας. Είχε στο τεπόζιτο λόγω λάθους από ένα μέλος της ομάδας, λιγότερο καύσιμο από το απαιτούμενο ώστε να δοθεί μετά το τέλος του αγώνα δείγμα στους ανθρώπους της FIA (απαιτείται 1 λίτρο).

Οι αγωνοδίκες, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο Γκέρντ Ένσερ από τη Γερμανία, ο γνωστός οδηγός αγώνων Τομ Κρίστενσεν από την Δανία και ο Ράντονβαν Νόβακ από την Τσεχία απεφάνθησαν πως δεν συντρέχει λόγος ανωτέρας βίας καθότι είναι στον πλήρη έλεγχο της ομάδας η ποσότητα καυσίμου που θα μπει στο ρεζερβουάρ πριν την προσπάθεια του οδηγού στις δοκιμές.

Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό τι ακριβώς συζητάμε ο Χάμιλτον καλείται να διανύσει  ώστε να κάνει ένα γρήγορο γύρο 14 km. Σχεδόν τα δέκα από αυτά τα διανύει με τέρμα γκάζι ενώ τα υπόλοιπα στο ρελαντί επιστρέφοντας στα πιτ. Δεδομένου πως η κατανάλωση ενός μονοθεσίου είναι κοντά στα 70lt/100km σε ρυθμίσεις δοκιμών ο Χάμιλτον χρειαζόταν κοντά στα 10lt καύσιμο για να ολοκληρώσει την προσπάθεια. Ο Βρετανός ακινητοποίησε τη McLaren μετά από εντολή της ομάδας στη στροφή 7 καθώς θα έμενε από καύσιμο. Όταν το μονοθέσιο φτάσει στα πιτ πρέπει να υπάρχει διαθέσιμο για έλεγχο τουλάχιστον ένα λίτρο καυσίμου.

Ο κανονισμός αναφέρει επακριβώς όπως έχουμε ήδη μεταφράσει παραπάνω:
Άρθρο 6.6.2
Competitors must ensure that a one litre sample of fuel may be taken from the car at any time during the Event. Except in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), if a sample of fuel is required after a practice session the car concerned must have first been driven back to the pits under its own power.   

Από τη FIA έχει καταστεί σαφές ότι τα μονοθέσια πρέπει να φτάνουν στα πιτ κινούμενα σε γρήγορους ρυθμούς και γι’ αυτό τροποποιήθηκε στο παρελθόν ο κανονισμός. Στην ουσία του θέματος τώρα στη McLaren εκτιμώντας πόσο αμφίρροπη και οριακή θα ήταν η τελική επικράτηση στις δοκιμές, πήγαν τα πάντα στο απόλυτο όριο και το παράκαναν στο καύσιμο. Για να φτάσει ο Χάμιλτον στα πιτ έπρεπε να διανύσει ακόμη περίπου 2.6km άρα χρειάζονταν άλλο 1.5lt καυσίμου καθώς είχε επιλέξει και τις αντίστοιχες ρυθμίσεις στο τιμόνι για εξοικονόμηση καυσίμου. Αυτό το 1.5lt καυσίμου έχει βάρος 1 kg. Δεν μπορείς μ’ αυτό το πλεονέκτημα να κάνεις διαφορά 6 δέκατα από τον δεύτερο.

Κατά την προσωπική μου άποψη οι αγωνοδίκες στάθηκαν μόνο στο γράμμα του νόμου δεν συνεκτίμησαν το πνεύμα του και την ευρύτερη εικόνα και γι’ αυτό εξάντλησαν την αυστηρότητά τους στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Αφού έμαθε τα νέα ο Χάμιλτον που θα εκκινήσει σήμερα τελευταίος δήλωσε πλήρως απογοητευμένος και υποσχέθηκε να τα δώσει όλα στο σημερινό αγώνα για να βαθμολογηθεί.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης