GP Αυστραλίας: Το πρωτάθλημα ξεκινά!

GP Αυστραλίας: Το πρωτάθλημα ξεκινά!

Ομάδες πιλότοι και μηχανικοί βρίσκονται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για την πρώτη μάχη της χρονιάς που θα δοθεί αυτή την Κυριακή.

GP Αυστραλίας: Το πρωτάθλημα ξεκινά!
Όπως φάνηκε και στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, κοινός τόπος  είναι πως οι περσινοί πρωταθλητές ξεκινούν με πλεονέκτημα τη σεζόν. Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βόλφ αντέδρασε με χιούμορ στις φήμες που θέλουν η μονάδα ισχύος της Mercedes να αποδίδει στον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία 100PS παραπάνω απ’ ότι στις δοκιμές εξέλιξης: «Μπα 150PS παραπάνω θα έχουμε. Όλες αυτές οι φήμες είναι ανοησίες. Προφανώς δεν μπορείς πλέον να κάνεις θεαματικά βήματα. Πέρυσι πετύχαμε μια απόδοση η οποία πλέον αυξάνεται σταδιακά όλο και λιγότερο όσο πλησιάζουμε στο όριο της εξέλιξης». Όπως και να έχει όμως όλα δείχνουν πως το πλεονέκτημα δύναμης, της μονάδας ισχύος Mercedes φέτος έχει διευρυνθεί περαιτέρω. Από την άλλη βέβαια στη Renault λένε πως σύντομα η εικόνα θα είναι τελείως διαφορετική.

Πίσω από τη Mercedes υπάρχουν τρεις ομάδες που ερίζουν για τη 2η θέση, Williams, Red Bull και Ferrari. Όλοι δέχονται πως στην Ιταλική ομάδα έχουν γίνει τα πιο θεαματικά βήματα προόδου, ο Μπάτον δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν είναι εύκολο να διαβάσεις τι ακριβώς γίνεται. Νομίζω πως η Mercedes θα είναι η ταχύτερη, η Ferrari είναι πολύ δυνατή, δεν μπορώ να αξιολογήσω που βρίσκεται η Williams ενώ η Sauber δείχνει να έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα, αυτό είναι καλό γι' αυτούς.  Η Red Bull επίσης είναι καλή  δεν μπορείς να πεις με σιγουριά πως έχουν διαμορφωθεί οι ισορροπίες δυνάμεων. Είναι σπουδαίο ότι είμαστε στην Αυστραλία χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα γίνει».

Η στιγμή που σβήνουν τα κόκκινα φώτα για τον πρώτο αγώνα της σεζόν
Κλείσιμο
είναι ξεχωριστή. Σταματούν τα λόγια και ξεκινά η δράση. Οι περισσότεροι οδηγοί αδημονούν να συμβεί αυτό ένας απ' αυτούς είναι και ο Κιέντο φαν ντερ Γκαρντ που κέρδισε στο δικαστήριο μια θέση στη Sauber μένει να δούμε τι θα γίνει στην πράξη. Λογικά δε θα υπάρξει έκπληξη φέτος στην πρεμιέρα οι Mercedes θα είναι στο βάθρο και πίσω τους θα δώσουν μάχη για την 3η θέση Ferrari και Williams με τη σειρά αναφοράς όχι τυχαία.



Η περσινή εκκίνηση στο Άλμπερτ Παρκ.

Η Αυστραλία έχει παράδοση στο άνοιγμα της αυλαίας του πρωταθλήματος που διοργανώνεται εκεί ανελλιπώς τα τελευταία χρόνια με εξαίρεση το 2006 και το 2010 που η χρονιά ξεκίνησε στο Μπαχρέιν. Στο Άλμπερτ Παρκ από το 1996 φιλοξενείται αγώνας F1 και φέτος είναι η 18η φορά που ανοίγει την αυλαία σ’ όλα αυτά τα χρόνια. Η συγκεκριμένη διαδρομή αποτελείται από δημόσιους δρόμους και δρόμους του πάρκου που συνθέτουν μια μοναδική πρόκληση για ομάδες και οδηγούς.

Οι Αυστραλοί αναμένεται να γεμίσουν τις κερκίδες και να υποστηρίξουν με θέρμη τον τοπικό ήρωα, Ντάνιελ Ρικιάρντο, o 26χρονος Αυστραλός αγωνίζεται για 2η χρονιά με τα χρώματα της Red Bull και θέλει όσο τίποτα ένα καλό αποτέλεσμα μπροστά στους συμπατριώτες του.

Δείτε το video για τον Ντάνιελ Ρικιάρντο



Η εκκίνηση του αγώνα θα δοθεί στις 16:00 τοπική ώρα (σ.σ: 07:00 ώρα Ελλάδος, απευθείας ΟΤΕ) μια ώρα νωρίτερα από πέρυσι καθώς η δύση του ηλίου δημιουργούσε πρόβλημα και στην κάλυψη και στην ορατότητα. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν τα ελαστικά η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα όπως και πέρυσι. Η πίστα στην Αυστραλία είναι μια κατά το ήμισυ μόνιμη εγκατάσταση η επιφάνεια γλιστράει, έχει χαμηλή πρόσφυση απαιτεί υψηλή κάθετη δύναμη και υπάρχουν σημεία βίαιου φρεναρίσματος: Όλα αυτά αυξάνουν το φόρτο εργασίας των ελαστικών.



Ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli, Πωλ Χέμπερι ανέφερε
: «Η 5η μας χρονιά στη F1, ξεκινά από την Αυστραλία. Πρόκειται για έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς που φιλοξενείται σε μια πίστα που είναι πάντα πολύ απαιτητική, δημοφιλής και απρόβλεπτη. Επιλέξαμε φέτος τον ίδιο συνδυασμό γομών με πέρυσι τη μέση και τη μαλακή γόμα που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα συνθηκών χρήσης που πιθανόν ν’ αντιμετωπίσουμε στη Μελβούρνη. Η νέα πίσω δομή αυξάνει την πρόσφυση και βοηθά τους οδηγούς να επιταχύνουν νωρίτερα. Αυτός θα είναι ένας από τους παράγοντες που θα μας οδηγήσουν φέτος σε ταχύτερους χρόνους. Όπως πάντα στο ξεκίνημα της χρονιάς υπάρχουν μεγάλα ερωτηματικά για τις ισορροπίες δυνάμεων και την απόδοση των μονοθεσίων. Για ένα είμαστε βέβαιοι, η απόδοση των μονοθεσίων θα βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς και αυτό θα επηρεάσει την συνεργασία τους με τα ελαστικά. Η συμπεριφορά των ελαστικών κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ήταν αυτή που προσδοκούσαμε. Όμως δεν έχει νόημα η αντιπαραβολή των δοκιμών εξέλιξης με τους αγώνες όπου οι οδηγοί πιέζουν στο όριο. Αυτός είναι και ο λόγος που όλοι ανυπομονούν να δουν τι θα γίνει στη Μελβούρνη».

Το Αυστραλιανό Grand Prix διοργανώνεται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης από το 1996, πιο πριν διεξάγονταν στην Αδελαΐδα. Η αγωνιστική γραμμή πολλές φορές δεν είναι στρωμένη με ελαστικό. Κατά συνέπεια είναι ακάθαρτη και γλιστερή ειδικά στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου. Αυτό αυξάνει το σπινάρισμα και οδηγεί σε μεγαλύτερο βαθμό φθοράς των ελαστικών. Η ροπή των υβριδικών μονάδων ισχύος νέας γενιάς εντείνει αυτό το φαινόμενο.
Η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι κρίσιμοι παράγοντες για μια καλή απόδοση στη Μελβούρνη όπου τα διαμήκη φορτία στα ελαστικά είναι μεγαλύτερα από τα πλευρικά.
Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη καθώς υπάρχουν 10 δεξιές στροφές και έξι αριστερές. Η άσφαλτος είναι πολύ ομαλή, οι ομάδες χρησιμοποιούν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο και υπάρχουν πολλές αργές στροφές όπου παίζει σημαντικό ρόλο η μηχανική πρόσφυση. Μια καλή εν δυνάμει ευέλικτη στρατηγική και η ικανότητα να προσέχεις τα ελαστικά είναι αποδοτικοί παράγοντας στην Αυστραλία όπου συχνά έχουμε απρόβλεπτο καιρό αλλά και την εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας. Από τους οδηγούς που θα εκκινήσουν ο Μπάτον είναι ο πολυνίκης στην Αυστραλία με τρεις νίκες (2009, 2010, 2012). Ο Ράικονεν έχει κερδίσει το 2013 για λογαριασμό της Lotus αλλά και το 2007 για τη Ferrari. Ο Φέτελ κέρδισε το 2011 ο Χάμιλτον το 2008. Η McLaren έχει επίσης τις περισσότερες νίκες στην Αυστραλία (11) αλλά ειδικά στη Μελβούρνη έχει όσες και η Ferrari (6).

Πέρυσι ο Ρόσμπεργκ κέρδισε τον αγώνα για τη Mercedes εκκινώντας από την 3η θέση (σ.σ: οι κατατακτήριες δοκιμές έγιναν υπό βροχή). Ο Rosberg ακολούθησε μια στρατηγική μαλακής/μαλακής/μέσης γόμας την ίδια ακριβώς με όλους όσοι τερμάτισαν στις εννιά πρώτες θέσεις. Μετά από μια εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή ο Rosberg έκανε το πρώτο του pit stop στο 12ο γύρο και το δεύτερο στον 38ο γύρο. Ο αγώνας διαρκεί 58 γύρους.
Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι 1.2 – 1.5 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Το φρενάρισμα είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στη Μελβούρνη. Υπάρχουν αρκετά σημεία με δυνατά φρεναρίσματα έως και 5G.


 Άλμπερτ Παρκ, Μελβούρνη, Αυστραλία

Αριθμός στροφών: 16 (6 αριστερές)

Φρεναρίσματα: 8 ( 6 βίαια)

Μήκος γύρου: 5.303km

Ρεκόρ γύρου: 1:24.125 Μ.Σουμάχερ, Ferrari, 2004

Αριθμός γύρων: 58

Απόσταση: 307.574km

Όριο ταχύτητας στο pit lane: 60km/h σε δοκιμές και αγώνα



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης