Το μεγαλύτερο αγωνιστικό σκάνδαλο στην ιστορία της F1

Το μεγαλύτερο αγωνιστικό σκάνδαλο στην ιστορία της F1

Στις 26 Ιουλίου αργά το βράδυ ο πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Νέλσον Πικέ. Ο Βρετανός σύντομα χρειάστηκε καρέκλα, μόλις ξεκινούσε το μεγαλύτερο σκάνδαλο στη σύγχρονη ιστορία της F1.
Ένα σκάνδαλο που τα έχει όλα, πάθη, σεξ, ίντριγκα, αλληλοσπαραγμό, στημένο αγώνα, ψέματα, λάμψη και ηχηρά, πολύ ηχηρά ονόματα στη λίστα των θυμάτων.
Είναι πολύ πιθανό την Τρίτη, η Renault που έχει κληθεί σε απολογία να προστεθεί σ’ αυτά και

Το μεγαλύτερο αγωνιστικό σκάνδαλο στην ιστορία της F1

Στις 26 Ιουλίου αργά το βράδυ ο πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλεϊ έλαβε ένα τηλεφώνημα από τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Νέλσον Πικέ. Ο Βρετανός σύντομα χρειάστηκε καρέκλα, μόλις ξεκινούσε το μεγαλύτερο σκάνδαλο στη σύγχρονη ιστορία της F1.

Ένα σκάνδαλο που τα έχει όλα, πάθη, σεξ, ίντριγκα, αλληλοσπαραγμό, στημένο αγώνα, ψέματα, λάμψη και ηχηρά, πολύ ηχηρά ονόματα στη λίστα των θυμάτων.
Είναι πολύ πιθανό την Τρίτη, η Renault που έχει κληθεί σε απολογία να προστεθεί σ’ αυτά και να βρεθεί εκτός F1. Πως φτάσαμε ως εδώ; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Πέρυσι τέτοια εποχή ο Νέλσον Πικέ junior ανησυχούσε πολύ για την ανανέωση του συμβολαίου του με την Renault. Ο Πικέ είχε για προσωπικό μάνατζερ το Φλάβιο Μπριατόρε που παράλληλα ήταν και αγ. διευθυντής της Renault. Ίσως σκέφτεστε ότι αυτοί είναι δυο ρόλοι αντικρουόμενοι αλλά όταν αναφερόμαστε στο Μπριατόρε τέτοιες καταστάσεις γίνονται δεκτές απριόρι. Ούτως ή άλλως ο Ιταλός δεν έκανε καριέρα και περιουσία ως καλό και τίμιο παιδί…
Μπριατόρε, Πικέ και ο αρχιμηχανικός της Renault Πατ Σίμοντς σχεδίασαν ατύχημα στον 13ο γύρο του περσινού GP Σιγκαπούρης με σκοπό να ευνοηθεί ο έτερος πιλότος της ομάδας, Φερνάντο Αλόνσο.
Ο Πικέ έριξε τη Renault στον τοίχο σ’ ένα σημείο του λιμανιού που δεν υπήρχε γερανός. Ο αλυτάρχης έβγαλε αυτοκίνητο ασφαλείας, οι διαφορές μηδενίστηκαν και ο Αλόνσο που είχε μόλις ανεφοδιαστεί βρέθηκε με πλεονέκτημα στρατηγικής το οποίο εν τέλει μετέφρασε σε νίκη.
Όλα αυτά είχαν ακουστεί εν ήδη ψιθύρου και πέρυσι αλλά έμειναν εκεί. Θεωρήσαμε πολύ τραβηγμένο να κάνει ο Πικέ τον καμικάζι ρισκάροντας τη σωματική του ακεραιότητα για να πάρει μια νίκη ο Αλόνσο. Μια νίκη που χρειαζόταν όσο τίποτα η ομάδα, για να πείσει Renault και ING να παραμείνουν στο παιχνίδι.

Κλείσιμο

Απολύεσαι…
Ο Πικέ πήρε ως αντάλλαγμα για τις «υπηρεσίες» του,  την ανανέωση συμβολαίου για το 2009 παρότι η απόδοσή του, επουδενί δικαιολογούσε κάτι τέτοιο. Αλλά είπαμε μάνατζερ και αγ. διευθυντής το ίδιο πρόσωπο ο Μπιατόρε, ήτοι «Γιάννης κερνά, Γιάννης πίνει».

Η φετινή απόδοση του Βραζιλιάνου στους δέκα αγώνες που συμμετείχε ήταν κάκιστη, δεν πήρε ούτε βαθμό. Όχι ότι ο αντικαταστάτης του, Ρομάν Γκροζάν έχει πετύχει τίποτα καλύτερο. Μιλώντας με αθλητικά κριτήρια η απομάκρυνση του Πικέ jr. ήταν επιβεβλημένη, ο γόνος δεν είναι οδηγός επιπέδου F1. Πολλοί ίσως θυμούνται τον πατέρα του, Νέλσον Πικέ να αγωνίζεται στην Benetton με το Μπριατόρε στη θέση του μάνατζερ. Ο Πικέ όσο κι αν λέει ότι ο γιος του «είναι καλύτερος οδηγός απ’ τον ίδιο», παραμένει για τους Βραζιλιάνους, ένας ζωντανός θρύλος, όντας 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
Στην ιστορία του σπορ δεν πέρασε ούτε ως ακέραιος χαρακτήρας ούτε ως υγιής προσωπικότητα. Άνθρωπος του παρασκηνίου, της ίντριγκας και των εκβιασμών δε δίστασε να χαρακτηρίσει δημόσια «αδερφή» το Σένα και «άσχημη» τη γυναίκα του Μάνσελ.
Όμως οι τελευταίες του ενέργειες κάνουν το παρελθόν να ωχριά. Ο Πικέ πήρε το Μόσλεϊ και αποκάλυψε όσα είχαν γίνει πέρυσι στη Σιγκαπούρη. Ο γιος του τα επιβεβαίωσε με επιστολή δυο μέρες αργότερα. Ισχυρά αποδεικτικά στοιχεία θεωρούνται η τηλεμετρία που δείχνει ότι ο Πικέ συνέχισε να πατά το γκάζι ενώ είχε χάσει τον έλεγχο της R29, πράγμα αφύσικο όπως και η «προπόνηση» που έκανε στο γύρο σχηματισμού αποφεύγοντας όμως τον τοίχο.
Οι Μπριατόρε, Σίμοντς από την πλευρά τους δεν αρνήθηκαν ότι υπήρξε συνάντηση με τον Πικέ πριν τον αγώνα, όπου συζητήθηκε το θέμα ισχυρίστηκαν όμως ότι ήταν ιδέα του Βραζιλιάνου και ότι το πήραν στην πλάκα. Πράγμα που δεν μπορεί να σταθεί βέβαια ενώπιον του Παγκοσμίου Συμβουλίου της FIA που συνεδριάζει αύριο για να εξετάσει το θέμα και αναμένεται να εκδώσει απόφαση άμεσα.
Γνωρίζοντάς τα όλα αυτά ο Φλάβιο Μπριατόρε και ο Πατ Σίμοντς υπέβαλλαν την παραίτησή τους που έγινε δεκτή από τη Renault.
Μια παραίτηση που αποσκοπεί στο να πάρουν την ευθύνη πάνω τους και να προστατευτεί η ομάδα που κινδυνεύει μέχρι και με αποκλεισμό από το πρωτάθλημα.
Η FIA στην προσπάθειά της να λάμψει όλη η αλήθεια έχει προσφέρει αμνηστία στους Σίμοντς και Πικέ jr. εάν καταθέσουν όσα γνωρίζουν για την υπόθεση.

Συζούσε με 50χρονο…
O Πικέ jr βρέθηκε πέρυσι το Νοέμβριο στη χώρα μας για λογαριασμό χορηγού της ομάδας. Συζητώντας με τα κορίτσια που τον συνόδευαν καθόλη τη διάρκεια παραμονής του, ακούσαμε ένα σχόλιο που έγινε αιτία να διακόψουμε, τότε την κουβέντα: «Αυτός αποκλείεται να γουστάρει γυναίκες» μας είχε πει η πιο προκλητική από τις συνοδούς του Βραζιλιάνου.
Το σχόλιο ξανάρθε στη μνήμη μας, μετά τα όσα είπε στη Μόντσα, ο Μπριατόρε για την οικογένεια Πικέ: «Ξέρω καλά ποιος είναι ο Πικέ. Έχω δουλέψει στο παρελθόν μαζί του. Μπορεί να μην ξέρω τόσο καλά το γιο του αλλά ο ίδιος έχει δώσει δείγματα γραφής. Αυτός ο άνθρωπος κατηγόρησε το Σένα για ομοφυλοφιλία και χαρακτήρισε άσχημη τη γυναίκα του Μάνσελ. Όλη του τη ζωή εκβίαζε κάποιον.
Ο γιος του με κατηγόρησε ότι τον απομάκρυνα από τους φίλους του. Αυτό είναι ψέμα. Τον απομάκρυνα από έναν 50χρονο με τον οποίο συζούσε χωρίς να είναι σαφής, η μορφή της σχέσης τους. Τον υποχρέωσα να μετακομίσει από την Οξφόρδη που συζούσαν, στο Λονδίνο όπου έμεινε στο ίδιο κτίριο με μένα για να μπορώ να ελέγχω τι γίνεται. Όλες αυτές οι ενέργειες έγιναν ύστερα από αίτημα του πατέρα του που ανησυχούσε πολύ για το δρόμο που είχε πάρει ο γιος του. Τα ξεκαθαρίζω αυτά γιατί είναι άδικο…» κατέληξε ο πρώην μάνατζερ του Πικέ junior.
Μπορεί ο Μπριατόρε να έχασε τη θέση του στη Renault F1 όπου βρίσκονταν από το 2000 αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για την οικογένεια Πικέ, που σκοπεύει να συνεχίσει την ιστορία στα δικαστήρια. Εκεί έχει προσφύγει ήδη ο Μπριατόρε κατηγορώντας τους Πικέ, για εκβιασμό. Χαρακτηριστική η δήλωση του πατέρα Πικέ: «Έχω αρκετά χρήματα ώστε να προσλάβω του καλύτερους δικηγόρους, αν και δεν ξέρω για ποιο λόγο μας κατηγορεί; Που είπαμε την αλήθεια; Από ένα σημείο και μετά άτομα σαν το Μπριατόρε αποκτούν υπερβολικά πολλή δύναμη και πλανώνται ότι έχουν βρεθεί σε απυρόβλητο. Παρότι τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα, εκείνος νόμιζε πως τίποτα δεν θα τον άγγιζε» κατέληξε ο 57χρονος Βραζιλιάνος.
Οι δηλώσεις του ισχυρού άντρα της F1, Μπέρνι Έκλεστον ακούστηκαν σαν επικήδειος για το Μπριατόρε: «Είναι κρίμα που μια καριέρα σαν αυτή του Μπριατόρε τελείωσε με τέτοιο τρόπο. Δεν υπάρχει τίποτα να ελαφρύνει τη θέση του. Αυτό που έκανε ήταν τελείως αχρείαστο. Μου έλεγε πριν λίγο καιρό ότι δε θέλει να καταλήξει σαν εμένα να παίζει μ’ αυτοκινητάκια στην ηλικία μου. Τα κατάφερε…»

Ζωή σαν παραμύθι…
Ο 59χρονος Φλάβιο Μπριατόρε έχει τελειώσει τη βασική εκπαίδευση και έκανε όνομα και λεφτά όταν ο Λουτσιάνο Μπενετόν τον έστειλε στην Αμερική για να επεκτείνει την εταιρεία του εκεί. Ο Μπριατόρε ακολουθώντας ακραίες μεθόδους έδινε το ένα μετά το άλλο τα franchise μη παραλείποντας να κρατάει την προμήθειά του. Άνοιξε 800 υποκαταστήματα και έγινε πλούσιος μέσα σε μια πενταετία.
Η εμπλοκή της οικογένειας Μπενετόν με τη F1 και την ομάδα της Toleman έφερε τον Μπριατόρε στον κόσμο των αγώνων. Ο Ιταλός είχε μεσάνυχτα από F1 όμως σύντομα ακολουθώντας τις «γνωστές» τακτικές, κατάφερε να ξεχωρίσει. Απέκτησε όνομα σα μάνατζερ ταλέντων όταν ανέδειξε τον Μ.Σουμάχερ και αργότερα τον Αλόνσο.
Κοντά στη Renault και στη Benetton έκανε πολλές δουλειές ακόμη και μεσάζων κινητήρων μέχρι τη στιγμή που η γαλλική εταιρεία αποφάσισε να επιστρέψει στη F1. Από το 2001 βρίσκεται στο τιμόνι της ομάδας, αυτό φυσικά δεν τον εμπόδισε να επεκτείνει τις δικές του επιχειρηματικές δραστηριότητες. Έχει το κλαμπ Billionaire στη Σαρδηνία, το εστιατόριο Σιπριάνι στο Λονδίνο μια εταιρεία κατασκευής φαρμάκων, ένα beach club στην Τοσκάνη και ένα θέρετρο στην Κένυα. Εποχή άφησε η πολυτάραχη σχέση του με τη Ναόμι Κάμπελ. Παντρεύτηκε πέρυσι την 28χρονη Ιταλίδα Ελιζαμπέτα Γκρεγκοράτσι ενώ έχει και μια κόρη, την Έλενα, με τη Χάιντι Κλούμ.
Ο 52χρονος Νέλσον Πικέ έχει εκκινήσει σε 204GP έχει πάρει 23 νίκες, 24 pole position και 3 παγκόσμια πρωταθλήματα (1981, 1983,1987).
Γιος υπουργού προερχόμενος από πολύ πλούσια οικογένεια έτρεχε στους αγώνες με το όνομα της μητέρας του για να μην το μάθει ο πατέρας του. Άφησε εποχή με την άστατη ζωή του και τις σπατάλες του. Σήμερα έχει σειρά επιχειρήσεων στη Βραζιλία είναι βαθύπλουτος και παραμένει το ίδιο άστατος και ασυνεπής. Χαρακτηριστικό ότι πρόπερσι του αφαιρέθηκε το δίπλωμα οδήγησης και υποχρεώθηκε να παρακολουθήσει σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης μαζί με τη γυναίκα του. Ο αστικός θρύλος λέει ότι οι κλήσεις των Πικέ γέμιζαν μια μικρή αποθήκη.
Εκτός των άλλων δραστηριοτήτων έχει και μια αγωνιστική ομάδα στο GP2 ενώ στηρίζει και την καριέρα του γιού του που μετά τις τελευταίες εξελίξεις μάλλον βαίνει προς πρόωρο τέλος.
Πάντως ο ίδιος γνώριζε όσα είχαν συμβεί από πέρυσι και τα είχε αναφέρει στον αλυτάρχη της FIA, Τσάρλι Ουίτινγκ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης