Γιατί έχασαν οι Τούρκοι το GP

Γιατί έχασαν οι Τούρκοι το GP

Η χθεσινή ανακοίνωση του επίσημου προγράμματος της F1 που έθεσε οριστικά εκτός το Τουρκικό GP ελάχιστα αιφνιδίασε όσους γνωρίζουν σε βάθος τα γεγονότα.

Γιατί έχασαν οι Τούρκοι το GP
Η χθεσινή ανακοίνωση του επίσημου προγράμματος της F1 που έθεσε οριστικά εκτός το Τουρκικό GP ελάχιστα αιφνιδίασε όσους γνωρίζουν σε βάθος τα γεγονότα.

Η «επιτυχία» της Τουρκίας να αναλάβει την οργάνωση GP κόστισε πάνω από 400 εκ. ευρώ. Τα 100 απ’ αυτά δαπανήθηκαν για δικαιώματα οργάνωσης, τα 250εκ. για τη δημιουργία της πίστας και τα υπόλοιπα ήταν χασούρα και πρόστιμα στα επτά χρόνια που οι γείτονες οργάνωναν τον αγώνα.

Προσωπικά είπαμε για πρώτη φορά ότι το Τουρκικό GP δεν έχει μέλλον όταν είδαμε πριν 3 χρόνια τα μαύρα καλύμματα που σκέπαζαν τις άδειες κερκίδες για να αμβλυνθούν οι εντυπώσεις που προκαλούσε η έλλειψη θεατών.
Κλείσιμο

Μέχρι τότε βέβαια έγιναν λάθη πολλά.

Πρώτον η επιλογή της περιοχής, αναξιοποίητοι βαλτότοποι ήταν και σε μεγάλο ποσοστό παραμένουν οι εκτάσεις στο Κουρκόιτ. Ένας αγώνας μέσα στους δρόμους της Πόλης πιθανόν θα είχε άλλη δυναμική.

Δεύτερον την πρώτη χρονιά που ο κόσμος κατέκλυσε την πίστα (σ.σ: ανάμεσά τους 60 χιλιάδες Έλληνες) οι εγκαταστάσεις δεν ήταν έτοιμες, ούτε οι δρόμοι με αποτέλεσμα οι θεατές να υποστούν τη Μεγάλη Ταλαιπωρία.
Όντας τότε σε αποστολή για λογαριασμό του Alpha γίναμε μάρτυρες απίστευτων σκηνών που αποτέλεσαν τροχοπέδη στη δυναμική του αγώνα.

Τρίτον την επόμενη χρονιά η ατυχής επιλογή να δοθεί το τρόπαιο στο νικητή Φελίπε Μάσα από εκπρόσωπο του ψευδοκράτους οδήγησε σε εξοντωτικό πρόστιμο (10 εκ. δολάρια) και αρνητική προβολή.
 
Αυτό αποτέλεσε την αρχή των οικονομικών προβλημάτων των οργανωτών που γρήγορα φαλίρισαν. Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κωνσταντινούπολης που είναι ο οικονομικός αιμοδότης του εγχειρήματος ζήτησε από τον ισχυρό άντρα της F1, Μπέρνι Έκλεστον βοήθεια και αυτός έναντι αδρού τιμήματος ανέλαβε την οργάνωση.

Όμως παρά τις προσπάθειες η τοπική κοινωνία δεν ενδιαφέρθηκε εκ νέου για το GP ή γενικότερα το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Από τη διαχείριση της πίστας είναι χαρακτηριστικό ότι ελάχιστες δραστηριότητες συμβαίνουν τις υπόλοιπες 362 ημέρες που δεν έχει F1 το πρόγραμμα. Όλα αυτά παρότι οι εγκαταστάσεις είναι άρτιες.
Φέτος το Μάιο που ξαναβρεθήκαμε στο Istanbul Park για να καλύψουμε τον αγώνα για λογαριασμό του Alpha ακούσαμε τον Έκλεστον να λέει: «Εγώ δημιούργησα αυτό το μέρος και δε θέλω να φύγω αλλά πρέπει να τα βρούμε στα λεφτά».

Ο Βρετανός ζήτησε από τους Τούρκους οργανωτές το ποσό των 182 εκ. ευρώ για δικαιώματα οργάνωσης την επόμενη 7ετία. Οι έμποροι στην Κωνσταντινούπολη έχουν την ευρωστία να καλύψουν πολλαπλάσιες απαιτήσεις αλλά το μεγάλο θέμα ήταν τι θα αγόραζαν μ’ αυτά τα λεφτά.

Η απάντηση είναι πως το «motorsports» δεν βρίσκεται στην κουλτούρα του μέσου Τούρκου οπότε «τζάμπα καίει η λάμπα».

Οι γείτονές μας χρειάστηκε να δαπανήσουν σχεδόν μισό δις και έχουν μια πληγή ανοικτή (σ.σ: οικονομικά η πίστα έχει μεγάλες απαιτήσεις συντήρησης) για να διαπιστώσουν το προφανές. Πως δηλαδή πέρα από Άγγλους, Γάλλους, Πορτογάλους, Ιταλούς, Ισπανούς, Αυστριακούς, Φινλανδούς και Γερμανούς το motorsports δεν απηχεί στην κουλτούρα άλλων λαών στη Γηραιά Ήπειρο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης