GP Καναδά: Χάμιλτον ή Ρόσμπεργκ;

GP Καναδά: Χάμιλτον ή Ρόσμπεργκ;

Ο Γερμανός οδηγός της Mercedes έχει πάρει δυο νίκες στους τελευταίους αγώνες και σίγουρα θέλει να εκμεταλλευτεί τη στιγμή για να μειώσει κι άλλο τη διαφορά του από το πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον.

GP Καναδά: Χάμιλτον ή Ρόσμπεργκ;
Ο 6ος αγώνας του πρωταθλήματος αναμένεται να είναι μια ακόμη πράξη στην απόλυτη κυριαρχία Mercedes με Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ που ξεκίνησε από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία και συνεχίζεται με μια παρένθεση στην Μαλαισία όπου εκμεταλλευόμενος τα λάθη στρατηγικής της Γερμανικής ομάδας κέρδισε ο Φέτελ για λογαριασμό της Ferrari.


Ένα λάθος στρατηγικής δημιούργησε ένταση και στον προηγούμενο αγώνα στο Μονακό
που κατά γενική ομολογία παραήταν βαρετός. Οι μηχανικοί της Mercedes αποφάσισαν ενώ δε χρειάζονταν ν' αλλάξουν ελαστικά στο Χάμιλτον όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας λίγους γύρους πριν το τέλος του αγώνα και αυτό του στέρησε τη νίκη. "Το παρακάνετε με την κριτική, δεν ήρθε η καταστροφή κάναμε το 1-3" αντέδρασε στον καταιγισμό ερωτήσεων των δημοσιογράφων ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πάντι Λόου, ο οποίος παρεπιπτόντως δεν είχε κάνει δηλώσεις μετά το τέλος του αγώνα στο Πριγκιπάτο, ούτε στο δελτίο Τύπου της ομάδας υπήρχε το δικό του σχόλιο.

Το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει στον Καναδά;
Θα μπορέσει ο απρόβλεπτος χαρακτήρας του αγώνα με τα μοναδικά χαρακτηριστικά πίστας να δώσει κάτι ενδιαφέρον ή θα έχουμε και πάλι στο βάθρο, μια Ferrari και δυο Mercedes όπως σε όλους τους αγώνες φέτος;.

Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ
Κλείσιμο
«γεννήθηκε» στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου από τα μπάζα του μετρό το 1965. Εκεί βρίσκεται σήμερα το Μητροπολιτικό Πάρκο του Μόντρεαλ στους δρόμους του θα διεξαχθεί το Καναδικό GP.  Ο αγώνας έγινε για πρώτη φορά εκεί το 1978, στο περιβάλλοντα χώρο του ποδηλατοδρόμιου των Ολυμπιακών Αγώνων του 1976. Το Καναδικό GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 1967 στο Οντάριο, το Μόντρεαλ φιλοξενεί τον αγώνα για 35η φορά. Η πίστα είναι κατασκευασμένη πάνω σ’ ένα τεχνητό νησί που δημιουργήθηκε από τα μπάζα εξόρυξης του μετρό που ρίχτηκαν στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου, του ποταμού που βρέχει το Μόντρεαλ και εκβάλει στον Ατλαντικό ωκεανό.

Η πίστα φέρει το όνομα του αείμνηστου Καναδού πιλότου που κέρδισε εκεί στον πρώτο αγώνα
που έγινε το 1978. Φέτος συμπληρώνονται 33 χρόνια από το χαμό του. Ο Ζυλ Βιλνέβ έχασε τη ζωή του το 1982 αγωνιζόμενος στο Βελγικό GP με τα χρώματα της Ferrari. Σημείωσε έξι νίκες σε GP όλες με Ferrari. Η πρώτη του ήρθε το 1978 στον πρώτο αγώνα που φιλοξενήθηκε στην πίστα που σήμερα φέρει το όνομά του. Οι Καναδοί ξετρελάθηκαν απ’ αυτή την επιτυχία και η δυναμική που απέκτησε το σπορ σε συνδυασμό με τον παγκόσμιο τίτλο που πήρε ο γιος του Ζακ το 1997,  γεμίζει ακόμη και σήμερα τις κερκίδες.


O αείμνηστος Ζυλ Βιλνέβ στην πίστα που φέρει το όνομά του το 1978.

Όπως επίσης και τα ταμεία του Μόντρεαλ, εκτιμάται πως πάνω από 80 εκ δολάρια ετησίως είναι το κέρδος για την τοπική οικονομία από τη φιλοξενία του αγώνα. Η διαδρομή που χρησιμοποιείται δεν είναι μόνιμη πίστα, ούτε γίνονται εκεί άλλοι αγώνες.

Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή είναι ο άτυχος Μ.Σουμάχερ που έχει κερδίσει επτά φορές (1994, ’97, ’98, ’00,’02, ’03, ’04). Από τους εν ενεργεία πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση ο Χάμιλτον έχει κερδίσει τρεις φορές (2007, 2010, 2012) και από μια οι Αλόνσο (2006), Μπάτον (2011), Ράικονεν (2005), Φέτελ (2013) και Ρικιάρντο. Ειδικά για το Χάμιλτον πρόκειται για την πίστα που φτάνοντας για πρώτη φορά το 2007 πήρε εκεί την πρώτη pole και την πρώτη νίκη της καριέρας του ενώ όταν τερματίσει κερδίζει.

Η πρόσφυση στον Καναδά είναι γενικά χαμηλή. Ειδικά στην αρχή του τριημέρου η πίστα δεν έχει ακόμη καθαρίσει καθώς η παλιά Ολυμπιακή εγκατάσταση δε χρησιμοποιείται συχνά κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Η χαμηλή πρόσφυση διατηρείται και κατά τη διάρκεια του αγώνα, αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που πολλοί οδηγοί γνωρίζονται από κοντά με το διάσημο «τοίχο των πρωταθλητών». Επίσης η έλλειψη πρόσφυσης προκαλεί συμβάντα που μπορεί να οδηγήσουν στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.



Τα κερμπ είναι ένας σημαντικός παράγοντας στον Καναδά καθώς τα μονοθέσια
χτυπούν πάνω τους με περίπου 130km/h δοκιμάζοντας το σκελετό του ελαστικού. Κατά τη διάρκεια εργαστηριακών δοκιμών στο Μιλάνο τα ελαστικά F1, της Pirelli επιταχύνονται μέχρι τα 450km/h για να διαπιστωθεί η αντοχή τους σε συνθήκες πέρα από συνήθη όρια, ακόμη και εκεί ο σκελετός παραμένει άθικτος.

Σε αντίθεση με το Μονακό, τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση χαμηλών αεροδυναμικών αντιστάσεων/απόδοσης
στο Μόντρεαλ καθώς στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της τελικής ταχύτητας που ξεπερνά τα 300km/h στις ευθείες. Δεν υπάρχουν παρατεταμένες καμπές στον Καναδά, αντίθετα όλα περιστρέφονται γύρω από την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Ειδικά οι απαιτήσεις από το σύστημα πέδησης έχουν φέρει σε δύσκολη θέση κάποιες ομάδες στο παρελθόν. Οι οδηγοί πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί για να αποφεύγουν το σπινάρισμα που επιτείνει τη φθορά των ελαστικών.  Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ είναι ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα οι πιλότοι σε 6 από τις 14 στροφές του γύρου φρενάρουν με πάνω από 250km/h. Επίσης καθοριστικής σημασίας είναι η ομαλή επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, ώστε να μην φθαρούν υπέρμετρα τα πίσω ελαστικά. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μαλακή και την πολύ μαλακή. Λογικά η pole position θα επιτευχθεί με την πολύ μαλακή γόμα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Ο Καναδάς συχνά δίνει έναν από τους καλύτερους αγώνες της σεζόν καθώς ο συνδυασμός τέτοιων χαρακτηριστικών διαδρομής δεν επαναλαμβάνεται πουθενά αλλού κατά τη διάρκεια της σεζόν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται εκπλήξεις ενώ είναι πιθανόν να κερδίσει και κάποιος που βρίσκεται πιο χαμηλά στην κατάταξη. Ειδικά αν υιοθετήσεις μια έξυπνη τακτική διαχείρισης ελαστικών ή βρέξει ή εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όλα αυτά είναι πολύ πιθανά στο Μόντρεαλ. Ακόμη μια φορά επιλέξαμε την μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Η πολύ μαλακή έχει σχεδιαστεί εκ νέου φέτος ώστε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη αντίσταση στην τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) αλλά και στην μερική αποκόλληση (blistering). Λόγω του κρύου καιρού που συχνά επικρατεί στο Μόντρεαλ η αντίσταση στην παραμόρφωση είναι κάτι που πρέπει να τύχει ιδιαίτερης εκτίμησης από τις ομάδες. Καθώς μπορεί να συμβεί οτιδήποτε στον Καναδά, η καλύτερη στρατηγική είναι αυτή που αφήνει περισσότερες δυνατότητες ευελιξίας στις ομάδες ώστε να αντιδράσουν στις συνθήκες που αλλάζουν. Όπως είδαμε στο Μονακό το τίμημα από τις επιλογές στρατηγικής μπορεί να είναι πολύ υψηλό». 



Πανοραμική άποψη της πίστας Ζυλ Βιλνέβ στο τεχνητό νησάκι της Παναγίας, στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου.


GP Καναδά

Πίστα: Ζυλ Βιλνέβ

Μήκος: 4361 m

Γύροι: 70

Απόσταση: 305.270km

Ρεκόρ γύρου: 1:13.622 (Μπαρικέλο, 2004)

Στροφές: 14 (8 δεξιές, 6 αριστερές)

Τέρμα γκάζι: Στο 54% του γύρου (χρονικά)

Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης