F1: Τι είδαμε στη Βαρκελώνη…

F1: Τι είδαμε στη Βαρκελώνη…

Απομένουν μόλις 4 μέρες χειμερινών δοκιμών εξέλιξης πριν την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στις 15 Μαρτίου στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στην Αυστραλία.

F1: Τι είδαμε στη Βαρκελώνη…
Ομάδες, οδηγοί και μηχανικοί είναι σε φάση πυρετώδους προετοιμασίας στη Βαρκελώνη της Ισπανίας. Στην Καταλάνικη πίστα βρίσκονται εννιά ομάδες, οχτώ με τα νέα τους μονοθέσια και η Force India με το περσινό. Τις προηγούμενες τέσσερις μέρες συμπλήρωσαν συνολικά 3134 γύρους ή 14.600 χιλιόμετρα δοκιμών προσπαθώντας να αναδείξουν τα όποια προβλήματα αξιοπιστίας αντιμετωπίζουν τα μονοθέσια τους, να κατανοήσουν τη φύση των νέων ελαστικών της Pirelli τα οποία διαθέτουν δομή πίσω ελαστικών που κατανέμει πιο ομοιόμορφα τη θερμοκρασία και συμβάλει στη βελτίωση των χρόνων. Επιπλέον αρκετές ομάδες προχώρησαν σε εξάσκηση στα πιτ στοπ, έκαναν προσομοίωση αγώνα, γύρους «δόξας» με ρυθμίσεις κατατακτήριων δοκιμών αλλά και το βασικό set –up για το νέο τους μονοθέσιο.

Κλείσιμο
Πέρυσι ο χρόνος της pole που είχε πετύχει ο Χάμιλτον (1:25.2) είχε έρθει με τη μέση γόμα. Φέτος οι ταχύτεροι χρόνοι και επιλογές ελαστικών ανά ημέρα ήταν:
1ημέρα        Mαλντονάντο(Lotus)    69 γύροι      1’25.011    Μαλακή γόμα
2ημέρα        Ρικιάρντο (Red Bull)    143 γύροι    1’24.574     Μαλακή γόμα
3ημέρα        Μαλντονάντο (Lotus)   104 γύροι    1’24.348    Πολύ μαλακή
4ημέρα        Γκροζάν (Lotus)             111 γύροι    1’24.067    Πολύ μαλακή
 

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes την τελευταία μέρα
χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της Pirelli πέτυχε χρόνο 1:24.3, 9 δέκατα ταχύτερα από την περσινή pole. Όμως ήταν άλλες οι συνθήκες θερμοκρασίας (έκανε κρύο) και ανέμου (φύσαγε πολύ) οπότε δεν είναι εύκολο να γίνουν ασφαλείς συγκρίσεις. Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως στη Mercedes δεν έχουν χρησιμοποιήσει ακόμη τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli γιατί όπως μας είπε ο Ρόσμπεργκ «βάζουμε χιλιόμετρα για να σιγουρευτούμε για την αξιοπιστία του μονοθεσίου μας αλλά και για να συλλέξουμε δεδομένα και να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά του. Θα έρθει η ώρα που θα δουλέψουμε το σετάρισμα και θα κάνουμε γρήγορους χρόνους». Ο Ράικονεν την Πέμπτη 19/2 με τη SF15T είχε σημειώσει με τη μέση γόμα 1:25.1 χρόνος που εξέπληξε το Ρικιάρντο της Red Bull.

Είναι όμως κοινός τόπος για όλους ότι οι περσινοί πρωταθλητές ξεκινούν με προβάδισμα τη σεζόν. Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ όταν του αναφέραμε τις φήμες που θέλουν η μονάδα ισχύος της Mercedes να αποδίδει στον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία 100PS παραπάνω απ’ ότι στις δοκιμές εξέλιξης αντέδρασε με χιούμορ: «Μπα 150PS παραπάνω θα έχουμε. Όλες αυτές οι φήμες είναι ανοησίες. Προφανώς δεν μπορείς πλέον να κάνεις θεαματικά βήματα. Πέρυσι πετύχαμε μια απόδοση η οποία πλέον αυξάνεται σταδιακά όλο και λιγότερο όσο πλησιάζουμε στο όριο της εξέλιξης». Όπως και να έχει όμως όλα δείχνουν πως το πλεονέκτημα δύναμης, της μονάδας ισχύος Mercedes φέτος έχει διευρυνθεί περαιτέρω. Από την άλλη βέβαια στη Renault λένε πως σύντομα η εικόνα θα είναι τελείως διαφορετική.



Πίσω από τη Mercedes υπάρχουν τρεις ομάδες που ερίζουν για τη 2η θέση, Williams, Red Bull και Ferrari.
Όλοι δέχονται πως στην Ιταλική ομάδα έχουν γίνει τα πιο θεαματικά βήματα προόδου, ο Μπάτον μας είπε χαρακτηριστικά: «Παρακολουθώ τους χρόνους δεν είναι εύκολο να διαβάσεις τι ακριβώς γίνεται. Νομίζω πως η Mercedes θα είναι η ταχύτερη αυτό φαίνεται στο ρυθμό τους όταν κάνουν πολλούς γύρους μαζεμένους, η Ferrari είναι πολύ δυνατή, δεν μπορώ να αξιολογήσω που βρίσκεται η Williams ενώ η Sauber δείχνει να έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα, αυτό είναι καλό γι' αυτούς.  Η Red Bull επίσης είναι καλή είναι πιο ενδιαφέρον φέτος γιατί δεν μπορείς να πεις με σιγουριά πως έχουν διαμορφωθεί οι ισορροπίες δυνάμεων. Είναι σπουδαίο αν πάμε στην Αυστραλία χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα γίνει».

Παραμένοντας προσγειωμένος ο Φέτελ προσπάθησε να μετριάσει τις προσδοκίες από τη νέα Ferrari SF15T: "Δεν έχουμε κάνει ακόμη πραγματική δουλειά στο σετάρισμα ασχολούμαστε περισσότερο με την αξιοπιστία και το να συμπληρώνουμε γύρους στο μονοθέσιο ώστε να το κατανοήσουμε καλύτερα και να έχουμε περισσότερα δεδομένα ώστε να βρούμε τα όποια προβλήματα. Η Mercedes ήταν η καλύτερη πέρυσι στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης αλλά τα προηγούμενα χρόνια άλλος ήταν ο καλύτερος στις δοκιμές και άλλος ξεκινούσε δυνατά στους αγώνες. Σίγουρα είναι θετικό να θεωρούν πως η Ferrari είναι η ευχάριστη έκπληξη των δοκιμών αλλά αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία. Δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το τι κάνει ο καθένας υπάρχουν πολλές αλλαγές από τώρα ως την Αυστραλία ειδικά στις μονάδες ισχύος οπότε δεν μπορείς να ξέρεις που βρίσκεται ο ανταγωνισμός".



Πίσω από την τριπλέτα Red Bull, Williams και Ferrari φαίνεται ότι υπάρχουν άλλες τρεις ομάδες Lotus, Sauber και Toro Rosso που λίγο πολύ βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο. Η πορεία τους μέσα στη χρονιά θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον προϋπολογισμό που θα υπάρχει για εξέλιξη. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Φελίπε Νασρ ο νεαρός Βραζιλιάνος οδηγός της Sauber δείχνει πολύ αξιόλογα δείγματα οδηγικού ταλέντου, η Lotus αβαντάρει το Μαλντονάντο προκλητικά, ελαχιστοποιώντας το χρόνο του Γκροζάν στις δοκιμές ενώ ο Κάρλος Σάινθ jr έχει ένα σημαντικό ρεύμα απήχησης που ξεπερνά τα όρια της Toro Rosso και επηρεάζει θετικά συνολικά την F1. Η μικρή ομάδα της Red Bull με το νεαρό Ισπανό αλλά και το νεαρό Ολλανδό Μαξ Φερστάπεν τείνει να γίνει ο μαγνήτης των νέων ηλικιών στο σπορ. Σημειώστε πως ο 17χρονος Φερστάπεν δεν έχει κάνει ακόμη κάποιο σοβαρό λάθος λόγω του νεαρού της ηλικίας του.

Τέλος υπάρχουν άλλες δυο ομάδες, η Force India και η McLaren Honda για τις οποίες υπάρχουν πολλά ερωτηματικά. Η Ινδική ομάδα έχει ενώ δεν θα έπρεπε δεδομένης της ευρωστίας του ιδιοκτήτη της Βιτζάι Μαλία, οικονομικά προβλήματα που δεν της επέτρεψαν να χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα το νέο σασί γιατί δεν είχε πληρώσει έγκαιρα τους προμηθευτές της.
 


Η McLaren Honda μέσα σε 4 μέρες συμπλήρωσε μόλις 104 γύρους στη Βαρκελώνη
επίδοση ικανοποιητική για μια μέρα. Το πρόβλημα που ανέκυψε από την πρώτη κιόλας μέρα δοκιμών με το στεγανοποιητικό/τσιμούχα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα (MGU-K) δεν επιλύεται όπως αρχικά είχε εκτιμηθεί με στεγανοποιητικό διαφορετικής σχεδίασης. Πρέπει ν' αντιμετωπιστεί η αιτία που προκαλεί τη διαρροή και αυτό δεν μπορούσε να γίνει επιτόπου στην πίστα της Βαρκελώνης.  Σα να μην έφτανε αυτό ήρθε και η έξοδος του Αλόνσο να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τα πράγματα για τη Βρετανική ομάδα που όλα δείχνουν πως δε θα είναι έτοιμη στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στην Αυστραλία στις 15/3. Όπως μας είπε ο Αλόνσο: «Δε θα κερδίσουμε στον πρώτο αγώνα, αλλά στον τελευταίο». Στη Honda ξέρουν καλά πως όσο παρατείνεται η επίλυση των βασικών προβλημάτων της μονάδας ισχύος, τόσο πιο πίσω πάει η αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα ανακύψουν όταν το μονοθέσιο πιεστεί στο όριο υπό πλήρη ισχύ.

Απομένουν ακόμη 4 μέρες δοκιμών εξέλιξης στην ίδια πίστα από την ερχόμενη Πέμπτη 26/2 έως και την Κυριακή 1/3.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης