F1: Χωρίς προσανατολισμό!

F1: Χωρίς προσανατολισμό!

Η φετινή χρονιά δεν έχει ξεκινήσει με καλά σημάδια για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

F1: Χωρίς προσανατολισμό!
Αριθμεί 21 αγώνες καθώς είναι προγραμματισμένος για τις 19/6 ένας νέος προορισμός στο Μπακού του Αζερμπάιτζαν. Εξ αυτών των αγώνων οι 7 είναι προγραμματισμένοι μέσα στο καλοκαίρι μια περίοδο δηλαδή με πολύ χαμηλό εμπορικό ενδιαφέρον. Επιπλέον υπάρχει αγώνας το Πάσχα στις 1/5 όπου είναι προγραμματισμένο το Ρώσικο GP.

Κλείσιμο
Οι πρώτοι οιωνοί για τη χρονιά δεν είναι καλοί καθώς βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Φεβρουαρίου απομένουν 33 μέρες μέχρι τον τεχνικό έλεγχο στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης και δεν υπάρχει εκ μέρους των ομάδων καμία κινητικότητα.

Θυμάμαι άλλες χρονιές τέτοια εποχή, γινόταν χαμός, παρουσιάσεις, δοκιμές εξέλιξης, ίντριγκες μεταγραφές, φήμες, πυρετός προετοιμασίας κοντολογίς γίνονταν χαμός. Η χρονιά ξεκινούσε παραδοσιακά με την ομάδα της Ferrari να παίζει στα χιόνια πριν την παρουσίαση του νέου μονοθεσίου που γίνονταν συνήθως στο Μαρανέλο. Υπήρξε μια εποχή περίπου 10 χρόνια πίσω που οι κατασκευαστές συναγωνίζονταν ο ένας τον άλλο σε πρωτοτυπία για το που θα παρουσιάσουν το μονοθέσιο τους. Βαλένθια, Άμστερνταμ, Μονακό, Κολωνία, Λονδίνο, Άμπου Ντάμπι, ομάδες και χορηγοί συναγωνίζονταν ποιος θα κάνει την πιο φαντασμαγορική παρουσίαση. Έχουμε παραβρεθεί στην παρουσίαση της McLaren το 2007 στη Βαλένθια στο Κέντρο Επιστημών και Τεχνών. Το σόου κόστισε 10 εκ. δολάρια και 70 χιλιάδες Ισπανοί παραληρούσαν για την μεταγραφή του Αλόνσο απαιτώντας GP στη Βαλένθια από τον Έκλεστον. Τίποτα από τα δυο δεν άντεξε στο φως της ημέρας ούτε ο Αλόνσο στη McLaren ούτε το GP της Βαλένθιας στο πρόγραμμα.



Οι δοκιμές εξέλιξης τα παλιότερα χρόνια δεν είχαν περιορισμό.
Οι ομάδες υπολόγιζαν τότε κόστος 1000 ευρώ το χιλιόμετρο και έβαζαν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης. Υπολογίζεται πως τότε συμπλήρωναν 20km δοκιμών για κάθε αγωνιστικό χιλιόμετρο.
Φέτος θα γίνουν μόνο 2 4ημερα δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη τα οποία είναι προγραμματισμένα από 22 – 25/2 και από 1 έως 4/3. Μέσα σε 8 μέρες τι να δοκιμάσεις και τι να διορθώσεις; Μόλις και μετά βίας προλαβαίνεις να αξιολογήσεις το αεροδυναμικό πακέτο και να κάνεις το βασικό σετάρισμα ανθρώπων και μηχανής πριν την Αυστραλία.

Την ίδια στιγμή οι παρουσιάσεις είτε γίνονται διαδικτυακά είτε απλά στις δοκιμές οι οδηγοί τραβάνε ένα μαύρο πανί αποκαλύπτοντας ένα μονοθέσιο που κάλυψε πριν λίγο ένας τεχνικός. Κάποτε αυτό ήταν το νέο μονοθέσιο της ομάδας και πάνω σ’ αυτό γίνονταν ολόκληρες συζητήσεις/αναλύσεις. Τώρα συνήθως πρόκειται για τα νέα χρώματα όπως στην περίπτωση της Renault φέτος που είδαμε την περσινή Lotus με μια αεροτομή που δοκίμασαν αλλά δεν χρησιμοποίησαν στον τελευταίο αγώνα του Άμπου Ντάμπι. Από το πέσιμο της καρό σημαίας στο Άμπου Ντάμπι μέχρι σήμερα έχουν γίνει μόνο 3 μέρες δοκιμών για λογαριασμό της Pirelli.
Κανείς δε θέλει να ξοδέψει χρήματα για προβολή, υπάρχει ένδεια ειδήσεων και έχει πέσει γκρίνια πολύ για το μέλλον. Όταν όλοι μιλούν για χρήματα και κανείς δεν βάζει το χέρι στην τσέπη είναι προφανές ότι υπάρχει πρόβλημα.



Από την παρουσίαση της McLaren στη Βαλένθια το 2007 με 70 χιλιάδες Ισπανούς να ζητωκραυγάζουν στους δρόμους του λιμανιού.

Το σίγουρα είναι πως έχει χαθεί όλη η μαγεία του pre season, η μεγάλη αναμονή
για τη μεγάλη ανατροπή για το τι κρύβει η νέα χρονιά. Θυμάμαι στην Αυστραλία το 1998 πως οι McLaren των Χάκινεν – Κούλθαρντ ήταν από το πουθενά μισό γύρο μπροστά στον πρώτο γύρο. Τώρα τι; Mercedes και Ferrari ή το αντίθετο. Από κει και κάτω χάος όλοι κάνουν προϋπολογισμό επιβίωσης αντί για αγωνιστικά σχέδια. Ομάδες ιστορικές όπως οι Williams, Renault, Red Bull, McLaren κοιτάζουν από την 3η θέση και κάτω ενώ άλλες όπως οι Sauber, Toro Rosso, Force India, Manor και Haas μετρούν το λάδι και το ξύδι αντί τα δευτερόλεπτα.
 
Τι να περιμένει κανείς λοιπόν φέτος; Σε αντίθεση με άλλες χρονιές είναι εύκολο να προβλέψεις. Είναι δεδομένο πως 3 οδηγοί θα δώσουν μάχη για νίκες/τίτλο. Οι Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ, Φέτελ. Αν η Ferrari παρουσιαστεί ανταγωνιστική και ο Γερμανός μπορέσει να κοντράρει το Χάμιλτον τότε μπορεί και να σωθεί η παρτίδα. Διότι άλλη σούπα σαν του 2014 (16 στις 19 νίκες Mercedes) ή του 2015 (16 στις 19 νίκες Mercedes) δεν αντέχει εύκολα το σπορ.



Παρελθόν τα παιχνίδια στο χιόνι για τους κόκκινους στη Μαντόνα ντι Καμπίλιο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης