Car
#TAGS:

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Lexus NX

Lexus_NX__4_

Η δεύτερη γενιά του Lexus NX έρχεται με περισσότερη τεχνολογία και ένα πιο ολοκληρωμένο και ώριμο χαρακτήρα βάζοντας παράλληλα τη Lexus στο παιχνίδι των plug-in υβριδικών

Η σημασία του NX για την Lexus δεν αποτυπώνεται μόνο στις περισσότερες από 170.000 πωλήσεις που σημείωσε στην ευρωπαϊκή αγορά η πρώτη γενιά του μοντέλου αλλά και στο γεγονός πως οι περισσότερες από αυτές αφορούσαν πελάτες που στράφηκαν για πρώτη φορά στη Lexus. Αυτό αυξάνει το φορτίο για το νέο ΝΧ το οποίο σε ποσοστό άνω του 95 τοις εκατό είναι εντελώς καινούργιο.
Κάτι που ίσως να μην δηλώνεται απόλυτα από την εικόνα η οποία αποτελεί ουσιαστικά εξέλιξη αυτής του προηγούμενου μοντέλου με ενσωματωμένα στοιχεία της σύγχρονης σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Lexus που είδαμε πρώτα στο μικρότερο UX. Μεταξύ αυτών η σιλουέτα με τις δυναμικές αναλογίες, τις έντονες ακμές και τις ανάγλυφες επιφάνειες, η χαρακτηριστική μάσκα της Lexus, τα λεπτά φώτα και η ανασηκωμένη τριγωνική πίσω κολώνα.

Κάτω από αυτά κρύβεται η πλατφόρμα TNGA-K που έχουμε δει στο Toyota RAV4 και η οποία έχει φέρει μεταξύ άλλων μια συνολική αύξηση των διαστάσεων, με το νέο NX να είναι 20 mm μακρύτερο και φαρδύτερο αλλά και με μεταξόνιο που έχει μεγαλώσει κατά 30 mm. Αυτή η αύξηση αποτυπώνεται τόσο στην ευρυχωρία του εσωτερικού όσο και στον χώρο αποσκευών που πλέον αγγίζει τα 545 lt.
Η καμπίνα έχει τη γνώριμη πολυτελή απόχρωση της Lexus με άφθονες δερμάτινες επενδύσεις, ποιοτικά υλικά και προσεγμένο στη λεπτομέρεια φινίρισμα. Ο εσωτερικός σχεδιασμός αποτυπώνει τη νέα φιλοσοφία Tazuna της Lexus η οποία έχει πάρει το όνομά της από την ιαπωνική λέξη που περιγράφει την έλεγχο που έχει ο αναβάτης ενός αλόγου από τα ηνία. Υπάρχει μια έντονα οδηγοκεντρική και προσεγμένη εργονομικά προσέγγιση με τη μεγάλη κάθετη επιφάνεια στην κεντρική κονσόλα να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Εκεί φιλοξενείται η μεγάλη οθόνη αφής που φθάνει μέχρι και τις 14 ίντσες (στην έκδοση Lexus Link Pro) ενώ έχει καταργηθεί το αρκετά περίπλοκο touchpad που η Lexus χρησιμοποιούσε για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων. Από την άλλη πλευρά το τιμόνι έχει αποκτήσει απτικούς διακόπτες με τους οποίους ελέγχονται λειτουργίες του infotainment, αρκετών συστημάτων ασφαλείας αλλά και οι ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Μέρος της τεχνολογικής αναβάθμισης εστιάζει στη διεύρυνση των δυνατοτήτων συνδεσιμότητας και των υπηρεσιών του συστήματος πολυμέσων το οποίο μεταξύ άλλων διαθέτει πλοήγηση με συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο για άμεση ενημέρωση σχετικά με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, καθώς και αναβαθμισμένη λειτουργία φωνητικού ελέγχου με δυνατότητα αναγνώρισης της φυσικής ομιλίας.
Επιπλέον το νέο ΝΧ είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus με την τρίτη γενιά του πακέτου συστημάτων ασφαλείας Safety System+ το οποίο είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού σε όλες τις εκδόσεις. Μεταξύ των διευρυμένων δυνατοτήτων που παρέχονται είναι η αναγνώριση μοτοσυκλετών και πεζών καθώς και σταθερών αντικειμένων από το σύστημα Pre-Collision System, κάτι που σύμφωνα με την Lexus αυξάνει σημαντικά τα σενάρια ατυχημάτων που θα αντιμετωπιστούν με επιτυχία. Επιπλέον το σύστημα Emergency Steering Assist με κατάλληλη επενέργεια στο τιμόνι βοηθά τον οδηγό στην εκτέλεση των σωστών χειρισμών όταν αναγνωριστεί κίνδυνος σύγκρουσης.
Το νέο Lexus NX διατίθεται σε δύο υβριδικές εκδόσεις εκ των οποίων η μια είναι plug–in, εισάγοντας για πρώτη φορά την σχετική τεχνολογία στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας. Βασική έκδοση θα είναι η 350h με το συμβατικό υβριδικό σύστημα της Lexus που έχει φθάσει αισίως στην τέταρτη γενιά του προσφέροντας αναβαθμισμένη απόδοση αλλά και οικονομία. Η υβριδική μονάδα αποτελείται από 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5 lt. που λειτουργεί στο κύκλο Atkinson και έχει απόδοση 190 PS και 239 Nm καθώς και από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 182 PS και 270 Nm που όπως και ο θερμικός κινητήρας τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς.

Στην περίπτωση της τετρακίνησης έκδοσης AWD στο σύστημα προστίθεται και ένα ακόμα ηλεκτροκινητήρας 54 PS και 121 Nm στο πίσω άξονα. Ωστόσο η συνδυαστική ισχύς και στις δύο περιπτώσεις είναι 244 PS (αυξημένη κατά 24 τοις εκατό σε σχέση με το προηγούμενο NX 300h) αν και η τετρακίνητη έκδοση είναι ταχύτερη στο 0-100 km/h με 7,7’’ έναντι 8,7’’ της μπροσθιοκίνητης, χάρη στην υψηλότερη πρόσφυση και την καλύτερη εκμετάλλευση της ισχύος.
Στo plug-in 450h+ η υβριδική μονάδα αποτελείται από τα ίδια μηχανικά μέρη με το τετρακίνητο 350h με την διαφορά πως ο θερμικός κινητήρας έχει ελαφρά χαμηλότερη απόδοση (185 PS, 227 Nm) ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 18,1 kWh η οποία είναι και η μεγαλύτερη στην κατηγορία. Η μεγάλη μπαταρία επιτρέπει την αξιοποίηση σημαντικά περισσότερων δυνατοτήτων από τους δύο ηλεκτροκινητήρες με αποτέλεσμα η συνδυαστική απόδοση σε αυτή την περίπτωση να φθάνει τους 309 PS.
Η υψηλή ισχύς χαρίζει ταχύτατες επιδόσεις όπως μαρτυρούν και τα 6,3’’ για το 0-100 km/h ενώ την ίδια στιγμή η ηλεκτρική αυτονομία φθάνει τα 76 km στον κύκλο WLTP και μπορεί να ξεπεράσει τα 90 km σε αστικό κύκλο, τιμή που βάζει το ΝΧ 450h+ στη κορυφή της κατηγορίας σε αυτό τον τομέα. Μάλιστα η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι δυνατή σε ταχύτητες έως τα 135 km/h.
Χάρη στο on-board φορτιστή 6,6 kWh η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να ολοκληρωθεί σε 2,5 περίπου ώρες σε ταχυφορτιστή. Επιπλέον η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα έχει επιτρέψει την διατήρηση των χωροταξικών δεδομένων για επιβάτες και αποσκευές χωρίς καμία μεταβολή σε σχέση με το συμβατικό υβριδικό 350h.

Το plug-in υβριδικό σύστημα του NX 450h+ συνοδεύεται από τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: το αμιγώς ηλεκτρικό EV όπου το αυτοκίνητο κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια όσο υπάρχει διαθέσιμη ισχύ στη μπαταρία, το αυτόματο πρόγραμμα EV/HV όπου η κεντρική μονάδα του αυτοκινήτου αποφασίζει την καλύτερη στρατηγική συνδυασμού ηλεκτρικής και υβριδικής λειτουργίας, το υβριδικό πρόγραμμα HV στο οποίο διατηρείται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και τέλος το πρόγραμμα για φόρτιση της μπαταρίας μέσω του κινητήρα.
Οι αλλαγές που φέρνει μαζί του το νέο NX δεν σταματούν μόνο στον τεχνολογικό τομέα καθώς σημαντική αναβάθμιση έχει επιτευχθεί και στο κομμάτι των δυναμικών χαρακτηριστικών. Το γεγονός πως η Lexus τονίζει ότι μεγάλο μέρος της εξέλιξης έχει πραγματοποιηθεί στην πίστα με την συμβολή επαγγελματιών οδηγών αγώνων φανερώνει το βάρος που δόθηκε στον συγκεκριμένο τομέα. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως έχουν μπει σε δεύτερη μοίρα χαρακτηριστικά με τα οποία η Lexus έχει συνδέσει άμεσα το όνομά της όπως η ποιότητα κύλισης, η άνεση και η εν γένει αίσθηση πολυτέλειας που απολαμβάνουν οι επιβάτες.

Το NX αποδεικνύεται εξαιρετικά φιλόξενο, ήσυχο και άνετο όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο με premium πρόσημο. Η απόσβεση συνδυάζει την άνεση με μια συμπαγή αίσθηση και με ακρίβεια στον έλεγχο του αμαξώματος ενώ η ηχομόνωση φιλτράρει πολύ καλά τους θορύβους από τον κινητήρα και την κύλιση και μόνο στις υψηλές ταχύτητες γίνεται αντιληπτός ένας αεροδυναμικός θόρυβος από τους πλαϊνούς καθρέπτες.
Η ακαμψία του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 30 τοις εκατό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει κατά 20 mm ενώ παράλληλα με την αύξηση των μετατροχίων έχει βελτιωθεί και η κατανομή βάρους. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη νέα γεωμετρία της ανάρτησης (η έκδοση F Sport διαθέτει και ενεργά αμορτισέρ), αλλά και την αναβαθμισμένη κρεμαγιέρα, με μεταβλητό βήμα και ταχύτερη κατά 20 τοις εκατό απόκριση, διαμορφώνουν ένα ευχάριστο και καλοζυγισμένο σύνολο σε όλες τις συνθήκες.
Η ζωντάνια και η ακρίβεια των αντιδράσεων διατηρείται μάλιστα ακόμα και όταν ο ρυθμός ανέβει με τη μόνη παραφωνία να προκύπτει από το μονότονο βουητό του κινητήρα εξαιτίας του τρόπου λειτουργίας του eCVT κιβωτίου όταν ο οδηγός βυθίσει βαθιά το γκάζι. Μάλιστα στην περίπτωση του 450h+ είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως σε πραγματικές μεικτές συνθήκες η ηλεκτρική αυτονομία ανταποκρίνεται στα δεδομένα των προδιαγραφών ξεπερνώντας εύκολα τα 70 km ενώ ακόμα και με αφόρτιστη μπαταρία η μέση κατανάλωση που επιτυγχάνει η υβριδική μονάδα παραμένει αρκετά χαμηλή για τα δεδομένα ενός μεγάλου αυτοκινήτου.

Συνολικά λοιπόν το νέο NX δεν είναι απλά μια συνολικά αναβαθμισμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά πρόταση. Πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι ικανό να διευρύνει το πεδίο επιρροής της Lexus συγκεντρώνοντας την τεχνολογία, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αλλά και το ύφος για να κοιτάξει στα μάτια τον παραδοσιακό premium γερμανικό ανταγωνισμό. Η διάθεση του νέου ΝΧ έχει ξεκινήσει και στην Ελλάδα με το υβριδικό 350h να ξεκινά από τα 51.900 ευρώ στην προσθιοκίνητη έκδοση και από τα 53.900 ευρώ στην τετρακίνητη ενώ το plug-in 450h+ έχει ως τιμή εκκίνησης τα 63.900 ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best Of Network

Δείτε Επίσης