GP Ισπανίας: Ο Χάμιλτον έχασε την pole!
O Βρετανός αποκλείστηκε από τους αγωνοδίκες επειδή η McLaren του σταμάτησε λόγω έλλειψης καυσίμου προτού επιστρέψει στα πιτ. Στην πρώτη θέση της εκκίνησης θα βρεθεί ο Παστόρ Μαλντονάντο με τη Williams που θα έχει δίπλα του τον Αλόνσο.
Ας δούμε όμως τι είχε γίνει νωρίτερα. O Λιούις Χάμιλτον έφερε τη McLaren στην πρώτη θέση της εκκίνησης για 3η φορά φέτος, εντύπωση προκαλεί η διαφορά του από τον δεύτερο Παστόρ Μαλντονάντο που έφερε τη Williams ανέλπιστα ψηλά. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα θα εκκινήσει για πρώτη φορά στην καριέρα του στη F1 από τη 2η θέση.
Οι σημερινές δοκιμές εξελίχθηκαν όπως θα περίμενε κανείς, με πολλές εκπλήξεις, ανατροπές και μικρές διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς.
Από την πρώτη κιόλας περίοδο το Q1 βρέθηκε εκτός μαζί με τους έξι πιλότους των μικρών ομάδων ο Μπρούνο Σένα αντιμετωπίζοντας προβλήματα set -up με τη Williams. Ο Βραζιλιάνος προσπαθώντας στο φινάλε να πετύχει έναν χρόνο που θα τον έφερνε στη 17αδα έχασε τον έλεγχο της FW34 και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα στο τελευταίο κομμάτι της πίστας στη στροφή 13. Αυτό βοήθησε τον Ζαν Έρικ Βέρν με την Toro Rosso να προκριθεί στο Q2.
Εκεί έγινε κυριολεκτικά χαμός καθότι κάποιοι οδηγοί πoυ χρησιμοποίησαν νωρίς τη μαλακή γόμα της Pirelli βρέθηκαν τελικά εκτός 10αδας. Ανάμεσά στους έκπληξη προκαλεί ο αποκλεισμός των Μπάτον και Γουέμπερ. Ο Βρετανός είχε προβλήματα στο set - up της McLaren η οποία όπως αποδείχτηκε στα χέρια του Χάμιλτον είχε την ταχύτητα για το κάτι παραπάνω που τελικά έφερε τον έγχρωμο πιλότο στην pole. Απογοήτευσε ακόμη μια φορά ο Μάσα με τη Ferrari καθώς περιορίστηκε στην τελευταία θέση του Q2. Στον αντίποδα εντυπωσίασε ο πρώτος χρόνος του Μαλντονάντο.
Η μάχη της 10αδας για την pole position δεν έγινε ποτέ. Οι πιλότοι αναλώθηκαν σ' ένα παιχνίδι αναμονής και είναι χαρακτηριστικό πως ο Φέτελ βγήκε δυο φορές χωρίς καμία να κάνει γρήγορο γύρο. Αντίστοιχη ενέργεια από το Σουμάχερ που βγήκε μια φορά χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.
Με το χρονόμετρο να μηδενίζει ο Αλόνσο σημείωσε μια καλή επίδοση φέρνοντας τη Ferrari στην 3η θέση πίσω από τον Χάμιλτον που έχει μεγάλη διαφορά από το 2ο Παστόρ Μαλντονάντο. Δυνατές φάνηκαν και οι Lotus στα χέρια των Γκροζάν, Ράικονεν. Μένει να δούμε αύριο πως θα εξελιχθεί η μάχη της φθοράς των ελαστικών.
Μιλώντας μετά το τέλος της διαδικασίας ο poleman Λιούις Χάμιλτον σημείωσε μεταξύ άλλων: «Ήταν μια τέλεια περίοδος δοκιμών για μένα και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό, μια από τις καλύτερες που έχω βιώσει. Άψογη δουλειά από τους μηχανικούς μας και στην πίστα αλλά και στο εργοστάσιο για τις αναβαθμίσεις του μονοθεσίου που δουλεύουν σωστά. Αισθάνομαι σπουδαία στο μονοθέσιο και νιώθω ότι έχω την τέλεια θέση γι’ αύριο. Θα είναι πολύ σκληρός αγώνας, θέλω πολύ να κερδίσω στην Ισπανία».
Αναφερόμενος στο γεγονός της ακινητοποίησης του μονοθεσίου του στην πίστα προτού γυρίσει στα πιτ ο Χάμιλτον ξεκαθάρισε ότι του δόθηκε εντολή από την ομάδα χωρίς να γνωρίζει το γιατί. Οι αγωνοδίκες θα δουν το συμβάν καθότι τα μονοθέσια πρέπει να έχουν αρκετό καύσιμο για να επιστρέψουν στα πιτ μετά τον γρήγορο γύρο τους.
Από την πλευρά του η έκπληξη της ημέρας, Παστόρ Μαλντονάντο προσπάθησε να εξηγήσει πως βρέθηκε τόσο ψηλά με τη Williams: « Από χτες Παρασκευή διαπιστώσαμε ότι το μονοθέσιο μας ήταν αρκετά γρήγορο για να μπούμε στη 10αδα αλλά σήμερα φάνηκε από τις ελεύθερες δοκιμές ότι είχαμε τη δυνατότητα για κάτι παραπάνω. Προσπαθούμε σκληρά από την αρχή της χρονιάς να κατανοήσουμε τα ελαστικά και να φέρουμε το μονοθέσιο κοντά στις απαιτήσεις τους. Κάναμε ένα καλό βήμα σ’ αυτό τον αγώνα, το μονοθέσιο είναι σταθερό σε ρυθμό αγώνα και βελτιώσαμε το σημείο που πηγαίναμε άσχημα δηλαδή τις δοκιμές. Βρίσκομαι για πρώτη φορά τόσο ψηλά και είμαι χαρούμενος για μένα, την ομάδα μας και την πατρίδα μου» κατέληξε ο οδηγός από τη Βενεζουέλα.
Ο Φερνάντο Αλόνσο προς τέρψιν των Ισπανών οπαδών του έφερε την αναβαθμισμένη Ferrari στην 3η θέση και αισιοδοξεί για ένα καλό αποτέλεσμα αύριο: «Για μας στους τέσσερις πρώτους αγώνες ήταν αδύνατον να καταταγούμε στην πρώτη 3αδα. Δεν μπορούσαμε ούτε να το προσπαθήσουμε γιατί στο Q3 δεν μας περίσσευε φρέσκο σετ ελαστικών. Έχουμε κάνει ένας σαφές βήμα μπροστά αλλά οι διαφορές πλέον είναι πολύ μικρές ανάμεσα στις ομάδες. Δυο με τρία δέκατα κάνουν μεγάλη διαφορά πάνω από πέντε με έξι θέσεις. Δεν ξέρω πόσο μεγάλο είναι το βήμα προόδου που κάναμε, ίσως η 3η θέση να παραείναι καλή για τις δυνατότητές μας αλλά έκανα έναν τέλειο γύρο, ελπίζω να μεταφράσω αυτή την καλή θέση εκκίνησης σε αντίστοιχο αποτέλεσμα αύριο».
Αύριο στις 14:00 μπορείτε να δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα των δοκιμών στον Alpha πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα.
Συνολικά η σειρά κατάταξης είναι:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m21.707s |
2. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m22.285s |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m22.302s |
4. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m22.424s |
5. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m22.487s |
6. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m22.533s |
7. Nico Rosberg Mercedes 1m23.005s |
8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault Δε χρονομετρήθηκε |
9. Michael Schumacher Mercedes Δε χρονομετρήθηκε |
10. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari Δε χρονομετρήθηκε |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m22.904s Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m22.944s + 0.839 |
12. Mark Webber Red Bull-Renault 1m22.977s + 0.872 |
13. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m23.125s + 1.020 |
14. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m23.177s + 1.072 |
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m23.265s + 1.160 |
16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m23.442s + 1.337 |
17. Felipe Massa Ferrari 1m23.444s + 1.339 |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m24.362s Διαφορά από 1ο Q2 |
18. Bruno Senna Williams-Renault 1m24.981s + 2.398 |
19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m25.277s + 2.694 |
20. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m25.507s + 2.924 |
21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m26.582s + 3.999 |
22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m27.032s + 4.449 |
23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m27.555s + 4.972 |
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m31.122s + 8.539 |
|
107%: 1m28.363s |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr