Η σειρά προϊόντων Rispet, με τις καινοτομίες και τα premium συστατικά της, θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα και την υγεία των κατοικιδίων μας
Δοκιμή στο Dacia Duster 1.5 dci
Δοκιμή στο Dacia Duster 1.5 dci
Το 4κίνητο πετρελαιοκίνητο Dacia Duster σε προκαλεί να βγεις από την άσφαλτο και τα όρια σου.
ΤΠρόκειται για ένα από τα οικονομικότερα 4κίνητα SUV της αγοράς στη μεσαία κατηγορία, με αξιοσημείωτες δυνατότητες εκτός δρόμου χάρη στην ανάρτηση, τον ροπάτο πετρελαιοκινητήρα της Renault αλλά και το σύστημα τετρακίνησης που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στην κίνηση μόνο εμπρός (2WD), ή ποσοστό ροπής πίσω όταν χρειάζεται (Auto) ή κλείδωμα του διαφορικού (4wd Lock) για δύσκολα περάσματα off road.
Εκεί το Duster έχει αξιοσημείωτη ικανότητα (σ.σ: το μοντέλο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά μεικτών συνθηκών 215/65/16) λόγω γωνιών: Προσέγγισης 29 μοιρών, ράμπας 23 μοιρών και αποχώρησης 35 μοιρών. Το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει μια πολύ κοντή 1 σχέση που σου επιτρέπει να ανέβεις μια λασπωμένη ανηφόρα χωρίς να μυρίσει ο συμπλέκτης. Η πιο αραιή κλιμάκωση στις άλλες πέντε σχέσεις αξιοποιεί την ροπή του diesel κινητήρα. Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) απενεργοποιείται (σ.σ: έως 50km/h) ώστε να μπορείς σε χαμηλές ταχύτητες να φτιάξεις πρόσφυση σπινάροντας.
Η ανάρτηση (McPherson με ψαλίδια βάσης εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι εντυπωσιακά άνετη τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Αν πιέσεις υπέρμετρα στην άσφαλτο το Duster γέρνει αναμενόμενα χωρίς δράμα. Την ίδια στιγμή το κράτημα για τα δεδομένα του (σ.σ: ψηλό κέντρο βάρους, ελαστικά μεικτών συνθηκών) είναι εξαιρετικό και η συμπεριφορά του αγχολυτική για τον οδηγό. Εκτός δρόμου η ανάρτηση δεν τερματίζει εύκολα, έτσι οι επιβάτες ακόμη και στο πίσω κάθισμα αισθάνονται άνετα την ώρα που ο οδηγός… γράφει ιστορία! Κινηθήκαμε εκτός δρόμου σε κακοτράχαλο χωματόδρομο γεμάτο νεροφαγώματα και λάσπες χωρίς ούτε μια φορά να χρειαστεί δεύτερη σκέψη ή εξειδικευμένος χειρισμός. Την ίδια στιγμή στο ταξίδι στην Εθνική οδό το «σκονισμένο» Duster μετέφερε πέντε επιβάτες συν τις αποσκευές τους με ταχύτητες λίγο πάνω από τα νόμιμα όρια, χωρίς να κουράζει.
Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι λιγότεροι απ’ ότι περιμένει κανείς κρίνοντας από το σχήμα του ενώ η ποιότητα κύλισης παρά τα 35000km του δημοσιογραφικού αυτοκινήτου παρέμενε σε υψηλά επίπεδα χωρίς τριγμούς ή στρεβλώσεις. Όσον αφορά στους χώρους το Duster φιλοξενεί άνετα τους πέντε ενήλικες που αναφέραμε συν αποσκευές. Θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα. Όπως και λίγο καλύτερη όψη και υφή στα πλαστικά. Επίσης η μυρωδιά του εσωτερικού θα μπορούσε να μην έχει αφεθεί στην τύχη της. Α
π’ την άλλη η χαμηλή τιμή σου επιτρέπει να δεχτείς κάποια πράγματα. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Sportive που είχαμε στα χέρια μας περιελάμβανε την οθόνη 7 ιντσών με σύστημα πλοήγησης και Bluetooth όλα προερχόμενα από τα αντίστοιχα Renault.
Εκεί το Duster έχει αξιοσημείωτη ικανότητα (σ.σ: το μοντέλο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά μεικτών συνθηκών 215/65/16) λόγω γωνιών: Προσέγγισης 29 μοιρών, ράμπας 23 μοιρών και αποχώρησης 35 μοιρών. Το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει μια πολύ κοντή 1 σχέση που σου επιτρέπει να ανέβεις μια λασπωμένη ανηφόρα χωρίς να μυρίσει ο συμπλέκτης. Η πιο αραιή κλιμάκωση στις άλλες πέντε σχέσεις αξιοποιεί την ροπή του diesel κινητήρα. Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) απενεργοποιείται (σ.σ: έως 50km/h) ώστε να μπορείς σε χαμηλές ταχύτητες να φτιάξεις πρόσφυση σπινάροντας.
Η ανάρτηση (McPherson με ψαλίδια βάσης εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι εντυπωσιακά άνετη τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Αν πιέσεις υπέρμετρα στην άσφαλτο το Duster γέρνει αναμενόμενα χωρίς δράμα. Την ίδια στιγμή το κράτημα για τα δεδομένα του (σ.σ: ψηλό κέντρο βάρους, ελαστικά μεικτών συνθηκών) είναι εξαιρετικό και η συμπεριφορά του αγχολυτική για τον οδηγό. Εκτός δρόμου η ανάρτηση δεν τερματίζει εύκολα, έτσι οι επιβάτες ακόμη και στο πίσω κάθισμα αισθάνονται άνετα την ώρα που ο οδηγός… γράφει ιστορία! Κινηθήκαμε εκτός δρόμου σε κακοτράχαλο χωματόδρομο γεμάτο νεροφαγώματα και λάσπες χωρίς ούτε μια φορά να χρειαστεί δεύτερη σκέψη ή εξειδικευμένος χειρισμός. Την ίδια στιγμή στο ταξίδι στην Εθνική οδό το «σκονισμένο» Duster μετέφερε πέντε επιβάτες συν τις αποσκευές τους με ταχύτητες λίγο πάνω από τα νόμιμα όρια, χωρίς να κουράζει.
Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι λιγότεροι απ’ ότι περιμένει κανείς κρίνοντας από το σχήμα του ενώ η ποιότητα κύλισης παρά τα 35000km του δημοσιογραφικού αυτοκινήτου παρέμενε σε υψηλά επίπεδα χωρίς τριγμούς ή στρεβλώσεις. Όσον αφορά στους χώρους το Duster φιλοξενεί άνετα τους πέντε ενήλικες που αναφέραμε συν αποσκευές. Θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα. Όπως και λίγο καλύτερη όψη και υφή στα πλαστικά. Επίσης η μυρωδιά του εσωτερικού θα μπορούσε να μην έχει αφεθεί στην τύχη της. Α
π’ την άλλη η χαμηλή τιμή σου επιτρέπει να δεχτείς κάποια πράγματα. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Sportive που είχαμε στα χέρια μας περιελάμβανε την οθόνη 7 ιντσών με σύστημα πλοήγησης και Bluetooth όλα προερχόμενα από τα αντίστοιχα Renault.
Όσοι έχετε στο μυαλό σας την ρουμάνικη φίρμα με τα θρυλικά 1310, 1320 καλό είναι να αφήσετε αυτές τις μνήμες στη λήθη του χρόνου. Η νέα Dacia είναι Renault σ’ ένα πιο οικονομικό περιτύλιγμα που στην περίπτωση του Duster έχει κορυφαία σχέση αξίας – τιμής. Μα Dacia; Ναι, γιατί όχι;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1461 cc
Ισχύς: 110 PS / 4.000 rpm
Ροπή: 24,5 kgm / 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους 2 τροχούς/ κατ’ επιλογή 4χ4
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 168 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,2 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 135 gr/km
Βάρος: 1320 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.315/1.822/1.695 mm
Χώρος αποσκευών: 443 – 1604lt
Τέλη κυκλοφορίας: 148 €
Τιμή: Από 20.550 €
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα